David Bowie - Reality (2003)

Label: Columbia

1. New Killer Star (4:41)
  2. Pablo Picasso (4:05)
  3. Never Get Old (4:24)
  4. The Loneliest Guy (4:11)
  5. Looking for Water (3:31)
  6. She'll Drive the Big Car (4:31)
  7. Days (3:19)
  8. Fall Dog Bombs the Moon (4:03)
  9. Try Some, Buy Some (4:24)
  10. Reality (4:25)
  11. Bring Me the Disco King (7:45)
  12. Waterloo Sunset * (3:27)
  13. Fly * (4:10)
  14. Queen of All the Tarts (Overture) * (2:53)
  15. Rebel Rebel [2002 Version] * (3:10)
  16. Love Missile F1-11 * (4:14)
  17. Rebel Never Gets Old [Radio Mix] * (3:26)
  18. Rebel Never Gets Old [7th Heaven Edit] * (4:19)
  19. Rebel Never Gets Old [7th Heaven Mix] * (7:22)
Die 2002 versie van Rebel Rebel is zo gigantisch lekker!!!!!!!!!!!

avatar van davevr
lennon schreef:

2.Pablo Picasso (4:05)
Dit nummer schijnt een cover te zijn, maar ik ken het origineel niet. Ondanks dat het als een rock song klinkt vaart er een lekker klinkent elektronisch geluid mee. Ik kan niet zeggen of Bowie er een goede cover van heeft gemaakt, maar ik vind zijn versie wel een erg fijne. Weer betrap ik mezelf of hard meetrappen op de drums. Het doet denken aan de oude Bowie. Een mooie (Spaanse) gitaar solo sluit het nummer in stijl af.

Hier is het origineel Jonathan Richman - Pablo Picasso (studio) - YouTube

avatar van Spoelworm
Bizar, maar deze plaat is helemaal langs mij heen gegaan. Nog nooit gehoord.
eens even kijken of ik hem kan bestellen ergens

Spoelworm schreef:
eens even kijken of ik hem kan bestellen ergens

Dat zou jou zomaar eens kunnen lukken, het is een wondere wereld.

Ik heb veel albums van Bowie, maar ik ben deze pas recent, na zijn overlijden, goed gaan beluisteren. En hij is eigenlijk heel goed. Uitgebalanceerd. Favoriet: Fall Dogs Bomb The Moon. Alleen de titel van de song al.

Never Get Old heeft ineens ook een andere lading gekregen. Ook een favo van mij op dit idd hele goede album.

avatar van frolunda
Een ietwat onderschat Bowie album.Het trio New Killer Star,Fall Dog Bombs the Moon en Reality zijn mijn persoonlijke hoogtepunten en van de bonus versie is Queen of All the Tarts (Overture) erg sterk.

bikkel2 schreef:

Op de bonus cd staat hier een heel swingende remix van, gecombineerd met de super lekkere rebel rebel remake.

avatar van Funky Bookie
Fijn album, maar niet heel spraakmakend. The Loneliest Guy had zo op Blackstar gekund.

avatar van Cor
Cor
Kleine vier ****, vooruit, omdat het Bowie is. Dit is een gevarieerde plaat, die de maestro (hij heeft niets meer te bewijzen), ontspannen neerzet. Fijne songs, goed gespeeld.

avatar van HansVon
Dikke 4 !!!!
Sluit Bowie dit album af met een lekker jazznummer ! Fantastisch !

avatar van Grafmat
Bring me the Disco King: Wát een track!

avatar van Gerards Dream
Net Bowie album geen uitschieters naar boven of tenenkrommende songs. Kortom: een mooi constant album met prettig in het gehoor liggende muziek. Wel is te horen dat David Bowie over zijn vocale top is. Zijn stem klinkt minder krachtig dan op voorgaande album. Een klein min puntje dus op een verder prima in het gehoor liggende plaat.

Bowie over zijn vocals top? Zijn stem zal vast wat aangetast zijn door roken en ouderdom, maar ik vind niet dat je hier heel duidelijk kan horen dat hij over zijn vocale hoogtepunt is.
Als je zoiets schrijft bij de laatste 3 albums van Bryan Ferry snap ik je. Bij Bowie was 't prima in orde tot aan zijn laatste album wat mij betreft.