Fergie - The Dutchess (2006)

Pop / R&B
Label: Interscope

1. Fergalicious (4:51)

2. Clumsy (4:01)
  3. All That I Got (The Make Up Song) (4:05)

4. London Bridge (4:01)
  5. Pedestal (3:22)
  6. Voodoo Doll (4:22)
  7. Glamorous (4:06)

met Ludacris

8. Here I Come (3:20)

9. Velvet (4:53)
  10. Big Girls Don't Cry (4:28)
  11. Mary Jane Shoes (3:55)

met Rita Marley and The I Three's

12. Losing My Ground (4:08)
  13. Finally (4:53)
  14. Get Your Hands Up (3:33)

met will.i.am, apl.de.ap en Taboo

15. Wake Up * (3:01)
  16. Paradise * (7:41)
  17. Maybe We Can Take a Ride * (2:34)
  18. Close 2 U * (4:25)
  19. True * (3:46)

avatar van Arrie
Mja, er zal wel een reden voor zijn dat ze Dutchess hebben geschreven in plaats van Duchess. Anders zou het wel heel slordig zijn, hè?

avatar van freitzen
Ze vonden het tenslotte ook leuk om in de London Bridge-clip de Tower Bridge te laten zien...

SPAROOD
Lekker album dat lekker wegluisterd.

avatar van musicfriek
Ben voor de grap eens naar TMF aan het luisteren en Fergalicious kwam daar voorbij. Wat een ongelooflijke rip-off van Black Eyes Peas' Shut Up is dat. Slechtste nummer van afgelopen 10 jaar die ik gehoord heb

madonnagirl3
Een cd dat lekker in gehoor ligt, alle nummers hebben een lekker sound. Dus ja, ik geef een:

avatar van Hendrix4live
Londen Bridge is echt wel een goed nummer.

avatar van Emile93
Fergalicious is een geweldig nummer!
Big girls don't cry heb ik veel en veel te vaak gehoord, waardoor ik het niet uit kan staan!

avatar van pureshores
de bonustrack Paradise is zeker de moeite waard om even te beluisteren, klinkt heel anders dan wat men van haar verwacht.

Ze heeft op Fergalicious na maar rare single keuzes gemaakt, vooral Glamorous is totaal crap, vandaar dat haar album dan ook niet het solo succes zal zijn geworden wat men had gehoopt

avatar van Mitsiooh
Ik vind haar persoonlijk een echt onderschatte artiest. Het is jammer dat haar solo-carrière door de slechte single-keuze geflopt is, want ze kan véél beter dan de (toch wel leuke) nummers die ze maakte met de Peas. 'Big Girls Don't Cry' bijvoorbeeld vind ik al een klein pareltje op dit album. De rest gaat een beetje de hip-hop kant op, al is de andere ballad 'Finally' weer een genot om naar te luisteren. In dit nummer komt echt naar voren dat ze wel degelijk kan zingen. Zoek haar live-optreden bij X-factor/America's Got Talent/Idols...ik weet niet, een van die, maar op...ik vind het prachtig.
Glamourous heeft in mijn ogen ook wel iets pakkends, en het album in zijn geheel is dan ook zeker niet minder dan gemiddeld.

Haar laatste nummer 'Beautiful Dangerous' met Slash was al helemaal een verrassing, maar deze is helaas ook geflopt. Jammer...want ik gun het haar zeker.

avatar van Gizzmann
Ik kan me voorstellen dat sommigen dit album overproduced zouden kunnen vinden en het is all over the place qua stijlen en genres, maar eigenlijk vind ik dit geweldig leuk klinken!! Zo veel beter dan ik had verwacht!

avatar van AstroStart
3,2 gemiddeld is te laag. Glamorous, Fergalicious, Londen Bridge, Pedestal, Clumsy staan na 17 jaar nog steeds als een huis. Ik ben dit album weer gaan luisteren na de cover van het Japanse-Belgische duo Aili van Glamorous. Dan valt op hoe goed het in elkaar zit. Kortom, wat Gizzman zegt.