Jason Molina - Let Me Go, Let Me Go, Let Me Go (2006)

Folk / Rock
Label: Secretly Canadian

1. It's Easier Now (4:01)
  2. Everything Should Try Again (4:15)
  3. Alone with the Owl (2:24)
  4. Don't It Look Like Rain (3:48)
  5. Some Things Never Try (2:11)
  6. It Must Be Raining There Forever (3:32)
  7. Get Out Get Out Get Out (3:27)
  8. It Costs You Nothing (3:59)
  9. Let Me Go, Let Me Go, Let Me Go (6:39)
Somber, somber, somber,
maar ook mooi, mooi, mooi.
Perfecte soundtrack voor de eenzame regenachtige avond.

Ruby1966
Klopt het dat deze release alleen op vinyl te verkrijgen is?

Ruby1966 schreef:
Klopt het dat deze release alleen op vinyl te verkrijgen is?

Nee. Je krijgt de cd gratis bij de lp.

Ruby1966

net zoals bij zijn vorige als ik me niet vergis dus

Sietse schreef:
net zoals bij zijn vorige als ik me niet vergis dus

Je vergist je niet.

Sietse
ik had het al ff gechecked voor de zekerheid....

avatar van vanson
voor zover ik weet krijg je / kreeg je inderdaad bij Pyramid Electric Co. ook een ceedeetje (zo blijft dat vinyl maagdelijk...), bij de eerste Magnolia Electric Co. kon je korte tijd zelfs een ceedeetje met de thuis opgenomen demo's krijgen (waar ik me nu dus suf naar zoek)

Sietse
die heb ik dus ook en om het nog mooier te maken...dan maak je thuis het plastic open, komen er twee cd's uitgerold.

Een vriendin heel gelukkig kunnen maken...

Die demo's van Magnolia Electric Co. zijn inderdaad fantastisch! Aan dat niveau kan Jason Molina op dit album niet tippen, maar alsnog een prachtig album. Zoals altijd met zijn solowerk heel desolaat en somber, maar wel iets meer aangekleed als Pyramid Electric Co. Dit soort albums zijn altijd heerlijk om erbij te hebben. Ongeacht welk genre ik op dat moment weer aan het uitdiepen ben, ik kan altijd terugvallen op de vertrouwde klasse van Jason Molina.

inderdaad, vertrouwde klasse.

ik vind deze trouwens wel een stuk mooier dan die demo's van Magnolia Electric Co., maar ben ook niet zo kapot van dat album...toch een van zijn mindere.

avatar van musicfriek
Moet erg wennen aan deze zanger. Zeer ingetogen album, maar zijn stem vind ik niet echt fijn overkomen Over vertrouwde klasse kan ik niet spreken, want dit is mijn eerste kennismaking van Jason solo. Misschien moet ik het vaker horen, maar voor nu kom ik niet verder dan 3*.

Ook 3*, vind 'm slechter dan The Lioness, en The Magnolia Electric Co (de andere 2 cd's, die ik van Jason heb)

avatar van Nakur
Brok in mn keel bij het openingsnummer

avatar van Nakur
eerste indruk van de plaat: nog mooier en hopelozer dan een 'I See A Darkness'. Nu maar zien of deze rasechte 'Tearjerker' de tand des tijds kan doorstaan of alles snel opgebrand is

avatar van Nakur
Wat is er met Jason Molina aan de hand? Vrijwel elke recensie begint met namen als Neal Young, Will Oldham, bijnamen als de 'droevige troubadour' en er worden heel wat blikken opengetrokken met metaforen welke allemaal mislukken als het gaat om het formuleren van de eenzaamheid en duisternis waarin Jason Molina zich schijnbaar bevind (hijg).

Ik wil me aansluiten bij het doel van die metaforen. Want want al het zieleleed wat Jason Molina in zijn soloplaten legt grenst aan het vulgaire. Een gevoel van "voyeurisme" bekruipt me telkens als ik heb weer hoor jammeren over stervende manen, gebroken harten en ander verdriet

If the truth don't hurt, then he truth don't work

Ik heb deze plaat 4.5* sterren gegeven. De demo kwaliteit kan als 'goedkoop' worden opgevat, het kan worden gezien als een herhalingsoefening of plagiaat. Dat zal voor mij geen afbreuk doen aan de constante kwaliteit en vooral de lyrics. Want mr. Molina is echt doorgeschoten om tot mijn favoriete songwriters te horen

avatar van vanson
Uit sentimentele overweging ben ik zeer gehecht aan 'Impala', maar objectief gezien is dit Molina's beste album ooit...als een zenuwbehandeling waarbij de vijl in je kaak achterblijft...pijnlijk maar god wat een mooi verhaal.

avatar van Nightrider
Werkelijk? Ik vind het z'n slechtste. Vind de teksten ook iets van een cliche hebben; Get out get out get out, Let me go let me go let me go... Een clicheachtig gevoel dat ik nog niet eerder bij Molina heb gehad. En net zoals bij poezie, vind ik muziekteksten vaak pas echt mooi als ze cliches weten te doorbreken. De muziek verder is overigens wel weer erg mooi, maar het is bij mij toch altijd wel de combinatie van teksten en instrumentatie die de muziek van Molina maakt.

avatar van Dudeness
*Slik*

Na elke luisterbeurt blijf ik verweesd achter. Het duurt nog een tijdje alvorens alle kippevel is verdwenen.

Indrukwekkend so(m)ber....

4.5

avatar van Lin
Lin
absoluut eens met dudeness...het is geen plaat die ik vaak draai, maar als ik hem draai dan ben ik er wel erg van onder de indruk... de soberheid, het gevoel in molina's stem... mooi.

avatar van iAdem
Meesterwerkje!

Erg tof album om op een laag volume te beluisteren, een van mijn favoriete platen!

...stilte...
Waarom moet ik toch altijd huilen als deze man zingt?!

avatar van Co Jackso
Wellicht niet zijn beste, maar op sommige momenten zeker zo hartverscheurend zoals op zijn andere albums. Neem die uithaal tijdens Some Things Never Try, werkelijk geweldig. Uitschieter is trouwens het openingsnummer, gaat door merg en been. Ook de melancholische klanken tijdens Alone with the Owl zijn heel bijzonder, net als de wanhoop in zijn stem tijdens Get Out Get Out Get Out.

avatar van reptile71
...stilte... schreef:
Waarom moet ik toch altijd huilen als deze man zingt?!

Ik denk dat dat nu duidelijker is dan ooit: je voelde zijn wanhoop. Het is allemaal zo puur.

Hier wordt ik niet vrolijk van, zijn eerste plaat als Songs Ohia koester ik maar dit valt me dus niet mee. Erg deprimerend en ook niet bevlogen, het kabbelt door, de nummers beklijven me niet. Wat een verschil met oa Crab Orchard, Captain the horseman of The Lioness. Volgens mij zat ie toen al flink in de knoop. Matige plaat

avatar van Ducoz
Dit is denk ik de meest indringende plaat die Jason Molina heeft mogen maken, natuurlijk zijn er zat die minstens zo goed en droevig zijn als deze, maar het lijkt net alsof je samen met Jason Molina in een donkere woonkamer zit, midden in de nacht. Bij het licht van een kaarsje dat flikkert op de maat van de muziek, bij iedere aanslag verspringt de vlam. Alsof hij naast je zit en zijn pijn kan voelen, de pijn van iemand die weet welke kant het allemaal op gaat, zijn wereld zal branden.

Misschien dat dat gelijk wel de laatste avond is, waar het ochtendlicht niet meer komt. Voor ons als luisteraar duurde het gelukkig (of helaas) nog 7 jaar voor dat het vlammetje volledig uitdoofde, nu luisterd deze plaat toch net weer even wat anders dan toen, nu we het slot van het verhaal Jason Molina kennen, een triest verhaal met enorme hoogte punten dat helaas niet goed kon eindigen.

De laatste smeekbeden werden ingewilligd, Let Me go.. Let me go... en daar ging hij.

avatar van zaaf
mooi ducoz. wat kan voelbare ellende mooi zijn he? (en het mag best een beetje tegen je eigen ellende aanschuren)

avatar van Septua
It's Easier Now... Gelijk kippenvel met het idee dat Jason er niet meer is, wat een duister en fragiel nummer. Puur en eerlijk.

avatar van Leeds
De eerste en de laatste 3 tracks springen er naar mijn gevoel toch boven uit. Echt het niveau zoals bij z'n eerdere albums. Een meer dan degelijke plaat.

avatar van philtuper
Ik lees nog maar eens dit bericht en denk: kut...

avatar van Johnny Marr
Har schreef:

Nee. Je krijgt de cd gratis bij de lp.

Dat zouden veel, veeeel meer artiesten moeten doen. Deze man was een genie, een visionair, een zeer groot artiest die z'n tijd hiermee ver vooruit was. Nog altijd niet zo heel veel artiesten doen dit slimme trucje.

Deze avond het tribute-concert van z'n ex-bandleden bij de Magnolia Electric Co. mogen meemaken (met guestvocals verzorgd door ene Timothy Showalter van Strand of Oaks) en het was een schitterend optreden. Werkelijk waar subliem, ben van m'n sokken geblazen. Fenomenaal, subliem was het!!! Een groot talent wordt gemist en hoewel ik niet gelovig ben: may God have his soul.