Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)

Rock / Electronic
Label: XL

1. Burn the Witch (3:40)
  2. Daydreaming (6:24)
  3. Decks Dark (4:41)
  4. Desert Island Disk (3:44)
  5. Ful Stop (6:07)
  6. Glass Eyes (2:52)
  7. Identikit (4:26)
  8. The Numbers (5:45)
  9. Present Tense (5:06)
  10. Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief (5:03)
  11. True Love Waits (4:43)
  12. Ill Wind * (4:16)
  13. Spectre * (3:19)
avatar van brodie83
boemp schreef:
Halfje erbij, na al die jaren. Ik blijf terugkomen bij dit album, dat moet toch wat betekenen...

Ik kom ook regelmatig terug bij dit album. Er lijkt na bijna 5 jaar geen sleet op te zitten. Ondertussen een plekje in mijn top 10 gekregen en kan nog steeds groeien. Present tense staat naar mijn mening op eenzame hoogte.

avatar van rebjuh
brodie83 schreef:

Ook mijn favoriete nummer van dit album. Bij mij duurde het echt wel even voor dit album me pakte, maar ook in mijn top 10 inmiddels.

avatar van Sanderzzz
Wat een consistentie zit er in deze plaat! Lekker dromerig, val er zo van in slaap in de zetel (op een gelukzalige manier).

1,5
Jammer dat ik na the Bends, Anesiac en in Rainbows nagenoeg klaar ben met de band omdat het recente werk nog niet in de buurt komt van het hierboven genoemde vroege werk

avatar van Choconas
Oké boomer!

avatar van TornadoEF5
Halfje erbij, dit groeit wel. Daydreaming is een fantastisch nummer, misschien wel het beste nummer in het oeuvre van Radiohead, of toch één van de beste. Verder ook een sterretje aan Tinker en Ful Stop. Als ik kon, ook The Numbers. De rest ga ik nog eens moeten luisteren. Het is een beetje vanalles dit album, een soort samenvatting van Radiohead tot zover, maar dan zonder de hardere kant, want het is behoorlijk akoestisch maar toch zijn er elektronische invloeden terug te vinden, al heel minimaal. Op het ene nummer al wat meer dan het andere, maar over het algemeen toch iets minder dan bij Kid A / Amnesiac en TKOL. Een vrij introvert album, een beetje op het zelfde elan doorgaande als TKOL.