Electric Light Orchestra - Discovery (1979)

Label: Jet

1. Shine a Little Love (4:43)
  2. Confusion (3:42)
  3. Need Her Love (5:11)
  4. The Diary of Horace Wimp (4:17)
  5. Last Train to London (4:32)
  6. Midnight Blue (4:19)
  7. On the Run (3:55)
  8. Wishing (4:13)
  9. Don't Bring Me Down (4:02)
  10. Second Time Around * (0:41)
  11. Little Town Flirt * (2:53)
Ozric Spacefolk
Tony schreef:
Hoi Michiel, fijn om te lezen dat jij, die mij op het juiste pad naar zoveel mooie muziek heeft gebracht, nu eindelijk de muziek die ik al 36 ken aan het ontdekken bent. En er nog positief over bent ook. Vergeet dan ook niet de andere plaatjes ook te checken. Alles vanaf "On the Third Day" (het prog album van ELO) en "Eldorado" (het symfonische album van ELO) t/m "Time" is zeer de moeite van het beluisteren waard.

Dat is fijn om te horen. En ik neem je tips ter harte. Want ik denk dat ik en ELO een lange vriendschap tegemoet gaan.

avatar van Tony
Ozric Spacefolk schreef:

2x

avatar van Karma_To_Burn
Best een leuk ELO albumpje hoor! Ja de disco theme is hier meer op te horen maar nou en? Het verpest voor mij in ieder geval niet het album.
Shine a Little Love, The Diary of Horace Wimp, Last Train to London & natuurlijk vanzelfsprekend Don't Bring Me Down zijn echte ELO classics!
De rest van de nummers zijn ook aardig, maar halen het gemiddelde voor mij wel iets naar beneden.

avatar van 93.9
Confusion had een prachtige Roy Orbison hit kunnen worden als ze toen al zouden produceren voor The Big O

avatar van Jester
titan schreef:

Dat wordt helemala niet gezongen. Het is: 'Horace Wimp, is this your life? Go out and find yourself a wife!'

Een klein edoch subtiel verschil

Bijna 10 jaar na dato nog een correctie op dit bericht: het grappige is dat het allebei klopt. In het begin wordt er gezongen: 'Horace Wimp, is this your life? Go out and find yourself a wife!', maar zodra hij getrouwd is, wordt het: 'Horace Wimp, is this your wife? Go out and find yourself a life!' Zeer waar natuurlijk en een heerlijk nummer!

avatar van DeWP
Erg goed, dit album! Ondanks dat de piek met a new world record en het grandioze out of the blue al geweest was.