Small Faces - Ogdens' Nut Gone Flake (1968)

Label: Immediate

1. Ogden's Nut Gone Flake (2:28)
  2. Afterglow (Of Your Love) (3:29)
  3. Long Agos and Worlds Apart (2:34)
  4. Rene (4:31)
  5. Song of a Baker (3:16)
  6. Lazy Sunday (3:07)
  7. Happiness Stan (2:37)
  8. Rollin' Over (2:49)
  9. The Hungry Intruder (2:15)
  10. The Journey (4:09)
  11. Mad John (2:50)
  12. Happydaystoytown (4:18)
  13. Tin Soldier [Live] * (3:29)
avatar van Michiel Cohen
Een van de weinig bands uit de jaren 60 die ik wel ok vind.

avatar van nlkink
Een positieve, naar niet echt relevante bijdrage. Heeft Michiel Cohen dit album wel beluisterd?

tondemanschreef al weer jaren geleden:

Die solo in Song of a Baker

Is iemand wel eens opgevallen dat Ronnie Lane de fantastische bassloop uit Hey Joe van Noel Redding in Song Of A Baker heeft gesmokkeld? Komt gelijk achter de gitaarsolo aan.

nlkink schreef:

tondemanschreef al weer jaren geleden:

Is iemand wel eens opgevallen dat Ronnie Lane de fantastische bassloop uit Hey Joe van Jimi Hendrix in Song Of A Baker heeft gesmokkeld? Komt gelijk achter de gitaarsolo aan.

Wel een relevante bijdrage. Leuk verhaaltje van die bassloop. Ten eerste: Ik luister nooit naar Jimi Hendrix en ten tweede wist ik niet dat Jimi Hendrix ook basgitaar speelde.

avatar van nlkink
Heb het aangepast. Hey Joe van The Jimi Hendrix Experience met bassist Noel Redding.

Wat je maar onder relevant verstaat, maar goed.
En de kers op de slagroom is wel: "ik luister nooit naar Jimi Hendrix". Dat zoiets nog bestaat. Ja, die vermaledijde zestiger jaren die na 1998 in één keer de prullenbak in konden, daar hoort Hendrix natuurlijk ook bij.

nlkink schreef:

Wat je maar onder relevant verstaat, maar goed.

Hendrix is bij mij al veel eerder de prulebak ingegaan of beter gezegd de kast. Ergens rond 1992/93 kreeg ik een vinyl album van hem. Een of andere Franse persing. Heb het ding 1 keer gedraaid en is toen in de kast beland. Daar ligt het nog steeds.

I rest my case.