Sting - ...Nothing Like the Sun (1987)

Label: A&M

1. The Lazarus Heart (4:35)
  2. Be Still My Beating Heart (5:34)
  3. Englishman in New York (4:27)
  4. History Will Teach Us Nothing (5:07)
  5. They Dance Alone (6:48)
  6. Fragile (3:58)
  7. We'll Be Together (4:53)
  8. Straight to My Heart (3:54)
  9. Rock Steady (4:28)
  10. Sister Moon (3:57)
  11. Little Wing (5:03)
  12. The Secret Marriage (2:02)
avatar van kappeuter
Klassiek Sting album met ingenieuze gelaagde muziek.
De sfeer is erg goed getroffen en de teksten zijn van hoog niveau.
Nothing Like the Sun was de eerste cd die ik kocht, waarschijnlijk op mijn verjaardag in 1988. Wij hadden thuis net een cd-speler.

Mooie cover btw

avatar van V
V
Fragile is een briljant nummer btw

Als ik Fragile hoor, krijg ik altijd kippenvel. Waarom schrijft Sting zo geen nummers meer??

Fragile en They Dance Alone vind ik absolute top-nummers.
Nothing Like the Sun is typisch zo'n album waar ik niet snel naar grijp, maar als het dan eens voorkomt (zoals vandaag) dan kan ik er zeker erg goed van genieten.

Jaap
Dit album is wel z'n beste denk ik. Zoals al eerder gezegd is, is dit echt een klassiek Sting album. Gewoon zoals we hem moeten horen. Hopelijk wordt z'n volgende album hetzelfde soort als deze. 4,5 sterren. Vrijwel alle nummers zijn top, maar sommige mochten wel wat beter uit de verf komen. Tja...wie is nou perfect?

avatar van musicfriek
They dance alone: een van de mooiste popnummers aller tijden! Die intro... echt waanzinnig!

Alleen Fragile al

avatar van Arno
Englishman in New York blijft toch mijn favoriet

shappy1010
Englishman in New York 1 van de beste songs uit de jaren 80. Prachtige combi van Pop, Jazz en Rock en meteen dit de beste album van Sting.

avatar van Lukas
Wat een laag gemiddelde heeft deze cd eigenlijk. Zette hem gisteren eens op voor het slapen gaan, wat een heerlijke, muzikaal rijke plaat is dit toch. In een klap in mijn top 10, was vergeten dat ie zo goed was!

avatar van dynamo d
Ik heb 'm ook nog eens opgezet en vind het een steeds vlakker album worden. Er zit te weinig in. Andere albums zoals Sacred Love, Brand New Day en Ten Summoner's Tales vind ik veel sterker.

avatar van musicfriek
Op dit album staat wel mijn grote Sting favoriet: They Dance Alone. Zo hemeltergend mooi met dat geweldige opbouwende intro.

Ben het met alle voorgaande berichten eens. Een uitstekend album.

avatar van orbit
Prachtige plaat! Sting was solo zo af en toe gewoon briljant! Lang niet zo goed als the police, maar deze plaat samen met Ten Summoner's Tales zijn wel erg goed te pruimen
3.5*

avatar van c-moon
Stings tweede solo-album en ik vind ook 's mans 'tweede beste"... Zijn beste werkstuk blijft voor mij "The Dream Of The Blue Turtles", maar deze is dus een verdienstelijke tweede...

Met toppers als "Englishman In New York", "They Dance", "Fragile", maar zeer zeker ook de Hendricx cover "Little Wing"...

En ook.. de popjazzfunk of funkjazzpop of jazzfunkpop.. erh. whatever van "We'll Be Together". Ben NOG steeds Jaloers op die prachtige trui (van Kuifje) die ie in die videoclip aanhad...

Ja, daar waar Sting al flirte met Jazz op het debuut voegt ie er nu ook nog vette funk aan toe.... Mocht "The Dream.. " niet bestaan, was dit smans beste plaat

avatar van jedimaster
Mijn broer had dit album op cd en heb m veel geleend vind het een heel mooi album met mooie teksten.

EVANSHEWSON
Haast even sterk als zijn debuut !
Englishman in New York is natuurlijk de geweldige hit !
Fragile de mooie ballad !
We'l Be Together swingt als een tiet !
Sting covert hier ook Jimi Hendrix. Het is een mooie ingetogen versie van diens Little Wing !

They Dance Alone is gewoon : prachtig !

4 sterren ****

avatar van Lamontagne
Persoonlijk vindt ik dit de mooiste, elk nummer is raak en gevoelig.
They dance alone, sister moon en little wing als de favorieten

Meestal is de grootste hit na verloop van tijd van zo'n album de grootste ergernis maar Englishman in NY blijf gewoon een jazz toppertje

avatar van freitzen
We'll Be Together, tekstueel en muzikaal een ongelofelijk flutnummer... Het zal ook niet de eerste keer zijn dat het mooiste nummer van de cd gevolgd wordt door een misbaksel van de beste soort...

Een krappe 3.5*, met name door de twee bekende hitjes. Het kan nog omlaag gaan als ik eindelijk eens de afzonderlijke Policealbums heb beoordeeld, als een soort vergelijkingsmateriaal. Het merendeel op Message in a Box klonk toch een stukje beter dan dit...

avatar van Marty McFly
Ik dacht altijd dat dit een dubbelalbum was, maar ik zie dat de speeltijd maar 54 min. is?

avatar van orbit
Ik heb hem destijds gehad en het was maar één schijfje..

orbit schreef:
Ik heb hem destijds gehad en het was maar één schijfje..

Vinylschijfje?

Nicci
Het was een dubbelalbum op vinyl.

Zie je wel? Bedankt!

avatar van vin13
Nicci schreef:
Het was een dubbelalbum op vinyl.

Inclusief een poster. Moet toch een keer de cd kopen.
Prachtige cover van Hendrix Little wing. Sting is live ook zeer goed.

avatar van LucM
Het tweede studio-album van Sting is weer een voltreffer en een klassieker. Een bijzonder sfeervol album met jazzy accenten en prachtige teksten, die ook heel wat evergreens oplevert.
Toppers vind ik "Englishman in New York", "They Dance Alone" over de schending van de mensenrechten in Chili, het melancholische "Sister Moon" en het hemelse "Fragile".

avatar van ArthurDZ
werkelijk prachtig album van sting. zijn beste en een aanrader voor (bijna) iedereen. vooral they dance alone, fragile en be still my beating hart zijn geweldig goed.

Dit was een van de allereertse POP CDs die op DDD kwaliteit te verkrijgen was. Daarom ging het PVC dubbelalbum toch op 1 polycarbonaat schijfje. Verder topper - na deze CD wordt het tijdje er somber met vrind Sting. Sinds hij door z'n midlife crises heen is, gaat het weer, maar wel veel herhaling (zoonlief belooft meer te worden)

Nicci
TTTR schreef:

het klinkt allemaal heel gewichtig, maar op vinyl was het een dubbelalbum met 4 hele korte kanten. en dat past precies wel op een CD. met DDD heeft dit weinig van doen.