Incubus - Light Grenades (2006)

Label: Epic

1. Quicksand (2:14)
  2. A Kiss to Send Us Off (4:16)
  3. Dig (4:17)
  4. Anna-Molly (3:46)
  5. Love Hurts (3:57)
  6. Light Grenades (2:20)
  7. Earth to Bella (Part I) (2:28)
  8. Oil and Water (3:49)
  9. Diamonds and Coal (3:46)
  10. Rogues (3:56)
  11. Paper Shoes (4:17)
  12. Pendulous Threads (5:35)
  13. Earth to Bella (Part II) (2:58)
  14. Punch Drunk * (5:14)
  15. Look Alive * (4:21)
  16. Anna Molly [Acoustic] * (3:59)
  17. Anna Molly [Live] * (3:55)
  18. Drive [Live] * (4:07)
  19. Love Hurts [Acoustic] * (3:57)
avatar van Amongvedder
Nog even wennen, tot nog toe ben ik nog niet overtuigd.

avatar van JohnS
Heb maar een stuk of 4 nummers gehoord, maar valt niet tegen. wel rustiger dan de eerste 2 albums.

Mojo Pin
Niet elk nummer overtuigt maar Brandon Boyd maakt een hele hoop goed met zijn zang.

avatar van Darkshines
Matige cd, die nergens eruit springt, de zang vind ik wel sterk. Er zit wat meer pop in deze plaat, maar laat ik nou net de hardere nr.s als Light grenades, pendelous threads de betere vinden.

Elke keer gooit incubus de muziek weer over een hele andere boeg. Ook deze keer slagen ze erin om mij weer te boeien met een album wat totaal niet consistent is, maar toch geweldig is. Ik ben al de hele week verliefd op deze plaat dikke 5*

Anna Molly, Earth to bella en Love hurts zijn echt geweldig!

Incubus is voor mij zeker niet een van de meest kundigen in hun genre... maar voor een lekker lopend rockend plaatje kan ik wel bij hen terecht.
Ik heb Incubus, jaren geleden alweer... leren kennen als een band die het op een meer ruige manier aanpakten dan dat ze dat nu doen. Maar desalnietemin is het kopen van deze plaat mijn geld meer dan waard geweest!
Het bewijst des te meer dat ze het vak beheersen om bij iedere plaat die zij afgeven met een ander genre op de proppen te komen.
Mijn zegen hebben ze. En ik ben dan ook zeer benieuwd hoe ze de volgende plaat aanpakken!

anathema
Deze band kon me nooit zo boeien; mosterd na de grungemaaltijd en op hun zogenaamd beste(?) plaat S.c.i.e.n.c.e. deden ze natuurlijk gewoon Faith No More na, maar tot mijn verbazing kan Light Grenades mij beslist wèl boeien. Het is commercieel/toegankelijk, maar ook erg muzikaal.
In de loop der jaren milder geworden (of het spoor bijster); de rest van hun platen blijkt bij nader inzien ook best mee te vallen. Het lijkt op van alles en nog wat, maar 'what the f**k', als het lekker is. 4*

Laurora
Goede plaat, maar wat al meer gezegd is hier, het blijft niet boeien. Als ik dit album opzet, denk ik steeds weer bij wat nummers 'Dit is écht goed', maar zodra ik weer wat anders opzet, ben ik alweer vergeten dat ik deze plaat heb.

3* (voor de momenten dat ik weet dat het er is .. en nu maar hopen dat ik morgennog weet dat ik hem heb)

gak
Ik ben compleet overtuigd door dit album!

avatar van Agony
Het is een echte groeiplaat. Hoe vaker je 'm luisterd hoe beter ie wordt. Die eigenschap had A crow has left the Murder ook al... topalbum!

lostprophet
Ik zal maar meteen opbiechten dat ik deze 5 sterren heb gegeven, Incubus is tegenwoordig nog zo'n beetje het enige wat ik luister. Ben echt een complete fan geworden!

Ik moet zeggen, hij overtreft S.C.I.E.N.C.E. niet, maar het is voor mij wel de 2e plaat van Incubus. Net niet genoeg Incubus zeg maar.. Maargoed, dat weerhoudt mij er niet van om 5 sterretjes te geven!

Ik luister hem nog maar eens een keertje denk ik! ^^

avatar van FunkyMonk
Agony schreef:

Idd. Love hurts en Dig zijn mooie nummertjes zeg.

avatar van Pellie
Deze plaat is beter dan ik vantevoren had durven hopen.
Ik had verwacht dat het een middelmatige CD zou worden zonder echte uitspringende nummers. Zo'n CD die snel de kast in verdwijnt en daar zelden nog uitkomt.

Maar nadat ik Anna Molly had gehoord sloeg dat idee onmiddelijk om. Veel lekkere nummer als Anna Molly, Rogues, Earth to Bella & Love Hurts. Incubus zet een goede reeks aan cd's door.

Topalbum!

avatar van Ploppesteksel
Ik had ook slechter verwacht, maar A Kiss To Send Us Off is een echte bom op de plaat & als je daar dan nog eens Anna Molly, Oil & Water, Dig & Love Hurts bijpakt vind ik hem minstens 3,5 waard.

Ik ben verslaafd aan Anna-Molly, wat een pracht plaat is dat. Staat zonder overdrijven als 3 dagen op repeat in de MP3-speler. A Kiss To Send Us Off, Dig & Love Hurts zijn ook geweldige nummers. Erg strak album! Heerlijk! *4,0

avatar van BlueVelvet
Wat een afgrijselijke hoes...

BlueVelvet schreef:
Wat een afgrijselijke hoes...

Dat heet artistiek!

avatar van Ploppesteksel
Pendulous Threads is samen met Sick Sad Little World & Megalomaniac de beste songs, mss wel wereldplaten.

lostprophet
Hmm ben ik het niet mee eens! Maar gelukkig heeft iedereen een andere mening!

lostprophet schreef:
Hmm ben ik het niet mee eens! Maar gelukkig heeft iedereen een andere mening!

Inderdaad
maar nu maak je mij uiteraard benieuwd naar jouw 'topper(s)' dan..

lostprophet
Ik vind het altijd erg moeilijk om favorieten uit te kiezen, maar na lang beraad zijn mijn Incubus favorieten:

- Dig
- Oil And Water
- Are You In
- A Certain Shade Of Green
- Talk Shows On Mute

Dit vind ik echt heerlijke platen. Eigenlijk zou ik het liefst het hele S.C.I.E.N.C.E. album op willen schrijven, dat is zoooo ontzettend goed! =)

Natuurlijk goede platen:D
maar zoals gezegd, iedereen zijn mening, en dat geldt zeker voor songs.

lostprophet
Klopt! Je kunt wel zeggen dat je verstand van muziek hebt, maar dat heeft niemand. Muziek is een emotie, van emoties kun je geen verstand hebben.

Wat ben ik blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft! *praise the Lord*

lostprophet schreef:

Wat ben ik blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft! *praise the Lord*

Inderdaad, maar ik heb toch bij sommige muzieksmaken mijn bedenkingen, en tegenwoordig loopt het een beetje de stuipen uit met die emo-punk-rock-bandjes:D
Jongeren aanzetten tot emo & zelfverminking vind ik toch wel vrij belachelijk

lostprophet
Ze zijn lang niet allemaal zo gelukkig! Er zijn ook veel bands (denk aan Dashboard Confessional) die ook 'niet-erg-vrolijke-teksten' hebben, maar zo ver ik kan beoordelen niemand beïnvloeden o.i.d.

Maar of er nou veel mensen écht door beïnvloed worden.. Ik betwijfel het..

avatar van Ploppesteksel
Laten we niet off-topic blijven:D
Nog steeds een sterke plaat, heb ze net nog eens gehoord, kan elk nummer meer appreciëren: 0,5 bovenop mijn 4.

Haha precies! =)

Ik blijf bij mijn eerste oordeel: dikke 5!

avatar van coolaid
Een groeiplaat ja, Dig en Anna Molly springen er voor mij echt uit. De titeltrack Light Grenades skip ik gelijk...next. Ik hou niet van loeihard met een te snel tempo (=herrie), loeihard met een lager tempo raakt me daarentegen in hart en nier (=pompen). Alhoewel, Rogues is ook vrij snel en hard en dat nummer dig ik wel. Een superlekker refrein. En earth to bella (1).
Verder vind ik het af en toe wat op Hoobastank lijken, zonder dat beledigend te bedoelen. (love hurts oa).

avatar van coolaid
Oh ja.. vergeet niet te stemmen voor de video van Dig (tot 12 februari) www.idigincubus.com (filmpjes gemaakt door fans)