Neil Young + Promise of the Real - Earth (2016)

Canada
Label: Reprise

1. Mother Earth (5:40)
  2. Seed Justice (3:58)
  3. My Country Home (6:02)
  4. The Monsanto Years (8:20)
  5. Western Hero (4:03)
  6. Vampire Blues (5:55)
  7. Hippie Dream (5:54)
  8. After the Gold Rush (4:09)
  9. Human Highway (4:11)
  10. Big Box (9:20)
  11. People Want to Hear About Love (5:20)
  12. Wolf Moon (6:30)
  13. Love & Only Love (28:04)
avatar van Bongo Fury
pmac schreef:
even off topic; er is al een prima bootleg in omloop.

inderdaad, heb m al!

Bongo Fury schreef:

inderdaad, heb m al!
.... Ik ook. Voor alle liefhebbers van Neil die door de matige waardering hier toch iets van deze tour willen hebben is "Neil Young in Antwerp" (zie Mp) een fantastisch alternatief. ?

avatar van harm1985
Volgens sugar mountain duurde het concert in Antwerpen 176 minuten. Klinkt veelbelovend, maar zit er nog een pauze in halverwege?

avatar van pmac
Nee hoor. Hij ging gewoon vrolijk door aan een stuk. In Antwerpen eindigde hij met een uiterst geinspireerde Tonight's the night waarbij hij het publiek staand van achter zijn piano meedirigeerde. Nooit eerder zo gezien bij hem. Hij had er kennelijk zin in die avond want op het Europese deel van zijn tour heeft hij nog niet eerder 27 nummers gespeeld. Zijn stem is bovendien nog uitstekend. De band the Promises of the real heeft hem goed gedaan. De band klinkt wel wat als Crazy Horse en omdat het jonkies zijn is het opvallend hoe goed de achtergrondzang is. Verheug je op een mooie lange avond.

avatar van Bongo Fury
pmac schreef:

Sorry, maar dit vind k een grote schande!!! Iemand downloadt het concert van een welbekende traders site, brandt dit en vraagt er vervolgens € 12,50 voor?? Ik hoop dat iedereen deze meneer links laat liggen!!! Wie een kopietje van dit concert wil stuurt mij een pm. Never voor zoiets geld betalen!

Bongo Fury schreef:

. Is dat zo? Ik kreeg het idee dat het zijn eigen opnames waren. Ik vind trouwens 12,50 nog wel zeer redelijk voor 3 cd's en nette lay-out. [user]Bongo Fury user] hoe kom jij dan aan die opnames? Ik zoek nog meer bootleg opnames . Kan ik die dan ergens vinden?

avatar van henk01
Van wie?

pmac schreef:

Ik ken maar weinig tapers, eigenlijk geen die hun opnames verkopen. Dat is not done in het wereldje.

avatar van Bartjeking
Prima plaat, goeie voorbereiding op zaterdag. De "earth-geluiden" storen me eigenlijk helemaal niet, was bang dat ze prominenter aanwezig zouden zijn. Het is dat ik de nummers van het album "The Monsanto Years " niet van grote klasse vind, anders had deze plaat gemakkelijk 4* gehad.
De laatste 10 jaar toch nog een stuk of 4 hele goede platen afgeleverd (afgewisseld met matige, soms hele slechte platen welliswaar)...blijft een topper die Neil.

avatar van Marco dB
pmac schreef:
Kan ik die dan ergens vinden?

Dimeadozen

avatar van pmac
Even off topic; hoe was het optreden in de Ziggo?

avatar van harm1985
Super, zie de discussie op de artiesten pagina van Neil Young.

Neil Young

avatar van Cor
Cor
Neil Young maakt zich weer eens boos en mijn favoriete singer/songwriter, maar ook opperbrombeer heeft het hart wel op de goede plaats. Soms denk je: "Nou weet ik wel, Neil", maar als hij zijn oeuvre met oerklassiekers nog eens opentrekt, aangevuld met niet onaardige 'Monsanto-songs', om het leed van moeder Aarde te bezingen, dan komt 'ie er toch weer mee weg. Zelfs ondanks die zoemende insecten en overig briesend fauna.

Stijn_Slayer
Toch vind ik dit geen blijvertje. De setlist kent wat mindere plekken en de dieren storen me niet direct, maar voegen ook niets toe. Dan liever iets als Chris Watson & Marcus Davidson - The Bee Symphony [excerpt] - YouTube

Ik blijf een beetje het gevoel houden beroofd te zijn van een fraaie representatie van zijn tour(s) met POTR. Gelukkig zijn er daarvan goede bootlegs in omloop.

avatar van harm1985
Best prima live album. Wat deep cuts en de betere nummers van Monsanto Years, zei het dat ze wat zijn oververtegenwoordigd. Dieren geluiden storen niet. Alleen had ik in plaats van die veel te lange LAOL liever nog wat extra tracks gehad.

avatar van E-Clect-Eddy
Eindelijk de kans om deze eens via Deezer te beluisteren

avatar van Twinpeaks
Toch wel een lekkere plaat hoor. Gewoon door de dierengeluiden heen prikken en je hoort een gedreven Young met een stel jonge honden die oud werk nieuw leven inblazen op een zeer respectvolle manier. Dat er aan is gesleuteld stoort mij niet echt. Leuk dat niet hele gangbare tracks ook een plaatsje kregen tijdens deze tour. Ook had ik wel liever een plaat zien die aansloot bij de volledige tracklist van de toenmalige tour ,maar ik blijf dit toch wel een prettig aandenken vinden van deze periode.

4 sterren

avatar van lynyrd
Een echte Neil Young fan kan deze cd waarderen, laatste nummer is super de rest is nou luister zelf maar...

Stijn_Slayer
Ik draai deze nooit. Het is toch knap hoe je van een fabuleuze tour zo'n matige representatie kunt samenstellen. Neil had daarnaast de dieren- en natuurgeluiden over moeten laten aan de modern-klassieken en avantgardisten die wel weten hoe ze daar artistiek verantwoord mee om moeten gaan. Dit is een typische latejarenneilyounghobbyplaat.

avatar van harm1985
Puntje eraf. Veel beter had dit uitgebracht kunnen worden zonder overdubs. De dierengeluiden zijn nog wel te doen maar die extra zangpartijen, daarvan springt het glazuur van mijn tanden. En zoals ik al zei bij mijn recensie van het concert in de Ziggo Dome is die percussie totaal overbodig.

In de herkansing met een release van de tour van 2019. Hopelijk blijft die onbezoedeld.

gastheerg
Net nog eens de vinyl versie gedraaid. Toch een halve ster bij gedaan. Die geluidjes storen minder en minder en eigenlijk ga ik deze thematische dwarsdoorsnede van de beste man wat meer waarderen.