Motörhead - Kiss of Death (2006)

3,57

Label: SPV

1. Sucker (2:59)
  2. One Night Stand (3:05)
  3. Devil I Know (3:00)
  4. Trigger (3:53)
  5. Under the Gun (4:44)
  6. God Was Never on Your Side (4:21)
  7. Living in the Past (3:45)
  8. Christine (3:42)
  9. Sword of Glory (3:57)
  10. Be My Baby (3:40)
  11. Kingdom of the Worm (4:08)
  12. Going Down (3:35)
  13. Whiplash * (3:49)
  14. R.A.M.O.N.E.S. * (1:22)
50 BERICHTEN
avatar van mathias
geplaatst: 27 augustus 2006, 13:22 uur [permalink]
Geen slecht album, al blijft ie natuurlijk een beetje overbodig. God was never on your side is het enige nummer dat iets extra biedt aan ander/vorig Motörhead werk. Maar enfin, wie Motörhead nog altijd een warm hart toedraagt kan dit album zonder twijfel kopen. Iets tussen 3 en 3.5 * Laat ik vooralsnog inzetten met 3*.

geplaatst: 27 augustus 2006, 20:46 uur [permalink]
Ik vind hem ook zeker niet slecht maar hij haalt het niet bij Inferno. (die ik toch heel hoog inschat). Het lijkt traditie bij Motorhead om na een knaller een cd uit te brengen die net wat minder en inspiratielozer lijkt te zijn. (bijvoorbeeld Hammered na We Are Motorhead of Snake Bite Love na Overnight Sensation) Slecht is hij echter inderdaad niet en zoals hierboven vermeld zal de fan er zeker wel wat mee kunnen. God Was Never By Your Side en Sucker zijn voor mij in ieder geval de topnummers van het album.

Overigens is de toevoeging van R.a.m.o.n.e.s wel heel erg overbodig. Had van mij echt niet gehoeven. Fans hebben dit toch al op 1916 staan en het is echt niet opzienbarend genoeg om nog eens op te nemen. (ook al is het weer als eerbetoon bedoelt).

avatar van noisecommando
geplaatst: 1 september 2006, 09:11 uur [permalink]
Eh, ik weet wel dat je een Motorhead plaat kan recenseren zonder hem gehoord te hoeven hebben, maar de R.A,M.ON.E.S. (bonus) track staat enkel op de U.S. Limited Edition versie van K.O.D. De Europese Limited Edition Digipack Version (zucht) bevat de Metallica cover Whiplash die ook al te vinden was op de Europese versie van Lemmy's overzichtsplaat Damage Case.

Deze cover is ook meteen het meest energieke nummer op de nieuwe plaat. Want ook al klinkt het als Motorhead deze plaat kun je rustig in het rijtje plaatsen van March Or Die, Sacrifice en Hammered, en niet in het rijtje van Orgasmatron, 1916 of Inferno

Zo energiek als Motorhead klonk op het voorlaatste Inferno zo uitgeblust klinken ze op de nieuwe plaat.
Maar goed er is weer aan de plicht voldaan om na 2 jaar een plaat uit te brengen, en Sucker en nog een track kunnen dan op de setlist geplaatst worden, en Motorhead kan weer 2 jaar op tournee.
En zolang Lemmy niet dood neervalt zal binnen twee jaar de opvolger van Kiss Of Death vast weer een stuk beter zijn dan deze gauw te vergeten plaat.

Was alles in het leven maar zo voorspelbaar als Motorhead

geplaatst: 1 september 2006, 09:18 uur [permalink]
noisecommando schreef:

Ik heb de plaat gehoord maar heb hem gedownload voor ik hem op bestelling heb geplaatst. En op die DL stond idd Ramones ipv Whiplash. Maar dat boeit niet want de kritiek blijft knak hetzelfde - ook Whiplash is overbodig.

avatar van Eddie
geplaatst: 2 september 2006, 09:02 uur [permalink]
Eddie staad hier alleen in denk ik, maar ik vind het gewoon een erg vette plaat, goed niets nieuws onder de zon maar gewoon heerlijk uptempo Rock 'n Roll zoals motorhead die al jaren maakt. Het is idd waar dat motorhead wel eens betere platen heeft afgeleverd maar ja je kunt ook niet veertien platen achter elkaar steeds weer een plaat uitbrengen die beter is dan zijn voorganger. Motorhead is mij nooit echt tegengevallen (nu ken ik overigens niet alle platen) en ook dit keer doen ze precies wat ik van ze verlang.

geplaatst: 2 september 2006, 17:23 uur [permalink]
Ik vind hem echt niet slecht hoor. Het is ook gewoon een erg leuke rock & roll plaat. Ik twijfel gewoon tussen een 3 en een 3.5 - wat ik over het algemeen gesproken een erg redelijk cijfer vind voor een "goed" album. Voor 4 en 4,5 moet je wel al een echte knaller hebben vind ik. (vandaar dat ik de nieuwe Maiden ook een 3 heb gegeven - zelfde geval daar voor mij).

geplaatst: 14 september 2006, 16:27 uur [permalink]
ik ben het helemaal eens met Eddie. OK ik vind hem ook niet beter dan Inferno, maar dat was ook wel een topplaat. En er is toch een stijgende lijn te zien πŸ˜‰. Ik bedoel We Are Motörhead was beter dan Overnight Sensation en Inferno weer beter dan WAM, maar Hammered was ook beter dan Snake Bite Love, en Kiss of Death vind ik ook weer stukken beter dan Hammered. Je krijgt wat je verwacht, dat was 20 jaar geleden al, dat is nu, en hopelijk zal dat nog enkele jaren zo blijven. Het album komt een beetje laat op gang, de eerste 3, 4 nummers zijn aardige nummers maar bieden niet echt iets bijzonders (dat weerhoudt me er evengoed niet van om mee te schreeuwen als ik deze plaat draai πŸ˜›). Maar vanaf Trigger en Under The Gun begint het toch steeds beter te worden. God Was Never On Your Side is ook wel een mooie ballad, hoewel ik nummers als I Ain't No Nice Guy en One More Fucking Time toch beter vind.
Het album werkt wel lekker naar een climax toe, want de laatste nummers zijn de beste op dit album. Orgasmatron-achtige nummers als Living In The Past en Kingdom of the Worm, melodieuzere nummers als Sword of Glory en Be My Baby (nieuwe single), en de lekkere rock'n'roll nummers Christine en Lemmy's oorlogsverklaring aan anti-rockers Going Down.

"In the name of Rock'n'Roll, fire in the sky!"

En als bonustrack een cover van Metallica's Whiplash. Had van mij niet gehoeven, maar ik vind 'm wel lekker klinken, Motörhead covert Metallica in ieder geval beter dan andersom.

Favorieten: Sword of Glory, Be My Baby en Going Down.
Het is zoals Sinner al opmerkte geen knaller waarvoor je een 4 of hoger voor kunt geven, maar 3,5 punten is het meer dan waard.

geplaatst: 14 januari 2007, 18:42 uur [permalink]
Ik las vanmiddag in "OOR" van oktober 2006 een lovende recensie over dit album. Ik heb "Kiss of death" inmiddels gedownload en ik ben zwaar onder de indruk. Om eerlijk te zijn, ik ken niet zoveel van Motorhead 😱. Welke Motorhead fan helpt mij op weg πŸ™‚.

geplaatst: 14 januari 2007, 21:25 uur [permalink]
Ace of Spades, Overkill en Bomber zijn Motorhead-klassiekers, maar ik ben persoonlijk een grotere liefhebber van het wat nieuwere werk (ongeveer vanaf Orgasmatron).

Een top 5 van albums die je zeker moet beluisteren:
1. Inferno (2004), beste Motorhead-cd;
2. Ace of Spades (1980), de klassieker
3. Bastards (1993), beste MH-plaat uit de jaren '90
4. Orgasmatron (1986), beste MH-plaat uit de jaren '70 en '80
5. We Are Motörhead (2000) het titelnummer is al een klassieker, en de restvan het album is ook gewoon heel erg goed.

Misschien zijn vele oudere Motörhead-fans het niet met mij eens, maar ik hou meer van het hardere, ruigere (=nieuwere) werk.

Wat deze cd betreft: ik heb hem nou een dikke 4 maanden, en ik moet toegeven: hij verveelt echt niet, ik vind hem nu echt stukken beter dan tijdens mijn eerste paar luisterbeurten: Kiss of Death verdient toch echt 4*

geplaatst: 14 januari 2007, 22:21 uur [permalink]
MetalDex, bedankt voor je advies πŸ™‚!!

geplaatst: 14 januari 2007, 22:27 uur [permalink]
Ik ga een eind mee met Dex, behalve dat ik het oudere werk toch ook zeer hoog aansla. De trilogie, Overkill-Bomber-Ace of Spades, zou toch wel het beginpunt moeten zijn voor een Motörhead ontdekking. Verder zijn Orgasmatron, Sacrifice en Inferno ook zeer aan te bevelen.

geplaatst: 14 januari 2007, 22:29 uur [permalink]
HammerHead, eveneens bedankt voor je advies. Ik kan voorlopig wel weer vooruit voor wat betreft Motorhead πŸ™‚!! Om te beginnen geef ik "Kiss of Death" 4**** 😎.

geplaatst: 17 augustus 2007, 11:36 uur [permalink]
nou met wat eddie het een eindje hier boven heeft geschreven...
ben ik het nou helemaal eens!!!
best lekkere plaat! een 3,5

geplaatst: 20 augustus 2007, 22:48 uur [permalink]
is deze cd zowat het genre soulfly/ sepultura achtig of niet echt?

geplaatst: 20 augustus 2007, 22:53 uur [permalink]
Nee, nouja in de verte nog wel een beetje. Motörhead had toch een redelijke invloed op het ontstaan van het thrashmetal genre. Een (beginnend) metal luisteraar kan natuurlijk niet om Motörhead heen, dus ik zou 'm sowieso beluisteren al was de vorige plaat (Inferno) beter.

geplaatst: 20 augustus 2007, 23:01 uur [permalink]
mysticwizard schreef:
is deze cd zowat het genre soulfly/ sepultura achtig of niet echt?

maw:

Kid, YOU NEED TO FIND A REAL METALBAND! 😎

En Motörhead is een goed begin, alhoewel ik twijfel dat het iets word tussen motörhead en je. 😐

Motörhead-aanraders: ACE OF SPADES, ORGASMATRON, INFERNO

En daarnaast kan je ook proberen direct in Metallica of Slayer te stappen (alhoewel de stap van Nu-metal naar thrash groot is).

Mss is het best dat je Machine head eens onder de loep neemt (Vooral het eerste en laatste album)...
Die band zal je wel bevallen (is wat Nu-Metal en wat Thrash-metal) πŸ‘

Het ga je goed, en hopelijk tot weerziens! πŸ‘‹

Riverdale
geplaatst: 21 augustus 2007, 10:37 uur [permalink]

maw:

Kid, YOU NEED TO FIND A REAL METALBAND! 😎

Motörhead-aanraders: ACE OF SPADES, ORGASMATRON, INFERNO

Motörhead speelt harde, strakke rock and roll. Niet meer en niet minder. Nog een paar aanvullingen:

geplaatst: 21 augustus 2007, 18:14 uur [permalink]

1) Het was ik die dat bericht typte en niet hammerhead. πŸ‘‹

vervloekt vanwege de productie van het geluid?

2) Het gaat hier niet over wat Lemmy er van vind, op Mume gaat het over wat wij, de luisteraars, er van vinden. (En dat is dan op zich wel positief) πŸŽ‰

en swingend nummer.

3) Dat ontken ik toch niet... . Maar er zijn (globaal gezien, en naar mening van de meeste mensen) betere platen. πŸ‘

- Sms-taal past niet bij Motörhead. Stop daar liever mee...

4) Ik heb nieteens een GSM en zit ook nooit op MSN.
--> Maw: Ik gebruikt nooit SMS-taal en weet niet eens hoe ik zou moeten. πŸ‘‹

geplaatst: 21 augustus 2007, 18:18 uur [permalink]

- Sms-taal past niet bij Motörhead. Stop daar liever mee...

- Quoten toch kennelijk een vak apart is. Ik heb dat bericht waarop jij reageert namelijk helemaal niet geschreven.

En Orgasmatron is gewoon het beste Motörhead album met een vette produktie.

Riverdale
geplaatst: 22 augustus 2007, 13:52 uur [permalink]
Inderdaad, jullie hebben gelijk. In mijn haast heb ik wat dingen door elkaar gegooid. Slordig en daarvoor mijn excuses.
Ik zet Orgasmatron op om m'n gedachten weer wat te structureren...

geplaatst: 9 september 2007, 11:56 uur [permalink]
middelmatig album dit niet slecht maar ook geen hoogvlieger er zijn andere top platen gemaakt als mijn persoonlijke top 10 1 overnight sensation 2 ace of spades 3 orgasmatron 4 rock n roll 5 bastards 6 we are motorhead 7 bomber 8 another perfect day 9 overkill 10 inferno

geplaatst: 9 september 2007, 12:25 uur [permalink]
Weinig aan toe te voegen, lijkt me, aan jouw top 10. Persoonlijk komt Kiss of Death bij mij wel in de top 10 ten spijte van Rock'n'Roll, maar ik ben het grotendeels erg eens met je berichtjes. Motörhead 'till Death!

geplaatst: 15 september 2007, 22:54 uur [permalink]
heb je rock`n roll wel vaak beluisterd, ik moest in het begin enorm wennen maar later heb ik hem origineel gekocht,ik luister hem elke week wel een keer , wat vooral opvalt is dat lemmy hier nog heser klinkt want hij had toen wat problemen met zijn stem en veel pakkende songs op rock`n roll ,overigens deze week no sleep at all live album aangeschaft waar de nadruk ligt op songs van orgasmatron en rock`n roll ook een top album

geplaatst: 16 september 2007, 04:14 uur [permalink]
Rock'n'Roll heb ik inderdaad het minst beluisterd van alle Motörhead albums, de eerste luisterbeurt lag hij me gewoon niet zo. Na 'm een paar keer meer gehoord te hebben is hij in m'n waardering wel een halve ster gestegen, maar ik zie 'm nog steeds als één van de minste MH-albums. Ik zal No Sleep at All nog eens beluisteren, misschien dat het live beter over komt. Orgasmatron is wel één van m'n favorieten, dus het live-album zal me waarschijnlijk toch wel bevallen.

geplaatst: 7 oktober 2007, 13:31 uur [permalink]
HammerHead schreef:
sacrifice aanbevelen aan beginners dat vindt ik nou een van de zwakste motorhead albums, met de rest ben ik het meer dan eens, en wil ik als begin toevoegen overnight sensotion en we are motorhead dat zijn ook top albums

geplaatst: 2 november 2007, 18:21 uur [permalink]
Heerlijke plaat, vooral het nummer ''trigger'' is vet ! 4*

geplaatst: 11 januari 2008, 22:09 uur [permalink]
Het is alweer bijna 2 jaar geleden, en als het goed is komen de heren dan dit jaar weer met een nieuw album uit(de laatste jaren brengen ze om de 2 jaar een album uit), en ben je toch altijd weer nieuwschierig van wat het dan weer geworden is.

geplaatst: 12 januari 2008, 02:21 uur [permalink]
Ik ben ook weer erg benieuwd naar de nieuwe Motörhead plaat. Meestal komen ze pas een maand ofzo van te voren met het nieuws dat het nieuwe album uit zal komen, en ik verwacht dat het laat in de zomer zal gebeuren, dus het is nog even afwachten.

geplaatst: 8 oktober 2008, 00:39 uur [permalink]
Wat een zwakke plaat is dit eigenlijk met veelal zwakke songs erop. neem nou het nummer Cristine b.v dat vind ik gewoon een niemanddalletje en Motorhead onwaardig. ik vind de laatste echt goede Motorhead plaat die ik echt van begin tot eind helemaal af en goed vind Overnight Sensation uit 1996, daarna hebben ze nog Snake Bite Love en We Are Motorhead uitgebracht, maar ook die 2 halen het m.i niet bij Overnight Sensation, wat ik eigenlijk de laatste 'echte' klassieker vind van deze band. op deze plaat staat gewoonweg te weinig variatie op net als Inferno om tot goede plaat benoemd te kunnen worden. 2.5* vind ik dan ook een goede stem mijnerzijds, en nog net een krappe voldoende.

geplaatst: 8 oktober 2008, 17:32 uur [permalink]
Ik vind dit net een van de betere Motörheadplaten.
Allesinds beter dan Motörizer. (denk ik, heb die laatste nog maar 2 keer gehoord)