Art of Noise - (Who's Afraid Of?) The Art of Noise! (1984)

Pop / Electronic
Label: ZTT

1. A Time to Fear (Who's Afraid) (4:46)
  2. Beat Box [Diversion One] (8:32)
  3. Snapshot (1:02)
  4. Close [To the Edit] (5:36)
  5. Who's Afraid (Of the Art of Noise) (4:20)
  6. Moments in Love (10:15)
  7. Memento (2:12)
  8. How to Kill (2:42)
  9. Realization (1:45)
  10. Close Up * (7:42)
  11. Closely, Closely (Enough's Enough) * (7:14)
  12. A Time to Clear (Up) * (4:17)
  13. Resonance * (2:15)
  14. "Too Busy Talking" (Spoken Word) * (0:28)
  15. Close (To the Edit) [Saturday Live Session for BBC Radio 1, 24 November 1984] * (4:25)
  16. "Exploring the Jungle" (Spoken Word) * (0:33)
  17. Moments in Love [Saturday Live Session for BBC Radio 1, 24 November 1984] * (4:29)
  18. "Arranged in a Circle" (Spoken Word) * (4:02)
  19. Beat Box [Diverted Via Video Killed the Radio Star] [Saturday Live Session for BBC Radio 1, 24 November 1984] * (6:02)
  20. From Science to Silence [Janice Long Session for BBC Radio 1, 31 March 1985] * (3:20)
  21. Beat Box [Janice Long Session for BBC Radio 1, 31 March 1985] * (6:42)
  22. Moments in Love [Janice Long Session for BBC Radio 1, 31 March 1985] * (5:31)
avatar van EttaJamesBrown
Is dit nu nieuw-klassiek? Neo-klassiek? Of toch Post-Klassiek?

avatar van EttaJamesBrown
Lekker eigenzinnig plaatje dat samen met Welcome to the Pleasure Dome 1984 voor mij destijds gevormd heeft.

avatar van bikkel2
Aah! Goed dat je 'm even aankaart Etta.
Ook ff luisteren.

avatar van steve harris
Ik heb deze plaat met een heel andere hoes

bikkel2 schreef:
Aah! Goed dat je 'm even aankaart Etta.
Ook ff luisteren.

Hoe viel het? Miste je een echte drummer?

avatar van bikkel2
Eerlijkheidsgehalve nog niets mee gedaan Etta.
Wat ik ken van Art Of Noise vind ik best ok.
Gelijk op luisterlijstje ( alsnog) genoteerd.
Vergeet ik 'm niet.

avatar van Tony
EttaJamesBrown schreef:

Geen toeval neem ik aan?

Tony schreef:

Geen toeval neem ik aan?

Nee, geen toeval.

Toegankelijke noise.
Eigenlijk een strijd van twee labels tegen elkaar.
ZTT met de meer toegankelijke acts als Frankie Goes To Hollywood, Propaganda en Art Of Noise
Mute met Depeche Mode, Wire, Nick Cave en Laibach.
Gecontroleerde beats tegen chaotische herrie.
Depeche Mode als de meest toegankelijke Mute act, Art Of Noise als de minst toegankelijke van ZTT.
Art Of Noise met hun soft erotische klinkende Moments in Love, welke zich ontwikkeld tot een vaag schouwspel, maar ook met het bombastische A Time to Fear (Who's Afraid), het slijptolhoofdstuk Close [To the Edit] welke ook raakvlakken heeft met Nasty van Janet Jackson, en het oh ja gevoel bij het swingende Beat Box [Diversion One],
Ik heb altijd het gevoel dat een act als Fatboy Slim schatplichtig aan dit nummer is.
Art Of Noise waarvan volgens mij nog fragmenten werden gebruikt voor het eigenzinnige, tegendraadse, en in het begin nog revolutionaire muziekprogramma CountDown.
Eigenlijk ook waar Art Of Noise voor stond.
Voor mij was het vooruitstrevende muziek, al is de impact nu een stuk minder groot als toen.
(Who's Afraid Of?) The Art of Noise! Is het schetsboek voor het hitgevoelige werk van Frankie Goes To Hollywood en Propaganda.
De ideeën ontstonden volgens mij hier, maar moesten vervolgens nog een commercieel plekje krijgen, al was Owner Of A Lonely Heart van Yes weer een soort van voorstudie van Trevor Horn, die voorheen succes had met Buggles, maar vervolgens met zijn sound en productie een andere kant opging.
Bij de latere albums kwam Art Of Noise steeds meer als een grap of gimmick over, Peter Gunn, Kiss en Paranoimia zijn minder krachtig dan de eerste singles, en meer gericht op een groter publiek.

in het nr snapshot zit een sample van the who (eerst dat gepingel en dan het bewuste pianostukje). kan niet op de naam van het nummer komen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Nagespeelde sample van "Baba O'Riley"