Phil Collins - ...Hits (1998)

Label: Atlantic

1. Another Day in Paradise (6:20)
  2. True Colors (4:33)
  3. Easy Lover (5:03)

met Philip Bailey

4. You Can't Hurry Love (2:53)
  5. Two Hearts (3:25)
  6. I Wish It Would Rain Down (5:28)

met Eric Clapton

7. Against All Odds (3:23)
  8. Something Happened on the Way to Heaven (4:52)
  9. Separate Lives (4:06)

met Marilyn Martin

10. Both Sides of the Story (6:39)
  11. One More Night (5:13)
  12. Sussudio (4:21)
  13. Dance into the Light (4:24)
  14. A Groovy Kind of Love (3:28)
  15. In the Air Tonight (5:32)
  16. Take Me Home (5:51)
Dustyfan
Een van de CD's waarvan ik nog steeds blij ben dat ik hem heb gekocht. Heerlijke muziek.

avatar van jordybeukeboom
Ik heb de CD niet maar ik zie alleen maar goede nummers staan, dus ik denk dat deze CD zeker lekker is... Ik heb zelf ongeveer de live-versie van deze CD, ook erg goed. Phil Collins; hij had je buurman kunnen zijn, maar maakt geweldige muziek!

Alle grote hits op 1 cd. Kan het nog beter?

avatar van De Geu$
Lekkere muziek; 4*

Dit is één van mijn favoriete CD's. Ben wel een beetje fan van Phil Collins. Laatst ook een live concert van hem gezien op DVD, erg leuk.

Vooral de drumpartijen vind ik in een aantal nummers erg goed, bijvoorbeeld bij: In the air tonight en bij Take me home.

avatar van lebowski
Het is lastig om nog een goed oordeel over Phil Collins te geven, hij heeft schitterende nummers gemaakt, waarvan een paar op deze cd staan - en ook in de Genesis-tijd was hij vaak in topvorm - maar het is inmiddels zo'n zouteloze en ongegeneerde hitfabriek geworden. Onbegrijpelijk, voor het geld hoeft hij het toch niet meer te doen...

avatar van gemaster
De oudere nummers vind ik ook zeer goed te pruimen. Gewoon goede popmuziek. Wat hij echter in de jaren '90 heeft gefabriceerd is ongelooflijke kutmuziek.

avatar van De Geu$
Inderdaad, die nieuw gladde liedjes zijn vaak niet om aan te horen. Gewoon de oude Phil luisteren en het nieuwe gewoon niet aanraken....

Waarom is Collins goed in Genesis en zwak solo? Eenvoudig, Genesis is zo goed dankzij Rutherford en Banks, ondanks Collins. Hij slaagt er wel in om hun fantastische live-optredens met zijn idiote gedoe een beetje te verpesten, maar de kwaliteit van de band blijft gelukkig primeren boven het commerciële gehalte van den Phil. En solo is hij nu ook zo slecht niet, begrijp me niet verkeerd, maar zijn ballads zijn toch vaak wel zagerige, emotieloze gevallen en zijn up-tempo nummers ronduit belachelijk. Neem nu Susususudiodinges, dat is niveau hitparade rond carnavalstijd. En nog iets, Genesis' slechtste nummers (Hold On My Heart bv, jongens, zo'n misbaksel) past eigenlijk bij zijn solocarrière. In The Air Tonight daarentegen is zijn enige solonummer dat beter bij Genesis zou horen. Ik geef toe, ik heb hier een beetje overdreven, verder geen kwaad woord over Phil. Hij is solo best genietbaar, maar zijn showgehalte is me te hoog en zijn nummers te oppervlakkig.

Goede verzamel, maar You Can't Hurry Love heb ik nooit wat gevonden.

Zijn latere werk vind ik echt stuk voor stuk zeikplaten..

avatar van HiLL
Savage schreef:
Goede verzamel, maar You Can't Hurry Love heb ik nooit wat gevonden.

Zijn latere werk vind ik echt stuk voor stuk zeikplaten..

Is Another Day in Paradise niet ook een pure zeikplaat. Mijns inziens wel namelijk. Overigens best een lekkere cd daar niet van.

avatar van avdj
Ik vind het erg mat allemaal.
Moet je niet te vaak horen dit soort muziek.

avatar van IMPULS
Ja, mat is wel het goeie woord. Een enkele uitschieter, okee, maar verder is het een beetje te zoete slagroom. Opgeklopt en niet verheffend.
Waar is het toch mis gegaan met Phil ?

avatar van jordybeukeboom
...Something Happened on The Way To Heaven

teutoon
Er zijn wel wat blije gladde liedjes bij, dat moet ik toegeven, maar dat is Phil zo is ie altijd geweest toch. Het eerdere werk van Genesis daargelaten, maargoed dat zijn ook maar 5 jaren geweest. Vanaf begin jaren 80 maakt ie al dit soort muziek, dus je houdt er van of je houdt er niet van.

ik zeg voor iemand die 75 % aan het linker oor doof is en 35 % aan het rechter oor toch een goede muziekant maar idd het wordt wat glad ben het een beetje met teutoon eens greetz shivie

Helaas kan ik nooit objectief over Phil collins worden omdat ik daar een te grote fan voor ben. Bij dit album mis ik alleen wel nummers, waar zijn bijvoorbeeld don't lose my number en do you remember? Het is een lekker album voor de beginnende luisteraar maar ik mis gewoon nummers.

shappy1010
dream555 schreef:

Ben jij effe blij dan dat Gabriel weg is uit Genesis die was nog veeeeeeeeeeel erger. Ik noem: Met een rood jurkje en een vossenhoofd op het podium, een pak aantrekken waardoor de microfoon bijna niet meer onder zijn masker paste en de eindeloze verhalen waar niemand een touw aan kon vastknopen. Tony, Phil, Mike maar vooral Hacket hadden het helemaal gehad met hem en zijn capriolen blijkt uit latere interviews.

leuke verzamelaar van phil collins ik draai deze cd nog vrij regelmatig,vooral take me home heb ik al grijs gedraaid

Na aanvankelijk enthousiasme voor het album, is hij mij steeds meer en meer gaan vervelen. Ik kan het inmiddels niet meer luisteren.

avatar van T.O.
Two Hearts begint toch wel een guilty pleasure-plaat voor mij te worden

Had niet verwacht dat ik het na al die jaren nog zo'n leuk nummer zou vinden.

Deze cd van hem is precies wat ik zocht, beetje een complicatie van de bekendere songs, Two Hearts, Something Happened On The Way To Heaven, In The Air Tonight etc.
Genietbaar als je even zin hebt in wat phil Collins-hits
Daarom op zich wel 3* waard

dream555 schreef:
Neem nu Susususudiodinges, dat is niveau hitparade rond carnavalstijd.

Haha maar Ol' Dirty Bastard kwam later met er nog wel een redelijke version mee op de proppen

avatar van Jan Wessels
Ik vond indertijd In The Air Tonight een mooi nummer maar haakte helemaal af bij man's latere werk. Brrr.

avatar van FunkStar
Iedere muziekfan herkent toch wel een handvol (misschien wel 2 handen vol) nummers van deze CD, zoals het schitterende 'In the air tonight' 'Another day in paradise' 'Easy lover' 'Against all odds' en natuurlijk 'Something happened on the way to heaven'. Stuk voor stuk gigantische hits en muzikale hoogstandjes uit de hoogste klasse. Een verzameling van Collins' zijn grootste hits op 1 CD. Een MUST voor iedere popfan!

erg leuke cd, met veel bekende nummers.
Van rustige naar up tempo, en goed door elkaar.

avatar van kaztor
Een gigantische complicatie!

avatar van Darkshines
Leuk voor heel af en toe.

EVANSHEWSON
De Genesis man die zijn eigen carriëre wou en ook kreeg. Hij begon ontzettend sterk met zijn FACE VALUE waarvan In The Air Tonight een onvergetelijk topnummer is waar de rillingen me nog steeds van over de rug lopen...

Gaandeweg werd Phil's muziek gladder en commerciëler en het vuur, de bezieling zoals op zijn twee eerste platen, verdween en de "hitformule" kwam in de plaats.

Ik haakte af, zoals zovelen denk ik. Hij kon volgens mij nog één redelijk sterk album afleveren : "... But Seriously", maar daarna was de koek letterlijk op.

Hier staan dus vele prima singles op (In The Air Tonight, Against All Odds, I Wish It Could Rain Down...) naast wat populairder naar hitparade lonkend werk.

Al bij al een sterke collectie singles uit een tamelijk kwakkelend oeuvre.

****

avatar van kaztor
dream555 schreef:
Neem nu Susususudiodinges, dat is niveau hitparade rond carnavalstijd.

Inderdaad.
Van Easy Lover krijg ik ook spontaan uitslag.

Easy lover vind ik dan weer een erg mooie plaat met een heerlijke drum erin. De drums begin ik steeds meer te appreciëren als ik luister naar deze cd. Het begint me wat meer op te vallen. Nummers als Easy lover, Something happened on the way to heaven en In the air tonight behoren bij mij tot de echte toppers. Verhoogt naar 4*en