Angel - Angel (1975)

5. Mariner (4:20)
  6. Sunday Morning (4:10)
  7. On & On (4:18)
  8. Angel (Theme) (1:34)
Angel blijft voor mij de twee-hits band. Het sublieme Tower is de ene. Dat heb ik een paar jaar geleden nog eens gehoord in de live-versie. Maar de live-dubbelaar van Angel staat (nog?) niet op deze site.

avatar van kaztor
Is dit soms de band dat door Frank Zappa belachelijk gemaakt wordt i.v.m. Punky Meadows?

avatar van schizodeclown
kaztor schreef:

Jazekers, maar heette het niet Punky's Whips?

avatar van schizodeclown
Niet eens zo slecht als ik dacht aangezien ik las dat dit de godfathers van de hairmetal zijn.
Maar goed gedenkwaardig is het nou ook weer niet.

Foxy Lady
Ik heb dit album ooit eens gekocht voor Tower....wat ik nog steeds een goed nummer vind...
Long Time ook een prima nummer, de rest doet me niet zo veel.

Ik ben waarschijnlijk de enige die dit een zeer knap album vind. Ik heb'm jaren geleden (1977) uit een ramsj-bak in Beverwijk gevist (misschien zegt dat ook wel wat) en ik was meteen helemaal verkocht! Ontdekt door Kiss-bassist Gene Simmons speelt de band licht symfonische jaren 70 hardrock met enkele lekkere synthesizer- en gitaarduels. Vooral kant één vind ik magistraal met nummers als Tower en Long Time. Maar je moet ervan houden.
Er kwam nog één knap studio-album achteraan ( Helluva Band) en aan het eind van de rit een leuk dubbellive album (Live Without a Net) hetgeen wel een aantal overdubs bevat.
Van de 3 studio-albums na Helluva Band kan men het best asfalt maken, waaronder men meteen die belachelijke engelen-outfits kan begraven!

avatar van bikkel
Heeft deze band ook niet een single uitgebracht die Angel Face heette?Omstreeks 1973/74.
Of is dat een andere band geweest?
Het was in ieder geval een glamrock nummer.

avatar van Rinus
Best wel een goed album. Vooral "Tower", dat nog wel eens gedraaid werd door Alfred Lagarde in z'n Betonuur op de Vara, is echt de mooete waard. Is ook uit gebracht als single, maar wel ingekort. De band heeft in nederland ook nog een hitje gehad met Wintertime, van 1 van de latere albums.Hardrock met symphonische invloeden. Op vinyl.

avatar van Bush Beast
M.Nieuweboer schreef:
... Maar de live-dubbelaar van Angel staat (nog?) niet op deze site.

Heb ik maar eens verandering in gebracht. Als het goed is staat die er eerdaags op.

avatar van Dream Theater
Wat een heerlijke bombastische plaat is dit toch met machtige nummers als Tower. Long Time of Broken Dreams. Gregg Giuffria is later nog opgedoken in House of Lords. Mooie nostalgische plaat.

avatar van Papartis
Dit album is pas opnieuw uitgebracht.
Remastered, reloaded en met extra artwork.
(Vreemd genoeg?) geen extra nummers

avatar van Casartelli
Ik heb hem in een dubbeluitgave met Helluva Band, van ook nog tamelijk recente datum. Vond ik wel precies genoeg eer.

avatar van marathonman
Tower was idd meesterlijk destijds, geweldig maar vaak met dit soort bands een paar nummers die opvielen...overigens Wintersong was ook een lekkere..

Prima album die werd overtroffen door Helluva Band hun 2e plaat daarna was het over + sluiten

avatar van Casartelli
Hun tweede heeft wel The Fortune, maar als geheel vind ik deze beter, geloof ik.

Casartelli schreef:

Ik vind vooral de solo's tussen de keyboards en gitaren goed uit de verf komen.
En...hier is nog sprake van sterk geschreven songmateriaal. Daarna was dat item ver te zoeken..

avatar van jvandemerwe
schizodeclown schreef:

Jazekers, maar heette het niet Punky's Whips?

Punky Meadows is na zijn Angel periode een hondentrim salon gestart (geen grap).