Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)

Rock / Pop
Label: XL

1. Burn the Witch (3:40)
  2. Daydreaming (6:24)
  3. Decks Dark (4:41)
  4. Desert Island Disk (3:44)
  5. Ful Stop (6:07)
  6. Glass Eyes (2:52)
  7. Identikit (4:26)
  8. The Numbers (5:45)
  9. Present Tense (5:06)
  10. Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief (5:03)
  11. True Love Waits (4:43)
  12. Ill Wind * (4:16)
  13. Spectre * (3:19)
avatar van RadioMad
Appels123 schreef:

Hoe kun je hem nu al twee keer beluisterd hebben?

De plaat is meer dan 52 minuten lang en nu precies 57 minuten uit.

Om 19:00 uur stond íe al op Google Play

Koston schreef:
Waxs, dat is misschien nog wat vroeg. Maar potverdikke, elk nummer is gewoon ongelooflijk goed. Magisch gewoon

Tuurlijk, een gewaagde uitspraak... Ik heb geen enkel vlekje kunnen opmerken dusver. Elk nummer heeft een prachtige nuance waarin oud en nieuw bij elkaar komen. Dusver is voor mij persoonlijk In Rainbows het absolute hoogtepunt in het oufre, maar deze plaat heeft de eenheid van alle elementen door de jaren heen op een prachtige wijze samengebracht. Daarnaast is een plaat die bij mij hele wisselende emoties opwekt en dat na een eerste luisterbeurt. Chapeau!

avatar van Appels123
RadioMad schreef:

Om 19:00 uur stond íe al op Google Play

I see. Fout van Google Play?

Appels123 schreef:
I see. Fout van Google Play?

Ja per ongeluk gelekt.

waxs schreef:

Ja per ongeluk gelekt.

Hij was maar een paar minuten online hoor, was meteen eraf gehaald. Maar uiteraard is het dan al te laat en kan je hem via andere bronnen krijgen al Ik vind het zeer k*t dat ik niet via de officiële site van Radiohead hem kan kopen, persee met creditcard sigh. Ga weg met de stomme streamingsdiensten =(

avatar van arcade monkeys
Rumour schreef:

Het eindresultaat van Nude (Big Ideas) was de ultieme versie, dus ik heb er alle vertrouwen in.

Ja, miljaar, ze flikken het, dit is geweldig.

avatar van Koston
True Love Waits als de perfecte afsluiter. Wie houdt het droog?

avatar van Don Cappuccino
Ik ben nu bij Desert Island Disk, en dat doet me ontzettend aan Nick Drake denken, dat is heel erg positief, heerlijke folky en jazzy vibe. De menselijkheid lijkt steeds meer terug te keren bij Radiohead.

arcade monkeys schreef:
Ben ook ingetuned op BBC en ondertussen is mijn digitale aankoop aan het downloaden.
Ik vrees wel wat voor True Love Waits, ik vind die live-versie fenomenaal dus is er inderdaad groot gevaar dat hij tegenvalt. De studioversie kan ook gewoon nóg beter zijn, dus ik wacht nog even af.

Zakazulu schreef:

Ze zouden 19:00 de plaat live zetten, iets met tijdzone verschil denk ik. Foutje.

avatar van rarekwabbus
Hop, mooi pakketje besteld met het fysieke album pas in september en de .wavplaat inmiddels binnen. Niet bij nagedacht dat het altijd weer een gedoe is om .wav in iTunes te krijgen, maar het is gelukt. Ik moet hem echt ff een paar keer luisteren voordat ik er echt iets van vind geloof ik. Aparte plaat in ieder geval!

avatar van ArthurDZ
rocknrolla schreef:

En, wat vond je van de studio versie?

Ik vind deze versie alvast ook fenomenaal. Maar dat komt misschien omdat ik hun liveplaat amper gedraaid heb, dus die versie zit niet echt diep in mijn systeem.

avatar van arcade monkeys
rocknrolla schreef:

En, wat vond je van de studio versie?

Onwaarschijnlijk sterk Ik ben echt omver geblazen door deze plaat.

avatar van mol
mol
True Love Waits heeft me nooit echt weten te overtuigen, deze versie na een luisterbeurtje ook (nog) niet. De rest is nu al verslavend mooi. The Numbers, Present Tense, identikit, Burn the Witch... ontroerend!

avatar van Koston
Alleen al voor die werkelijk ongelooflijke eerste luisterbeurt zou ik een 5* willen geven, maar ik ga de plaat nog wat tijd gunnen...om nog meer te groeien

avatar van legian
De tweede helft maakt wat minder indruk, maargoed met een eerste luisterbeurt is het best veel wat er allemaal langskomt. Tweede luisterbeurt is nu maar begonnen en dan wordt het de komende weken veel, heel veel draaibeurten.

avatar van rarekwabbus
Ik ben nu bij The Numbers. Die is gaaf zeg!

arcade monkeys schreef:
Onwaarschijnlijk sterk Ik ben echt omver geblazen door deze plaat.

Hear, hear!

waxs schreef:

Inderdaad, dom foutje van Google, tijdverschillen blijven moeilijk Radiohead is al niet een liefhebber van Streaming en ik denk nu helemaal niet meer haha.

avatar van judgepaddy
Ik ben zelf niet bepaald een RH fan maar deze SE ziet er indrukwekkend uit zeg!

avatar van jokerman
eerste indruk is echt waanzinnig vet!

avatar van rarekwabbus
Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief...!! Wat ontzettend gaaf zeg! En True Love Waits komt trouwens ook fantastisch uit de verf in deze studioversie. Het is dat het nog plakkerig warm is in huize Kwabbus, anders had ik kippenvel gehad

Onwaarschijnlijk mooi! Precies hoe ik Radiohead wil horen.

avatar van Screenager
Intense luistersessie op Radio 6. Altijd spannend om een album een eerste maal te horen maar dit was toch nog wat specialer.
Ga het wel nog wat meer luisterbeurten geven vooraleer ik meega in de ongelooflijke euforie hier op MuMe.

Zakazulu schreef:

Ik ben net maar overgegaan tot aankoop op iTunes. Kan niet wachten tot het elders beschikbaar wordt. Google moest het weer eens verpesten inderdaad

avatar van Rvdz
Luistersessie op 6Music was zeker bijzonder, kwam alleen niet helemaal in de flow door de constante onderbrekeningen. Nu nog een manier vinden om het album digitaal, legaal in bezit te krijgen zonder Credit Card.

Mooi met lyrics erbij:

Lyrics

Rvdz schreef:

Hema.nl een iTunes kaart bestellen die ontvang je direct per mail, en dan het album aankopen via iTunes.

avatar van Paap_Floyd
Haha, al brengen ze een berg stront uit, die 4,75+ na 20 stemmen hou je toch. Maar eerlijk is eerlijk, Burn the witch viel me niet tegen. nu de rest nog.

Ful Stop... is porno