Soviet Soviet - Endless (2016)

Italiƫ

7. Rainbow (5:48)
  8. Surf a Palm (3:52)
  9. Blend (4:31)
Chameleon Day schreef:
@Man of Sorrows: dit 'Endless' is ook zeker geen Goth. Wellicht wat snufjes. Mijn 'probleem' met dit album - en voor Premo ook als ik hem goed begrijp - is dat het album maar blijft "door beuken", geen of weinig nuances. Weinig romantiek e.d.. En de zang is ook niet erg sterk..

Meningen verschillen, ik vind dit net über romantiek, de intro van Endless Beauty alleen al vind ik uitzonderlijk melodieus, om het nog niet te hebben over Star of het refrein van Blend. We komen er niet uit geloof ik, moet kunnen.

Jean-Maurice
Kennen jullie deze band? Ik heb ze een maand geleden ontdekt op YouTube. Vind ze wel goed:

avatar van Premonition
Man of Sorrows schreef:
Jouw mening over dit album blijft me verbazen, des te meer omdat ik weet dat jij deze band al van in een vroeg stadium volgt. Dan moet dit toch ook voor jou een metamorfose zijn geweest? Dat kille grot batcave geluid overboord voor deze warme shoegazende hartstocht? Als je nummers als Endless Beauty, Star of Surf A Palm niets vindt ligt onze smaak verder uit mekaar dan ik had vermoed

Zo’n zes jaar geleden volgde ik Soviet Soviet inderdaad en postte zelfs als eerste meen ik een nummer/video van één van hun eerste EP’s op MM. Ik vind hun albums daarna vrij eenvormig en te bombastisch. Hun nieuwste album is idd warmer van geluid, maar dat verandert niets aan de eenvormigheid helaas (maar da’s mijn mening natuurlijk)

Forever Grey-Love Is Temporary. - YouTube

Nee maar klinkt erg goed jm

Forever Grey-Love Is Temporary. - YouTube

Dit soort grafzerkenmuziek kan ik echt niet smaken.

Discography erop gezet

Jean-Maurice

avatar van Poeha
Forever Grey-Love Is Temporary. - YouTube

Da's nog eens een fraaie tip. Thnx

avatar van ni slecht
Going Through begint zowat exact hetzelfde als slow hands van Interpol, maar wat een goed nummer zeg! Lekker vuile outro ook.

avatar van Alicia
Pantomine vind ik een erg leuk nummer, maar voor het overige gaat een groot deel van dit album helaas langs mij heen. Ik hou toch iets meer van een bepaalde hoeveelheid afwisseling. Wat mij betreft is Endless een leuke plaat, maar niet om in z'n geheel achter elkaar te beluisteren. Niet alleen speelt de eenvormigheid mee, deze snelle 'post-punk' - whatever - op hoge, scherpe tonen is op de lange duur gewoon niet erg aangenaam voor hoofd en oren!

Alicia schreef:

Je bedoelt een ultieme sensatie voor alle zintuigen. Ik bekijk Star als een rustpunt, de vier nummers ervoor en erna gaan inderdaad wel flink in overdrive.

avatar van Alicia
Man of Sorrows Ja-hoor-knik smiley! ??

avatar van Bill Evans
Een album lang in de hoogste versnelling is mij wat te veel van het goede. Desondanks klinkt dit heel aardig, afgezien van de stem, die mij niet heel erg aanstaat. Zang past wel weer goed bij het tempo van de muziek.

avatar van Yield
En alweer een post-punk album dat te snel in de vergetelheid zal raken.
Ten onrechte, want dit is een heerlijk album dat lang blijft hangen. Ideaal voor de iPod shuffle. Slechts 10 stemmen en wat een gemiste kans dat jullie dit nooit zullen luisteren. Leve Soviet Soviet.

DjFrankie (moderator)
Goed album, productie had beter gekunt. Lekkere drive in de nummers.