Sufjan Stevens - Seven Swans (2004)

4,08

Pop / Folk
Label: Asthmatic Kitty

1. All the Trees of the Field Will Clap Their Hands (4:14)
  2. The Dress Looks Nice on You (2:32)
  3. In the Devil's Territory (4:57)
  4. To Be Alone with You (2:48)
  5. Abraham (2:33)
  6. Sister (6:00)
  7. Size Too Small (3:04)
  8. We Won't Need Legs to Stand (2:16)
  9. A Good Man Is Hard to Find (3:16)
  10. He Woke Me Up Again (2:43)
  11. Seven Swans (6:33)
  12. The Transfiguration (5:18)
  13. I Went Dancing with My Sister * (4:24)
  14. Waste of What Your Kids Won't Have * (3:15)
100 BERICHTEN 3 MENINGEN

Banjo024
geplaatst: 5 maart 2012, 23:13 uur [permalink]
Deze heb ik in januari aangeschaft, en het is een fijne plaat voor de kille eerste maanden van het jaar. De lente begint ondertussen langzaam vorm te krijgen en ik denk dat Seven Swans daar ook nog wel wat draaibeurtjes in krijgt 🙂 Intieme stem en prachtige banjo/gitaar. De teksten zijn hier en daar wat belijdend, maar verrassend genoeg kan ik er prima een draai aan geven.

avatar van Kuk

Kuk
geplaatst: 28 maart 2012, 16:08 uur [permalink]
The Dress Looks Nice on You is toch wel het mooiste kleine lieve liedje van Sufjan. Verder vind ik dit album tekstueel wat eenzijdiger, hoewel het overduidelijk is dat deze man z'n vak verstaat. De laatste twee nummers zijn dan ook wonderschoon. In z'n oeuvre een ideale hap lucht, deze Seven Swans.

avatar van RoyDeSmet
geplaatst: 9 april 2012, 21:59 uur [permalink]
Mijn favourite plaat van de grote Sufjan Stevens.
Alles klopt. Heerlijk sferisch en prachtige liedjes.
Soms klein, soms bombastisch. De extremen worden opgezocht maar nooit overtreden.

Ook vanwege de wat toegankelijkere lengte hoor ik deze liever dan bijvoorbeeld een Illinoise.

avatar van vins75
geplaatst: 30 november 2013, 23:19 uur [permalink]
Ik keer minimaal eens per maand terug naar dit album, al bijna 10 jaar lang!! Dit is wat mij betreft een echte klassieker die zich kan meten met de beste platen ooit gemaakt.

avatar van PaulKemp48
geplaatst: 20 april 2015, 19:17 uur [permalink]
Zo lyrisch over dit album, echt buitencategorie!

geplaatst: 20 april 2015, 19:24 uur [permalink]
vins75 schreef:

En dan toch niet in je top 10? 😉

avatar van Droombolus
geplaatst: 21 april 2015, 10:28 uur [permalink]
Dan hadtie in de tussenliggende 2 jaar minstens nog 2x zichtbaar over moeten borrelen van entoesjasme ........

Hele fijne plaat trouwens. Een van de beteren van die ik in de afgelopen 10 jaar voor m'n respektievelukke jaardagen gehad heb.

avatar van Mattson
geplaatst: 14 mei 2015, 05:06 uur [permalink]
Vooral jammer van A Good Man is Hard to Find. Dat nummer heeft zulke mooie strofen, maar wordt echt verpest door zulk lelijk refrein.

avatar van WILDE_FRANS
geplaatst: 14 mei 2015, 09:34 uur [permalink]
Hier is A Good Man Is Hard To Find te lezen.

avatar van meneer

geplaatst: 22 juli 2016, 21:16 uur [permalink]
Wat een prachtig album om de zomer mee te beginnen. Sferisch, broeierig en zeer veel om te ontdekken. Heerlijk !