SOHN - Rennen (2017)

8. Proof (3:45)
  9. Still Waters (3:30)
  10. Harbour (4:10)
avatar van sj0n88
Inmiddels zijn al drie singles van dit album uitgebracht. Signal sloeg in als een bom: prachtig nummer. Conrad en Rennen zijn prima nummers, maar konden wat mij betreft bij lange na niet tippen aan Signal. Iets om naar uit te kijken in het nieuwe jaar.

Het titelnummer doet me een beetje aan Perfume Genius denken en dat springt er gelijk ook bovenuit voor mij.
Heerlijke plaat, maar ondertussen misschien iets te veel binnen dit genre gehoord om nog echt laaiend enthousiast te zijn, maar het zou me ook niet verbazen als dit na meerdere draaibeurten goed blijft hangen en ik de waardering wat kan opschroeven. Hoe dan ook: een uitstekende plaat.

Ik snap de (vooralsnog redelijk) lage rating hier niet helemaal! Het is jammer dat het album redelijk kort is, maar 37 minuten, maar ik heb denk ik nog nooit eerder gehad dat een album me de eerste keren zo sterk weet te boeien gedurende de complete speelduur.

Echt vergelijken met Tremors kan ik het nog niet, omdat ik daar nog niet heel veel nummers van ken (ik raakte pas écht geïnteresseerd in SOHN na het horen van Conrad), maar dat album ga ik nu zeker ook goed beluisteren.

Er staan voor mij alleen maar ijzersterke nummers op deze plaat, de plaat bevat ook meer dan genoeg variatie tussen de verschillende nummers en ieder nummer heeft een unieke opbouw. Favorieten zou ik nog niet durven aanwijzen aangezien het album waarschijnlijk nog groeit na meerdere luisterbeurten, maar voor nu vind ik Hard Liquor, Proof en Harbour het sterkst.

avatar van overmars89
Jeuzes, na een eerste luisterbeurt compleet weggeblazen door dit album.
Deze plaat voelt als een geëvolueerde versie van Tremors, wat al een heerlijke plaat was.

Ik moet de plaat nog wat vaker luisteren om mijn oordeel te kunnen vellen,
maar voor nu zeker de eerste aangename verrassing van het jaar 2017

avatar van andnino
Hij heeft op mij nog niet echt indruk weten te maken. Misschien is het de sterke dynamiek op dit album die misschien wegvalt in bepaalde omstandigheden (in de trein bijvoorbeeld). Misschien is het de stijl die verandert in een richting die mijn smaak niet is. Ik mis de volle sound van Tremors, de synthgolven waar je in kunt verdrinken. Rennen heeft wat meer soul-invloeden, maar dat was niet het interessante van SOHN voor mij. Ik zal het nog wel eens een kans geven, maar voor nu zet ik toch liever nog een keer Tremors op.

avatar van legian
Ik kan hier niet zoveel mee. Het klinkt allemaal wat zielloos en leeg aan. Nu een paar luisterbeurten gehad maar het blijft niet hangen.

avatar van blur8
Waar MoMo goed in is: ontdekken. Optreden in Rotterdam was lekker hoor. Op spotify heb ik hier weinig mee, maar life is het dik goed gekeurd. Sterren keuring is niet nodig. want ik houdt het bij het prima optreden. Toch jammer dat die Life-Vibe hier niet hoorbaar is.

avatar van andnino
Vanavond Sohn met het Metropole orkest, voor het openingsconcert van ADE. Sohn alleen is al goed live, ik heb hier hoge verwachtingen van. Ik hoop dat er veel Tremors voorbij komt, maar zo terugluisterend is deze plaat ook zeker zo slecht niet.

avatar van Ramonr
andnino schreef:

Deze set is inmiddels ook terug te vinden op YouTube, in bijzonder goede kwaliteit. Prachtige uitvoering!