Preoccupations - Preoccupations (2016)

Canada

avatar van rolandobabel
gaat richting Interpol...

avatar van Mark17
Don Cappuccino schreef:
Bij de Viet Cong-plaat had ik het gevoel alsof de plaat pas bij de derde track echt begon, deze is van begin tot eind erg sterk. Lekker claustrofobisch sfeertje, net wat dieper geworteld in de jaren '80 new wave/post-punk. Soms dreunend en monotoon met krautrockinvloeden, dan weer opzwepend en springerig. Memory vind ik toch wel het prijsbeest van deze plaat, de einddronesectie is ontzettend mooi.

Memory springt er goed uit. Fantastisch bezwerend nummer. Ik moest ook denken aan Interpol en Joy Division...

avatar van dix
dix
rolandobabel schreef:
gaat richting Interpol...

Gaat er zelfs voobij ...

avatar van sj0n88
Bizar dat deze plaat zo kan "tegenvallen na Viet Cong". Hier en daar misschien een net iets meer toegankelijke sound, maar het zit net als bij hun plaat onder de discutabele bandnaam weer enorm goed in elkaar. Een heerlijke trip van 38 minuten met louter hoogtepunten. Als ik met een mes op mijn keel dan toch favorieten moet aanwijzen, dan ga ik voor Anxiety, het prachtige tweeluik Monotony-Zodiac en Stimulation. Maar hier doe ik de rest van de nummers eigenlijk ernstig tekort.

Enige kanttekening: waar de meeste MM-bezoekers kunnen genieten van het stukje noise aan het einde van Memory, moet ik eerlijk toegeven dat ik er weinig mee kan. Ik vind het meer iets dat je tijdens een optreden doet. Er zit voor mij geen muzikale meerwaarde in.

Ben blij dat ik de band, na hun ijzersterke optreden vorig jaar in Bitterzoet, dit jaar opnieuw live mag aanschouwen. En gelukkig weet ik inmiddels dat ik nu beter wél oordoppen kan indoen..

avatar van E-Clect-Eddy
halfje erbij... deze groeit nog steeds... ik zet hem alleen niet zo vaak op.

avatar van raymondkeuters
Doet me ook erg aan Mark Lanegan denken. Heerlijk album.

avatar van philtuper
De absolute meerwaarde van een live-optreden heb ik gisteren aan den lijve ondervonden. Preoccupations speelde op het Zomerparkfeest (gratis! festival) in Venlo. En wát een feest was dat! Was niet echt overtuigd van het album maar live bliezen de heren me finaal van mijn sokken. Beest van een drummer, beest van een zanger en een ongelooflijke dosis energie in de set. En via de geluidsman ook nog eens het album gratis op vinyl gekregen. Hulde!

avatar van DjFrankie
philtuper schreef:

Zo Bart dat is tof. Moest gisteren keuze maken tussen parkfeesten en tuinfeesten in Lierop.
Koos voor het laatste.

avatar van philtuper
Hoop dat dat een goede keuze was DjFrankie maar stiekem is het Zomerparkfeest toch wel het mooiste gratis festival van Nederland met een heel diverse programmering. Gisteren een subliem optreden gezien van Spinvis, gevolgd door een spetterende show van Idris Ackamoor & The Pyramids. En als kers op de taart mocht ik zelf nog plaatjes draaien op het Sounds podium. Was een mooie dag!

avatar van DjFrankie
philtuper schreef:

Mee eens. Denk dat ZPF het beste gratis festival is. Zeker qua programering.

avatar van Ray P Leak
Ik vond ze toch een stuk spannender en leuker toen ze zich nog Viet Cong noemden