Pulp - We Love Life (2001)

Label: Island

1. Weeds (3:41)
  2. Weeds II (The Origin of the Species) (4:00)
  3. The Night That Minnie Timperley Died (4:41)
  4. The Trees (4:50)
  5. Wickerman (8:19)
  6. I Love Life (5:32)
  7. The Birds in Your Garden (4:12)
  8. Bob Lind (The Only Way Is Down) (4:15)
  9. Bad Cover Version (4:19)
  10. Roadkill (4:15)
  11. Sunrise (5:52)
  12. Yesterday * (3:52)
  13. Forever in My Dreams * (4:23)
avatar van titan
titan (crew)
Na het depressieve en cynische This is hardcore klinkt Pulp op We love life weer een stuk vrolijker en beter. 4,5*

Toch vind ik This Is Hardcore een geweldig album. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik Pulp op de valreep (Lowlands 2001) toch nog live heb mogen zien (na jarenlang fan te zijn geweest). De versie van Sunrise waar ze toen mee afsloten staat nog in mijn geheugen gegrift.

avatar van andré
Onbegrijpelijk dat Pulp met dit misbaksel op de proppen kwam na de meesterlijke voorgangers Different Class en This Is Hardcore. Sunrise en The Trees zijn wel aardige nummers, maar de rest.... Je zou toch denken dat ze beter kunnen, maar volgens mij is Jarvis Cocker een beetje de (muzikale) weg kwijt want ik heb eens een keer een solonummer van hem gehoord en dat was tenenkrommend, zo slecht...

avatar van Bert Wasbeer
Toch wel enigszins eens met andré hier

avatar van Toon1
Ik vind deze bijna even goed als Different Class. Echt mooie plaat, en een perfecte afsluiter voor Pulp. Ik hoor hierop eigenlijk geen nummer dat ik slecht vind.

avatar van ronnievb
Mijn eerste ontmoeting met Pulp, en meteen een prettige. musicaal vaak heel sober (correctie, de latere nummers op dit album zijn al wat 'musicaler'), maar tekstueel rijk genoeg om het ruimschoots te compenseren. Probleem hiervan is wel dat je geconcentreerd moet luisteren en aandacht aan de teksten geeft, niet iedereen zal dat bevallen, maar mij tot nu toe wel. Zeker een band die ik verder wil leren kennen.

avatar van Red Hole Sun
Ik kan er nog niet inkomen, bij andere Pulp albums had ik daar geen moeite mee.

Ik snap dat ze iets anders gedaan hebben, en ik vind het niet heel slecht ofzo. Maar ik ga dit echt geen voldoende geven..

avatar van Omsk
Best een onderschat album dit. Bad Cover Version en Sunrise horen toch bij de sterkste Pulp-nummers. Maar het beste nummer van de CD is Bob Lind (The Only Way Is Down). Gisteren had ik een Bob Lind (The Only Way Is Down)-dag, en mocht gans het huis ten telkemale meegenieten van de onderschatte genialiteit van Bob Lind (The Only Way Is Down). De rest van het album is goed, maar net wat minder dan TIH DC en H&H. Vier sterretjes.

avatar van Wickerman
Onderschat album zeker. De nummers Weed II (The Origin Of The Species, Wickerman, Roadkill en Bob Lind (The Only Way Is Down) zijn erg goed. Toch ademt dit album over het geheel gezien niet dezelfde kwaliteit uit als This Is Hardcore en Different Class.

beaster1256
ik vind het beste album van pulp , veel beter dan different class en hardcore , vooral weeds 2, en bad cover version zijn zeer goed , de tekst van bad cover version vind ik ook wel heel sterk

avatar van Omsk
Eigenlijk begint het album voor mij pas bij Wickerman, de eerste vier nummers sla ik haast altijd over. Maar vanaf daar is het een heerlijke, muzikaal diverse en tekstueel briljante CD. Ik ga een halfje ophoging overwegen.

avatar van dix
dix
Het magistrale Sunrise ... Als laatste statement van Pulp.
Hier klinken ze haast als The Swans, majestueus ....

Zeg dat wel, wat een groots nummer.

avatar van Kronos
Een leuke trip, deze plaat. Mijn eerste kennismaking met Pulp
op CD en daarna nooit meer overtroffen door een andere Pulp.

Ik zag hen voor het eerst bij Jools Holland op de Beeb.

avatar van Omsk
Verheugen anderen zich ook altijd op het moment dat Cocker zingt:
And I uuused to liiive -just byyy the river

Heerlijk nummer is dat. Op iedere CD van Pulp zat er wel zo een, zo'n lange verhalende track. Dan denk je: dan zal Cocker zijn solo-album wel vol met dat soort ongein zetten, maar dat is helaas niet zo.

dix schreef:
Het magistrale Sunrise ... Als laatste statement van Pulp.
Hier klinken ze haast als The Swans, majestueus ....

Dan moet ik hier achteraan, Swans vind ik geweldig, ontdekking van de laatste tijd.

avatar van Omsk
Dan ga je de laatste drie minuten van Sunrise ook zéker waarderen. Wat een rush is dat. De rest van het album is toch op een iets andere leest geschroeid, maar ook zeker de moeite .

avatar van Harribo
Ik vind deze plaat zeeeeer matig tov DC/TIH/HNH....
Ik kan zelfs de teksten al bedenken voor dat hij ze zingt. Dat heb ik alleen met matige Nederlandse 'Ik hou van jou en blijf je trouw'-nummers.
Erg jammer, hier waren ze blijkbaar het spoor bijster, einde van een reeks top platen.
Op een paar aardige nummers (BobLind,Wickerman) na, is het voor mij een drama album.

avatar van Omsk
Ik kan me toch niet voorstellen dat wanneer Cocker pakweg zong "it's like a later Tom & Jerry" jij al verveeld aanvulde "where the two of them could talk.."

avatar van Harribo
Omsk schreef:

Nee hoor zelfs die!

avatar van Omsk
Je bent niet wijs . Dit album is vanaf nummer 5 even goed als Different Class. Vind je Sunrise ook niks?

Inderdaad onderschat album, prachtige liedjes, geproduceerd door het genie Scott Walker wat niet echt te horen is maar wel wat echo's in zitten. Pulp is zeker geinspireerd door Scott die natuurlijk solo bijna onovertroffen is. Vind het qua sound en zang soms erg lijken op de mooie debuut plaat (Swagger) van the Blue Aeroplanes (wie kent ze)

Schnee
jesus, dit is dus wel de beste Pulp plaat na Freaks en Separations.

avatar van luigifort
De klasbakken hier zijn The Trees, The Birds in Your Garden en vooral Bob Lind, Bad Cover Version en helemaal Sunrise. En de rest is meer dan genietbaar. Hun meest volwassen album. Op zich ook wel logisch dat het hierna klaar was. Toch hebben de 2 voorgangers bij mij een streepje voor.

avatar van ZERO
Hoewel ik Pulp hoe langer hoe meer tot mijn favoriete bands reken, merk ik toch dat het vaak even duurt voor het kwartje echt valt bij een album. Zo ook hier weer. In het begin klonk het allemaal een stuk minder dan de voorgaande 3 albums en sprongen er weinig nummers uit. Maar vandaag heb ik hem voor de 3e keer op rij opstaan en moet ik toch weer tot de conclusie komen dat Pulp voor mij weer een erg sterk album aflevert met eigenlijk alleen maar goede nummers.

Het grootste verschil zit hem misschien een beetje in de absolute toppers. Als ik een persoonlijke Pulp top 10 maak, zou geen enkel nummer van dit album het halen. Zelfs in een top 20 wordt het krap, denk ik. Misschien zegt dat wel meer over de vorige albums dan over deze, maar met 1 of 2 zo'n nummers erbij, had de eindbalans hier misschien wel een stuk hoger uitgevallen.

Desondanks vind ik het wel weer een verzameling erg sterke nummers en vind ik het gemiddelde hier toch wel wat laag.

Favorieten aanduiden is moeilijk. Vandaag ga ik -na lang nadenken- voor Weeds, Bad Cover Version en Bob Lind (The Only Way Is Down). Maar morgen zou dat zomaar anders kunnen zijn.

avatar van vigil
luigifort schreef:

Ik had dit album op een 3* staan en dat is wat laag en dus daarom een halfje er bij maar voor mij toch een groot verschil tussen deze en de drie albums er voor. Je hoort hier idd dat de koek een beetje op was.

Sterren voor 3, 7 en 9 (de clip van de laatste is ook wel redelijk geniaal). Sunrise hoort daar dan nog wel bij, al zit daar wel een groot You Can't Always Get What You Want gevoel bij.

avatar van luigifort
Koek op weet ik niet, gewoon een heel ander, volwassener en organischer album dan hun jeugdige glamstuff zullen we maar zeggen
Maar, je hebt kans dat t evt na dit album wel wat minder geworden zou zijn id...

Sterren bij 8, 9 en 11.

Briljante clip id