In Letter Form - Fracture. Repair. Repeat. (2016)

Rock / Electronic
Label: Metropolis

1. Face in the Crowd (3:44)
  2. Won't Get the Best of Me (3:46)
  3. Wait Now (3:01)
  4. Audio Drones: Adagio for Terror (0:40)
  5. Terror (Is a State of Mind) (4:26)
  6. High Line (3:36)
  7. Edison's Medicine (5:36)
  8. 111 (3:27)
  9. Rain Prelude (0:38)
  10. Reflecting the Rain (4:08)
  11. Mal de Mer (1:51)
avatar van DjFrankie
Goeie plaat met allerlei invloeden en dat vind ik mooi. Van Interpol tot the Cure. Heerlijke Sound.

DjFrankie schreef:

Gisteren binnengekregen. Wegens bezoek een keer goed beluisterd maar wat een prachtig album, dit gaat hier zeker een favoriet worden. Wat een geweldig nummer is 'Terror'! Uitgebreider commentaar volgt.

ILF LIVE PROJECTION - YouTube

avatar van Castle
Jaja vandaag bezorgd en gelijk beluisterd. Wat een knalstart op vol volume en niet via ipad streamend. Nu is dit album na 3 luisterbeurten verder gegroeid.
Deze ga ik zeker vaker draaien en andere releases van deze band beluisteren.

avatar van Castle
Lekkere opener Face in the Crowd, zet lekker de toon, zeker een beste opener.
Alles is goed, maar nummers als WaitNow, Terror (Is a state of mind) , 111 en Reflecting in Rain zijn absoluut favo.
Nummer als Edisonks Medicine zit er voor mij net onder...
4,5 * blijft zeker staan

Castle schreef:

Hier ook!

avatar van Jean-Maurice
Ik heb het album nu een week in mijn bezit en bijna elke dag gedraaid. Bij het luisteren naar dit album heb ik gemengde gevoelens door de tragische dood van frontman Eric Miranda. Maar mensen, wat is dit een mooi album. Nu bezien lijkt het wel een zwanenzang in de letterlijke zin! De teksten kondigen het eigenlijk al aan als je goed luistert. Voor mij telt altijd de kwaliteit en die is hier heel hoog. Bij mijn favoriete liedjes sluit ik me aan bij Castle. Ik wil een commentaar schrijven dat hout snijdt maar vind het moeilijk zoals gezegd. Dit was een band met potentie en zeker een van de beste van de nieuwe lichting in het genre. Eric Miranda had een stem uit duizenden die zich met gemak kon meten met de grote idolen. Laat ik het er op houden dat dit een hele goede band was en dat ik dit prachtige album zal blijven koesteren. Sommige sterren schijnen even heel fel en doven snel weer uit maar de herinnering aan hun mooi licht blijft.

avatar van reptile71
Ik heb de LP besteld, maar die is nog steeds onderweg. Ik heb echt zin om gewoon die plaat te draaien. Tot die tijd wacht ik even met luisteren. Wel een aantal keren via Spotify gedraaid, maar ik vind het toch altijd weer anders als ik het medium zelf heb en kan afspelen.

avatar van DjFrankie
Ik heb hem verhoogd. Gisteren de hele dag in de auto gehad. Ben het met Jean-Maurice eens. Zonde dat de man niet meer onder ons is.

Ook verhoogd naar 4,5 sterren. Wat een top album!

reptile71 schreef:

Ik wacht ook altijd totdat ik het origineel heb. Klinkt gewoon veel mooier.

avatar van Jean-Maurice
Mensen, ik ga deze voorlopig in mijn top 10 zetten! Nu is die top 10 hier een dingetje en zoals jullie weten voor mij een momentopname maar dit heeft zoveel emotie, 'sturm und drang' dat het me bij elke luisterbeurt meteen terugbrengt bij de helden van mijn jeugd (o.a. The Sound). Mijn beste vriend Rob die vorige week op bezoek was zei bij het horen van dit album dat hij de zang mooier vond dan die van Andrew Eldritch. Nu over het album; de opener (Face in the Crowd) is geweldig en eigenlijk alle liedjes die volgen zijn prachtig met voor mij als hoogtepunt Terror. Het is vooral de stem van Eric Miranda die dit album zo bijzonder maakt. Dit album heeft op mij na de zoveelste luisterbeurt inmiddels net zoveel impact als een Unknown Pleasures destijds. Een album als dit met zoveel tekstuele diepgang, mooie melodieuze songs en echte doorleefde emotie is uiterst zeldzaam.

Nou is Andrew Eldritch ook niet echt een geweldige zanger, het is meer zijn rock & roll benadering in combinatie met de grauwe grafstem die hem zo uniek maakt.

avatar van Chameleon Day
Eldritch en zijn zusters waren één grote parodie op vooral zichzelf...en dat vond hij zelf ook. Dr. Avalanche was het enig serieus te nemen bandlid (met volle overgave tot in de late uurtjes).

Dit album vergelijken met UP gaat me overigens ook wat ver...

avatar van Alicia
Impact hebben op iemand is voor mij weer iets anders dan vergelijken. Maar goed, ik heb gisteren weer enkele video's van de band gezien/bewonderd en wat mij betreft - ook qua uitstraling - had de band een grote kunnen worden met een frontman als Eric Miranda.

Alicia schreef:

Zeker weten!