Sophia - People Are Like Seasons (2004)

Label: City Slang

1. Oh My Love (4:31)
  2. Swept Back (4:49)
  3. Fool (4:35)
  4. Desert Song No. 2 (7:59)
  5. Darkness (Another Shade in Your Black) (4:11)
  6. If a Change Is Gonna Come (3:17)
  7. Swore to Myself (4:12)
  8. Holidays Are Nice (3:29)
  9. I Left You (7:28)
  10. Another Trauma (4:28)

avatar van WesleyX16
CarlBerg schreef:
Er scheelt iets met deze plaat en ik kan er niet meteen de vinger opleggen wat dat is.
De hierboven genoemde 'Oh My Love', 'Desert Song No. 2' en 'I Left You' zijn absolute topnummers en toch vind ik dit maar een matige plaat.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de volgorde van de nummers. Bij ieder nummer moet je opnieuw beginnen; er zit gewoon geen flow in deze plaat.
En wat al helemaal niet helpt, is dat 'Holidays Are Nice' een stinker is a la 'Wind of Change' van The Scorpions.
Daarna staan nog twee prachtnummers, maar dan is het kwaad al geschied.

Ik vind juist de volgorde juist sterk gekozen. Begint met een aantal rustige nummers. Dan komen de fellere songs en vervolgens keer de rust weer terug. Dat heb ik ook met Sleep And Release van Aereogramme. Ook wat mij betreft een klassieker

avatar van music4life
"swore to myself i'd never get lost again...
well i'm just lookin' for a door that's always open
that doesn't need no pushin' doesn't need no shovin'"

ook 'i left you' en 'another trauma' hebben sublieme teksten
wat een plaat, vaak pure schoonheid

avatar van music4life
Soms hoor je een album, waarbij je voelt dat ze je hele leven iets belangrijks voor je kunt betekenen, zoiets als literatuur, poëzie, kunst! Pure schoonheid, l'art pour l'art, romantisch en ook impressionistisch, tussen kunst en poëzie in. Melancholish maar (en juist) vol hoop, laat je niet verleiden tot het pessimisme!

Dit is de Definite van esthetiek binnen de niet-klasieke muziek!

avatar van Leeds
Sterke plaat!!! Niet van het zelfde kaliber als de platen van The God Machine maar de plaat laat wel een bepaald emotie bij me los.

Dankje!
Jouw muziek smaak, en mooie, soms zeer gevoelige, maar altijd stilistische recensies, kan ik erg waarderen en heeft mij mooie dingen laten ontdekken, zoals deze geweldige plaat. Dank daarvoor, anders was ik hier nimmer op gekomen!

avatar van Slowgaze
Ik heb een fan. Ik raak er wat ontroerd door, alsof ik naar een ei aan het kijken ben (dat is een soort inside joke, ik zeg het maar vast; ik zou nooit mijn fans beledigen). Een fan, dacht Slowgaze, een fan, alsof hij nu een echte MusicMeter-gebruiker was.

Slowgaze schreef:

Ik ben een fan..... zie, hoe snel ik ook reageer vanaf het eerste uur Slow(core)(shoe)Gaze(?)! Het doet me daarom ook zeer veel pijn dat ik mijn compuer, en dus jou, vanaf woensdag voor een half jaar moet verlaten gelukkig heb ik mijn smat-phone elk moment paraat

avatar van EttaJamesBrown
Hoogtepunten worden afgelost door evenzovele dieptepunten, maar ja....aan de rand van de afgrond heb je het mooiste uitzicht. Ongrijpbaar.

avatar van popstranger
Na al die jaren is If A Change Is Gonna Come nog steeds een motherfucker van een song die verplicht luid moet worden afgespeeld, de rest van het album is eveneens van een pure schoonheid.

avatar van henkiev
Desert Song No. 2.. meesterlijk nummer !!