Amenra - Alive (2016)

Belgiƫ
Label: Consouling

1. Dying of the Light (3:59)
  2. Wear My Crown (3:53)
  3. To Go on and Live with Out (6:06)
  4. Parabol (3:48)
  5. Buiten Datum (7:00)
  6. The Longest Night (5:08)
  7. September (2:02)
  8. Aorte (4:59)
  9. Razoreater (7:53)
  10. Het Dorp (3:51)
avatar van Johnny Marr
Twee stemmers...hoe klinkt ie, mannen?

avatar van Johnny Marr
Nou, het is niet meer nodig. Heb 'm namelijk zelf even beluisterd op Spotify. Klinkt weer erg mooi allemaal. Ik heb zelf zo'n akoestische show meegemaakt vorig jaar op Dranouter met ongeveer dezelfde setlist en dat is toch wel erg de moeite moet ik zeggen. Dit live album voldoet dan ook exact aan m'n verwachtingen. Een prachtwerkje is het geworden, maar geen meesterwerk zoals de Mass-platen.

Razoreater hoor ik trouwens wel liever in de hardere versie, maar Aorte komt hier dan weer prachtig uit de verf. Verder is de Tool-cover adembenemend mooi en natuurlijk zijn de nummers van de Afterlife-EP dat ook. Met de poëzie-voordrachten heb ik ook geen moeite, erg sfeervol gebracht allemaal.

Yann Samsa
Eindigend met Zjef. Heerlijk

Yann Samsa schreef:
Eindigend met Zjef. Heerlijk

Inderdaad, prachtige cover. Het Nederlands van Colin klinkt erg verzorgd, dat kan hij dus ook. Onvoorstelbaar sterke zanger.

avatar van Mindscapes
Een live versie van Het Dorp werd vandaag op hun Facebookpagina gedeeld. Een opname van 18 februari laatstleden in Berlijn: AMENRA • Het Dorp (Afterlife Alive acoustic) • Lido Berlin • Feb 18th, 2017 - YouTube

avatar van jorro
Fijn zo'n akoestisch optreden van Amenra. Dit is ook het enige album van die band dat echt bij mij in de smaak valt. Op de studioalbums staat het grunten centraal en dan haak ik (meestal) af. Maar dit is heerlijk om even alles bij los te laten in deze coronatijd en de zorgen tussen de oren tot rust te laten komen..
To Go on and Live with Out is mijn favoriete track.

OOOOO
jorro schreef:
To Go on and Live with Out is mijn favoriete track.

Grunten? Het is eerder krijsen. Maar wel heel mooi en emotioneel krijsen.