ScHoolboy Q - Blank Face LP (2016)

3,81

Label: Top Dawg

1. TorcH (5:34)
  2. Lord Have Mercy (1:44)
  3. THat Part (5:13)

met Kanye West
  4. Groovy Tony / Eddie Kane (6:19)

met Jadakiss

met Tha Dogg Pound
  12. Neva CHange (4:29)
    met SZA
  13. Str8 Ballin (4:09)
  14. Black THougHts (3:42)
  15. Blank Face (3:14)
    met Anderson .Paak
  16. Overtime (4:38)

met Miguel en Justine Skye
  17. Tookie Knows II (4:45)

met Traffic en TF
40 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Johnny Marr
Beste nummer voor mij is toch Str8 Ballin. Damn, wat gaat die song diep.

Ondertussen ga ik ook hard op Dope Dealer

avatar van thgryda
Dit soort shit zal wel nooit iets voor mij worden, ik heb net paar tracks op youtube beluisterd en ik vind de beats wel oké op zich maar die new school manier van rappen buuuuh. Logic, J. Cole en daar nog mijlenver Kendrick boven, voor de rest trek ik het allemaal niet. "Me and my girl got matching bling"

avatar van JVT
Ik ben de platen van 2016 nog eens aan het herbeluisteren voor m'n eindejaarslijstje. En deze heb ik toch wel ondergewaardeerd. Een hele lekkere plaat, die bij momenten wel heel hard gaat.
Toch maar een plaatsje zoeken voor in m'n eindejaarslijst.

avatar van Johnny Marr
Staat nipt niet in m'n top 3 deze.

avatar van JVT
Same here, dit is wel de beste hiphop plaat voor mij dit jaar.

JVT schreef:
Same here, dit is wel de beste hiphop plaat voor mij dit jaar.

Same, al komt Kanye er wel vlak achter. En daarna Kendrick, ATCQ en Danny Brown.

thgryda schreef:

Best wel grappig dat je dit de new school manier van rappen noemt. Denk dan persoonlijk toch eerder aan de Playboi Cartis en Lil Uzi Verts.

avatar van thgryda
putinswurp schreef:

Buh je weet wel wat ik bedoel: van die afgekapte flows. De teksten enz zijn niet bepaald new school, typische 90s bling raps eigenlijk... Wat betreft de voorbeelden die jij aanhaalt, dat soort MCs stoor ik me al aan als ze voorbij fietsen als featuring maar effectief een heel album luisteren van rappers met playboy of uzi in de naam, trek ik niet.

thgryda schreef:

Ik snap enegzins wat je bedoeld ja, maar sinds het trap subgenre de afgelopen 2 a 3 jaar de scene heeft overgenomen (en laten we niet ontkennen: hiphop naar een hoger platform heeft getild qua populariteit) vind ik dat ongeacht je mening over de Uzis en Cartis, om maar even bij die namen te blijven, dit toch ook echt 'Hiphop' is. Vandaar dat ik refereer naar hun als de newschool, de meeste rappers vandaag de dag hebben toch echt nog een futuristischere sound dan een ScHoolboy Q, die ik net als een Kendrick of Drake nog net van de generatie zie die voor de huidige newschool rapwave uit kwamen.