Marc Almond - The Stars We Are (1988)

3,66

Label: Parlophone

1. The Stars We Are (3:44)
  2. These My Dreams Are Yours (5:28)
  3. Bitter Sweet (3:21)
  4. Only the Moment (4:41)
  5. Your Kisses Burn (4:43)
    met Nico
  6. The Very Last Pearl (4:45)
  7. Tears Run Rings (4:22)
  8. Somethings Gotten Hold of My Heart (4:40)
  9. The Sensualist (5:28)
  10. She Took My Soul in Istanbul (6:22)
  11. The Frost Comes Tomorrow * (4:18)
  12. Kept Boy * (6:14)
  13. Somethings Gotten Hold of My Heart * (4:40)

met Gene Pitney
40 BERICHTEN 5 MENINGEN
geplaatst: 8 januari 2011, 23:33 uur [permalink]
Volgens mij zijn er wel opnames van.
Werd een stukje van op televisie uitgezonden.

avatar van dennisversteeg
geplaatst: 4 mei 2011, 11:13 uur [permalink]
Dit was voor mij, als zovelen, mijn eerste kennismaking met Marc Almond. Somthings Gotten Hold Of My Heart was veel op de radio en ook Tears Run Rings viel me op. Ik kopieerde toen een cassettebandje van iemand met daarop het album. Ik heb daar jaren naar geluisterd totdat mijn cassettedek stuk ging.

Onlangs kocht ik het album maar eindelijk eens weer op CD en het was geweldig hoe het me meteen weer pakte. De briljante arrangementen, de stem van Almond, de verhalende liedjes, allemaal gemixt met nostalgische herinneringen aan de eind jaren 80 en begin jaren 90!

In tegenstelling tot veel jaren 80 albums klinkt The Stars We Are niet gedateerd en koud, maar juist tijdloos en warm.

Ik prefereer trouwens de solo versie van SGHOMH ten opzichte van het duet. De stemmen mengen niet echt mooi vind ik.

geplaatst: 4 mei 2011, 12:13 uur [permalink]
Goed bezig Dennis 🙂

geplaatst: 10 juni 2011, 12:33 uur [permalink]
Ik vind Only the Moment en Your Kisses Burn 't fijnst. Ook The Stars We Are en The Sensualist komen bij mij goed binnen. Daarnaast is Tears Run Rings epic.

Een prima jaren '80 album welke ik vaak gedraaid heb, heerlijk ontspannend en soms lekker opzwepend, vooral theatraal, net als Marc zelf.

Deranged
geplaatst: 30 januari 2012, 01:43 uur [permalink]
Voor mij is dit in ieder geval duidelijk zijn beste album. Zowel tekstueel als muzikaal zit het allemaal heerlijk in elkaar. Wat maakte dit een indruk op me toen ik het voor het eerst ontdekte in 2009. Wel jammer van die typefouten in mijn bericht trouwens. Zie je eigenlijk nooit bij iemand op deze site en bij mij weer wel.

Zal wel zo zijn zijn oorzaak hebben gehad toentertijd.

Maar dat terzijde.

Genoot in ieder geval zeer van de muziek.

En nog steeds.

avatar van Dibbel
geplaatst: 5 maart 2012, 00:30 uur [permalink]
Superieure edelkitsch die je omwikkelt als een warme deken.
Ingebed in een weelderig bad van strijkers en regelmatig vergezeld van een warm trompetje croont en galmt Marc zich hier door een verzameling van toegankelijke, melodieuze en vooral erg sterke songs door zijn eigen jaren 80.
Inderdaad Dennis Versteeg: warm en tijdloos.
Voor de rest is hier alles al over gezegd door Aerodynamic, Dazzler en Deric Raven.
Ik heb daar weinig meer aan toe te voegen.
Beste nummers wat mij betreft (waarom maar 2?) Tears Run Rings, The Stars we Are en Only The Moment.
Tijdloos album.

avatar van Jan Wessels
geplaatst: 30 januari, 20:38 uur [permalink]
Het eerste album van Sof Cell, Non-Stop Erotic Cabaret, vond ik gelijk bij het uitkomen ervan een prima stuk werk. Heerlijk rammelend, zinnige teksten, veel elektronica maar op de één of andere manier toch ook warm.
Toen Marc Almond solo ging kende ik wel zijn hitjes maar verder ging het wat langs me heen. Het nummer Tears Run Rings zat echter altijd wel in mijn hoofd. Toen ik deze CD tegenkwam bij de kringloopwinkel (1 eurootje) gelijk maar meegenomen. En wat kun je je dan toch weer verbazen over een CD. Zoals Dibbel hierboven al opmerkt: "superieure edelkitsch die je omarmt als een warme deken".

Soms lijkt het net muziek uit een musical, dan weer richting pop en daarna weer naar heerlijk melancholische melodieën. De hits klinken nog steeds ongedateerd maar de prijsnummers zijn toch wel The Sensualist en She Took My Soul in Istanbul. Wat een heerlijk meanderende nummers zijn dat toch. Ik ben ook positief verrast door zijn stem die wonderwel bij deze nummers past. Edelkitsch, maar wel bijzonder mooi uitgevoerde edelkitsch.

avatar van dazzler
dazzler (crew)
geplaatst: 30 januari, 21:51 uur [permalink]
Jan Wessels schreef:
Edelkitsch, maar wel bijzonder mooi uitgevoerde edelkitsch.

De opvolger Enchanted zal je daarom niet teleurstellen.
Met iets minder glitters en iets meer ballen.

geplaatst: 30 januari, 22:47 uur [permalink]
dazzler schreef:
Met iets minder glitters en iets meer ballen.

Dat vind ik niet. Net zo veel glitters, maar van een andere soort (allebei 5* dus ze zijn me even dierbaar) 😉

avatar van Jan Wessels
geplaatst: 1 februari, 12:12 uur [permalink]
dazzler schreef:
De opvolger Enchanted zal je daarom niet teleurstellen. Met iets minder glitters en iets meer ballen.

Ik heb even gekeken bij Amazon UK maar daar zijn aanbieders die er rustig tientallen tot honderden (!) euro's voor vragen. Blijkbaar is de CD OOP (out of print). Daarom maar even besteld als 2de hands in Duitsland voor 1,96 euro. Dat is al een stuk vriendelijker. 😉

Als ik de CD in huis heb laat ik wel weer een bericht achter. In ieder geval bedankt voor de tip.