Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)

Rock / Electronic
Label: XL

1. Burn the Witch (3:40)
  2. Daydreaming (6:24)
  3. Decks Dark (4:41)
  4. Desert Island Disk (3:44)
  5. Ful Stop (6:07)
  6. Glass Eyes (2:52)
  7. Identikit (4:26)
  8. The Numbers (5:45)
  9. Present Tense (5:06)
  10. Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief (5:03)
  11. True Love Waits (4:43)
  12. Ill Wind * (4:16)
  13. Spectre * (3:19)
avatar van brodie83
boemp schreef:
Halfje erbij, na al die jaren. Ik blijf terugkomen bij dit album, dat moet toch wat betekenen...

Ik kom ook regelmatig terug bij dit album. Er lijkt na bijna 5 jaar geen sleet op te zitten. Ondertussen een plekje in mijn top 10 gekregen en kan nog steeds groeien. Present tense staat naar mijn mening op eenzame hoogte.

avatar van rebjuh
brodie83 schreef:

Ook mijn favoriete nummer van dit album. Bij mij duurde het echt wel even voor dit album me pakte, maar ook in mijn top 10 inmiddels.

avatar van Sanderzzz
Wat een consistentie zit er in deze plaat! Lekker dromerig, val er zo van in slaap in de zetel (op een gelukzalige manier).

1,5
Jammer dat ik na the Bends, Anesiac en in Rainbows nagenoeg klaar ben met de band omdat het recente werk nog niet in de buurt komt van het hierboven genoemde vroege werk

avatar van Choconas
Oké boomer!

avatar van TornadoEF5
Halfje erbij, dit groeit wel. Daydreaming is een fantastisch nummer, misschien wel het beste nummer in het oeuvre van Radiohead, of toch één van de beste. Verder ook een sterretje aan Tinker en Ful Stop. Als ik kon, ook The Numbers. De rest ga ik nog eens moeten luisteren. Het is een beetje vanalles dit album, een soort samenvatting van Radiohead tot zover, maar dan zonder de hardere kant, want het is behoorlijk akoestisch maar toch zijn er elektronische invloeden terug te vinden, al heel minimaal. Op het ene nummer al wat meer dan het andere, maar over het algemeen toch iets minder dan bij Kid A / Amnesiac en TKOL. Een vrij introvert album, een beetje op het zelfde elan doorgaande als TKOL.

GothamCity
Samen met In Rainbows hun beste album.

avatar van Frenz
Weer even langs, dit keer om te melden dat AMSP inmiddels akelig nadert bij mijn #1 In Rainbows, simpelweg omdat er nog meer te rijpen valt en dat lukt niet meer met de #1.

Kleine nuance op @GothamCity

avatar van MarkS73
Het duurde lang voor het kwartje viel, op enkele nummers na kon ik er eigenlijk nooit helemaal in komen. De laatste weken staat hij eigenlijk constant op mijn mp3-speler en inmiddels vind ik het een van hun beste albums. Present Tense, zo mooi...

mip
Volle mep 5 sterren
Ongelooflijk hoe deze plaat zich heeft ontwikkeld. Hoe vaker gedraaid hoe mooier.
Weer een nieuwe wending in het euvre van de band, eindigt voor mij net onder In Rainbows maar zeker boven OK Computer hoewel ze totaal niet te vergelijken zijn.

Toppers: Decks Dark, Present Tense, Ful Stop

Check ook deze uitvoering van Present Tense

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

Dit album kende ik nog niet van Radiohead. Ook niet van cover of titel, zoals bij de rest. Van wat ik me van de muziek van Radiohead kan herinneren en dan dus ook van het album dat ik al eerder in dit topic besprak vind ik dat het electronische gedeelte op dit album het meest terug te horen zijn. Jammer genoeg trek ik de stem van Thom Yorke nog steeds slecht, wat toch een groot gedeelte van de luisterervaring is bij de muziek van Radiohead. Wat ik wel fijn vind is dat dit album een stuk minder depressief qua toon op mij overkomt dan de muziek die ik eerder al van hun hoorde. Verder nog een favoriet nummer aanwijzen? Dan kies ik voor Decks Dark of True Love Waits.

avatar van repelstefan
repelstefan schreef:
Ik vond het erg lastig een rating te geven. De ene keer dat ik het album opzet geniet ik van de sfeer, het dreigende 'Burn The Witch' en de strijkers in 'The Numbers'. Maar merk ook dat er momenten zijn dat ik het maar vervelend vind en het snel weer afzet of nummers skip. Iets wat ik bijvoorbeeld bij 'In Rainbows' niet heb. Kwam zo langzaam tot de conclusie dat dit vooral is als ik dit album opzet en andere dingen ga doen. Ik moet erg gewoon goed voor gaan zitten met het volume open en aan niks anders denken om hier van te kunnen genieten. En dat doe ik dan zeker .

Zelden dat ik na bijna 6 jaar nog steeds dezelfde recensie zou geven. Wel een halfje erbij though, al blijft mijn relatie met AMSP complex.

avatar van otherfool
Ik blijf toch echt meer een liefhebber van de ouderwetsche Radiohead. Hoewel AMSP in tegenstelling tot de wanstaltige voorganger TKOL wel een paar lekkere gedreven nummers heeft (Burn the Witch, Identikit, Present Tense dienen zeker genoemd te worden), valt de band helaas zo nu en dan toch weer terug in het dreinende gezemel waar ze de nietsvermoedende luisteraar in de 21e eeuw wel vaker op vergast hebben. A mixed bag heet dat dan geloof ik.