DJ Khaled - Major Key (2016)

Label: Epic

3. Nas Album Done (3:16)

met Nas

4. Holy Key (4:41)

met Big Sean, Kendrick Lamar en Betty Wright

5. Jermaine's Interlude (3:03)

met J. Cole

6. Ima Be Alright (4:06)

met Bryson Tiller en Future

7. Do You Mind (5:25)

met Nicki Minaj, Chris Brown, August Alsina, Jeremih, Future en Rick Ross

8. Pick These Hoes Apart (4:51)

met Kodak Black, Jeezy en French Montana

9. Fuck Up the Club (3:51)

met Future, Rick Ross, YG en Yo Gotti

10. Work for It (4:50)

met Big Sean, Gucci Mane en 2 Chainz

11. Don't Ever Play Yourself (5:31)

met Jadakiss, Fabolous, Fat Joe, Busta Rhymes en Kent Jones

12. Tourist (4:33)

met Travi$ Scott en Lil' Wayne

13. Forgive Me Father (4:06)

met Meghan Trainor, Wiz Khalifa en Wale

14. Mavado - Progress (2:58)
Holy key net geluisterd, ben benieuwd naar het album.

Het begint veel belovend met Jay-Z, Drake, Nas (die is echt keihard) Kendrick etc. Helaas wordt het na 7 wel minder. Vindt 11 wel hard met Fat joe

avatar van Yestsida
Als dit album enkel For Free, Nas Album Done, Holy Key, Jermaine's Interlude, Ima Be Alright, Do You Mind, Don't Ever Play Yourself en Tourist telde was dit een ijzersterk project geweest!

I Got the Keys begint te groeien, maar vooral de beat van SouthSide, Jake One en G-Koop irriteert. Ook Future vind ik vrij storend. Jay-Z is de enige sterke factor op dat nummer naar mijn mening.

De rest is niet slecht, maar voelen vooral aan als filler-materiaal.

avatar van Silky & Smooth
Jammer, die tegenvallende reacties. Ik was, en ben nog steeds, erg benieuwd naar deze tracklist met vrijwel alle grote namen van dit moment. Vooral na de verhalen over hoe Khaled aan verses, samples etc. kwam.

avatar van Yestsida
Silky & Smooth schreef:

Tegenvallen doet het voor mij zeker niet hoor! Dit kan wel eens zijn beste project tot nu toe zijn. Die tracks die ik opsom zijn wel echte knallers ook.

Vooral Nas en Travi$ Scott hebben me ontzettend warm gemaakt voor hun opkomende albums!

avatar van Silky & Smooth
Nee, maar de reacties zijn wel wat tegenvallend. Ik hoopte niet op Khaled's beste album, maar op één van de besten van het jaar.

avatar van Holla
Toch jammer dat Khaled dan zo'n nummer als Tourist gebruikt, wat eigenlijk al min of meer gelekt was maanden terug. Ik ben er blij mee dat we nu een CDQ hebben hoor, maar ik kende dus al best wel wat tracks. Jongens als Drake, Jay Z, Future, Travis, Bryson Tiller, Big Sean en ook YG laten toch wel wat moois zien op dit album. De laatste 2 tracks hadden van mij niet gehoeven.

avatar van Silky & Smooth
Ik snap niet dat hij zoveel moeite voor Jay heeft gedaan en hem dan op zo'n beat zet...

avatar van Arrie
Silky & Smooth schreef:

Wat voor verhalen zijn dat dan?

Arrie schreef:
Wat voor verhalen zijn dat dan?

Dat hij speciaal een appartement in NY heeft gehuurd voor een jaar om zo dichter bij Jay-Z te kunnen zijn zodat hij hem kon overtuigen een verse voor hem te doen. Volgens de verhalen was deze inzet de motivatie voor Jay om mee te doen. Zo heeft Khaled ook een lange brief geschreven naar de Fugees met uitleg waarom hij graag een sample van hem wil gebruiken.

Het blijven natuurlijk verhalen, maar ik vind het toch fascinerend!

avatar van Bento
En nog eentje. En nog eentje. En nog eentje.

avatar van Silky & Smooth
Hij houdt zich anders behoorlijk stil op dit album

avatar van Arrie
Silky & Smooth schreef:

Het blijven natuurlijk verhalen, maar ik vind het toch fascinerend!

Leuk om te horen ja! En het zou me bij Khaled niet eens verbazen als het waar is eigenlijk.

avatar van Silky & Smooth
Misschien is het aantal grote artiesten toch wat overkill, al vind ik Jay-Z, Drake, Nas, J. Cole en Kendrick Lamar gewoon erg sterk. Ook opvallend goed vind ik Kent Jones. De beat van I Got the Keys vind ik echter erg jammer, maar daartegenover staan heerlijke tracks als Holy Key en Do You Mind vind ik ook geweldig! Voor de rest vind ik het nergens heel erg bijzonder.

avatar van Johnny Marr
Dacht ik dat het nieuwe Nas-album klaar zou zijn, blijkt het gewoon een nummer met Khaled te zijn met als titel 'Nas Album Done'. Anticlimax hoor...

avatar van Dead_Presidents
Begint heel goed met Jay z, Nas, Drake, Kendrick Lamar en J. Cole maar na track 5 wordt het wat minder maar nogsteeds aardig. Track 11 is echt keihard!

Ik vind dit persoonlijk DJ khaleds beste album

Dit album krijgt van mij een 3,5

avatar van Dead_Presidents