Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2000)

Label: Superegular

1. Intro (0:38)
  2. Retaliation (3:47)
  3. Contra (3:14)

met Killa Sha

4. Speech Cobras (4:22)

met Mr. Lif

5. Breath of God (Interlude) (0:34)
  6. Death March (3:34)

met Virtuoso en Esoteric

7. Words from Mr. Len Part One (0:52)

met Mr. Len

8. I Against I (3:43)

met Planetary

9. Exertions [Remix] (3:08)

met Virtuoso, Esoteric en Bahamadia

10. The Prophecy (Interlude) (0:32)
  11. Heavenly Divine (4:34)
  12. Sacrifice (3:13)
  13. Permanent Midnight (Interlude) (0:34)
  14. The Deer Hunter (3:38)

met Chief Kamachi

15. Blood Reign (3:34)

met Diamondback, Louis Logic en B.A. Barakus

16. Words from Mr. Len Part Two (0:27)

met Mr. Len

17. Genghis Khan (3:40)

met Tragedy Khadafi

18. Trinity (3:34)

met Louis Logic en L-Fudge

19. The Executioner's Dream (3:50)

met J-Treds

20. Muerte (3:54)
  21. Heavenly Divine [Remix] (3:21)
  22. War Ensemble (4:07)

met Esoteric en Virtuoso

23. Untitled * (3:38)
  24. Retaliation [Remix] * (4:23)
  25. Blood Runs Cold * (3:55)

met Sean Price

totale tijdsduur: 1:02:50 (1:14:46)
avatar van Jordy
Vaak nogal vermoeiend en of simpel qua teksten, maar dit is toch wel het beste album van de heren. Fantastisch geproduceerd af en toe, bijvoorbeeld Sacrifice met hilarische Antz-samples.

avatar van Word_Play
Stoupe is een van de beste underground producers van de laatste tijd. Vinnie Paz verveelt inderdaad na een tijdje met zijn shockraps, maar het blijft een erg lekker album, met als hoogtepunten Exertions Remix en Genghis Khan.

****.

Vinnie Paz verveelt inderdaad na een tijdje met zijn shockraps

jus allah maakt dat zeker wel goed en op dit album komt vinnie nog best sterk.

Dit album is echt een classic. 5 sterren!!!

avatar van Gyzzz
Sterk album, eigenlijk geen zwakke nummers. 4 sterren.

Relax
Heerlijk album, sterke flow, machtige productie, nog lekker oldschool achtig.
Tekst is ook oke.

4.0, zeker weten, KAN stijgen als het nog meer gaat bevallen.

Relax
Ik heb de deluxe versie, ik heb ook nog 23 t/m 25, ik heb al gecorigeerd trouwens.

Relax
Ha, ik ga zelfs naar de 5.0, prachtig album.
Ik waardeer dit soort albums echt volledig.

avatar van herbertwest
Dit album is bina perfect. Vinnie Paz is het net niet hoewel de vele gastraps het goedmaken net als Jus Allah. Maar op dit album is Vinnie Paz nog wel te doen. Verder grootste producties. Persoonlijke hoogtepunten: Sacrifice, I Against I, Heavenly Divine, Muerte en War Ensemble

avatar van MJ_DA_MAN
Shiiiiiiiiiiiiiit..... Muerte komt me zo bekend voor, dat deuntje..

Maargoed 2 keer beluisterd nu. Vond het 2e deel van de CD vooral erg sterk. Maar ik stem pas over een week want dit lijkt me wel een album waar je goed je tijd aan moet besteden.

MJ_DA_MAN schreef:
Shiiiiiiiiiiiiiit..... Muerte komt me zo bekend voor, dat deuntje..

Zeker. Ik vind hem vanaf I Against I echt interessant worden (met uitzondering van Retaliation)

avatar van MJ_DA_MAN
Net geen 4,5 geworden wat het misschien nog wel gaat worden. Maar zeker een sterk album. En wat is Sacrifice een gewelidg nummer zeg. Ook Retaliation, Contra en Genghis Khan behoren tot mijn top-favorieten. Slechte nummers staan er niet op, zelfs geen matige maar helaas net iets te weinig grote uitschieters. 4* dus

eazyfan
ik heb dit album tot nu toe nog maar 1 keer geluistert en je moet er egt tijd in steken,goeie teksten en zeer nice beats.ik ben denk ik nog egt niet bereid om te stemmen,word nog een tijdje wachten.

eazyfan
heb hem nu al wat meer geluistert en ik vind het wel een goed album,goeie beats en goeie teksten maar 4.5* vind ik tog wat te hoog.

eazyfan
ik verhoog nu toch naar 4.5*,zeer goed album,goede teksten en zeer goede productie.

Marcel²
Vanochtend dit album voor de eerste keer geluisterd. Hij viel me niet tegen zeker aardige beats. Een stem volgt naar wat meer luisterbeurten.

Super album, het meest rauwe.

Wat dit album zo top maakt is de aanwezigheid van
voormalig JMT member Jus Allah.

Opmerkelijk is Tragedy Khadafi als guest appearance.

4.5

avatar van Kos
Kos
Wat een producties . Als alle tracks zo waren als 2,3 en 4 stond ie in m'n top 10.

echter gaat het naar het einde een beetje mis met sommige tracks, flauwe beats en vioolsamples enzo. Maar dat zijn er maar een stuk of 3.

Qua raps varieert het van gewoon goed en solide tot geweldig (Exertions (remix)) .

Voorlopig maar een goeie 4 sterren.

Lyrical_Lunatics schreef:
.4.5
ik zie maar 1.5* staan,zeker een foutje

ik zie ook een 1,5 staan

Ja erge fout, kan een moderator dit niet ongedaan maken?

Lyrical_Lunatics schreef:
Ja erge fout, kan een moderator dit niet ongedaan maken?

Haha je kan zelf ook verhogen tenzij je dit echt menis een 1,5 wilt geven

avatar van Steez
Moet dit album weer eens gaan luisteren. Stem nog niet nu maar vind I Against echt een meesterlijk nummer!

avatar van Niek
Steez schreef:
Ik vind I Against I echt een meesterlijk nummer!

Steez schreef:
Ik vind I Against I echt een meesterlijk nummer!

Niek schreef:
Mijn favo van Jedi Mind Tricks!!!

avatar van thomzi50
Mijn favoriet vna dit album blijft Trinity, nauw gevolgd door I Against I

eazyfan
Ik ga toch effe verlagen naar 4*, dat komt omdat Jus Allah geen origineel lid is. De Stoupeproducties zijn heerlijk, beide rappers op deze Cd fantastisch, die gastartiesten zijn ook erg nice. Maar gewoon door Jus Allah, geen slechte rapper ofzo totaal niet maar waarom moest die er nou bij?

Melle K
Jus Allah is wel een origineel lid..
Hij moet erbij omdat hij bij Jedi Mind Tricks hoort.
Lijkt me niet al te ingewikkeld, zonder Jus Allah zou deze plaat ook een stuk eerder vervelen.

avatar van Conway Twitty
Ik ben ook wel blij met de aanwezigheid van Jus Allah, 25 tracks Vinnie is toch wel te veel van het goede.

avatar van FunkyMonk
Duidelijk hun beste, dit. Erg strakke productie (petje af daarvoor), aggressieve raps, behoorlijke guest appearances, creëren samen een leuk underground gevoel. Bijna alle tracks zijn van eenzelfde (vrij hoog) niveau, en moeilijk om nummers aan te duiden die stukken beter zijn dan andere. Al bij al een toppertje! ik geef hem voorlopig 4*, hoewel ik er sterk aan twijfel om er een halfje bij te doen.

Conway Twitty schreef:

Zeker! Gewoon iedere track 1 rhyme Vinnie, 1 Jus Allah en dan nog 1 of 2 door een gastrapper (die allemaal goed zijn op dit album). Ideale combi. Vindt het contrast tussen Vinnie's en Jus Allahs stemmen hier goed tot zijn recht komen