U2 - U218 Singles (2006)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. I Will Follow * (3:37)
  2. Beautiful Day (4:05)
  3. I Still Haven't Found What I'm Looking For (4:37)
  4. Pride (In the Name of Love) (3:49)
  5. With Or Without You (4:56)
  6. Vertigo (3:10)
  7. New Year's Day [Japanese Single Version] (4:18)
  8. Mysterious Ways (4:02)
  9. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  10. Where the Streets Have No Name [Single Version] (4:47)
  11. Sweetest Thing [Single Mix] (3:01)
  12. Sunday Bloody Sunday (4:40)
  13. One (4:36)
  14. Desire (3:00)
  15. Walk On [Edit] (4:26)
  16. Elevation (4:29)
  17. Sometimes You Can't Make It on Your Own (5:06)
  18. The Saints Are Coming (3:22)

met Green Day

19. Window in the Skies (4:07)
  20. Smile * (3:23)
totale tijdsduur: 1:15:03 (1:22:03)
avatar van Arno
Heb ik gisteren ergens gelezen, over dit nieuwe verzamelalbum van U2. Voegt imo niet veel toe aan de bestaande best-of's en albums, behalve de twee laatste nummers dan.

avatar van Klumpie
Zolang er maar brood op de plank komt, Arno Ik heb het nieuwe nummer wel gehoord, maar ik word er niet warm of koud van.

Arno schreef:
"Sinterklaasje, kom maar binnen met je knecht........".
of
"I'm dreaming of a white Christmas......"

Platenmaatschappijen brengen rond deze tijd van het jaar zoveel "best of" albums uit, dat een beetje consument toch een keuze moet maken welke hij of zij nou zou willen kopen
Ik laat deze 18 singles maar lekker bij de platenboer liggen. Arno heeft gelijk, voegt niets toe . Geldklopperij .

avatar van c-moon
Goh... het wordt weer kestmis zeker??
Wie zit er nu in godsnaam te wachten op alweer een verzamelaar van U2? Ze doen er telkens zo lang over om met wat nieuws af te komen... maar verzamelaars: ja hoor, en dan nog een halfslachtige samenwerking met een overgehyped neo-punkbandje erbij en nog een nieuw nummer als verkoopsargument. Nou, dit album laat ik mooi links liggen.. en ik wacht op een 'nieuwe' release, dan wel hopelijk beter als 'how to dismantle...'

Met de centjes die je aan dit album zou heebben gegeven kan je weer mooi wat anders kopen

1,0
Totaal overbodige verzamelaar. Jammer.

avatar van Azzurro
Dat nieuwe nummer samen met Green Day vind'k echt wel goed! Deze verzamelaar daarentegen is idd overbodig...

avatar van dynamo d
Ik ben wel een liefhebber van U2 maar begrijp deze half-bakken verzamelaar ook niet zo goed. Hun beste nummer 'The Unforgettable Fire' ontbreekt zelfs. Zoals politik* opmerkt: jammer.

dynamo d schreef:
Ik ben wel een liefhebber van U2 maar begrijp deze half-bakken verzamelaar ook niet zo goed. Zoals politik* opmerkt: jammer.
Dynamo D, wij hebben gelukkig "The Dutch Collection" . Meer hebben we voorlopig toch niet nodig .

Hans Brouwer schreef:

Daar heb je gelijk in. Ik zet hem meteen maar weer op.

avatar van Jan Wessels
In hoeverre hebben de heren zelf invloed op wat de platenmaatschappij uitbrengt? Dit riekt naar ordinaire geldklopperij. Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers.
Ik zou 'm sowieso nooit kopen omdat The Unforgettable Fire en Hold me thrill me kiss me kill me er niet opstaan. Wat mij betreft hun beste nummers.

avatar van Arno
Zonder The Unforgettable Fire is hij niet veel waard inderdaad.

avatar van Premonition
Rommelige best of. Overbodige release. Negeren! Ik stort liever direct mijn geld op giro 555.

avatar van musicfriek
Allemachtig, wat een suffe tracklist. En dan die hoes What is that ?? Ik kan verzamelaars als deze gewoonweg niet begrijpen.. Breng dan hun oudere verzamelaars weer onder de aandacht, die zijn echt prima te verteren.

avatar van Hans Brouwer
Het is nu wel duidelijk wat de meeste MuMe 'ers van deze verzamelaar vinden . Zijn er nou ook mensen onder ons die deze verzamelaar WEL kopen, downloaden of kopiëren . Ik ben oprecht benieuwd .

avatar van VanDeGriend
Jeetje. Veelal fraaie nummers hoor, maar wat een slordige verzamelaar zeg.Incompleet lijkt me een understatement

avatar van Azzurro
Misschien dat ik hem wel eens op het internet opzoek, maar ik denk niet dat ik er geld zou kunnen aan geven...

Hans Brouwer schreef:

Ik beken: ondanks mijn kritiek (EN TERECHT) ga ik 'm wel kopen want wil alle nummers van U2 in mijn kast hebben staan. Dus: vooral vanwege The Saints Are Coming en Window on the Sky. Maar ik wacht wel tot-ie afgeprijsd is tot een paar euri.

Veel commentaar was op deze verzamelaar wel te verwachten,...en terecht. Ook van een superband als U2 word dus niet alles gepikt.
En het is al eerder gezegd, de cover is vrij fantasieloos, net als de tracklist.
Niet dat het slechte nummers zijn, integendeel, maar inderdaad compleet overbodig.
En ook ik zal deze cd dan ook niet aanschaffen, ik wacht wel tot 2007 als er weer een nieuw studio-album van ze verschijnt, ...tenminste dan moet die wel goed zijn natuurlijk.

JonnieBrasco
Foute verzamelaar, zeg. Singles uit hun beginperiode en singles uit midden jaren '90 (ten tijde van Hold Me Thrill Me..., Zooropa, Pop) hebben ze laten liggen. Vijf nummers uit hun toch nog weinig sprekende 21e eeuwse periode vervangen klassiekers van Achtung Baby, waar alleen Mysterious Ways nog van over is. De twee nieuwe nummers zeggen me weinig... Conclusie, volstrekt verkeerd samengevatte afspiegeling van U2's discografie, en een overbodig album.

avatar van the viking
Inderdaad zo gauw mogelijk vergeten dit misbaksel,voor straf U2 even uit mijn top 10 gezet

Het maakt ni uit of het nu U2 is of een andere band, op dit soort verzamelaars komt altijd veel kritiek. Ik maak mij er al lang niet meer druk om Er zullen altijd nummers zijn die ontbreken of weet ik wat.

En dat laag gemiddelde is echt belachelijk, want ik heb de indruk dat iedereen stemt uit frustratie en niet uit objectiviteit. Dit zijn stuk voor stuk goede nummers!

dircky007 schreef:
Dircky007, je hebt gelijk, heel goede nummers op een totaal over- bodige verzamelaar. Ik ben in een goede bui, dus vooruit 5* .

"The Saints Are Coming" vind ik op zich wel een lekker nummer; maar dit komt vooral ddor de inbreng van Green Day. Nooit geweten dat Billy Joe zo goed kan zingen. Maar als ik uit ga van de 18 mooiste nummers van U2, dan past dit er toch echt niet tussen.
"Window On The Sky" zou niet mis staan op een extra track van een single, maar geweldig? Nee.
Ik heb het album gehoord, maar vind het zeker geen goede verzamelaar. 2,5; omdat ik van U2 meer verwacht.

avatar van Droid
Opvallende gelijkenis met Depeche Mode (en vast wel nog meer groepen): Beide bands hebben al twee prachtige verzamelaars uitgebracht, maarja daar staat niks op van hun laatste (succesvolle) album. Maar hee, het wordt kerst, laten we wat hits op één CD zetten. Met als gevolg een overbodige verzamelaar.
Het is een schande dat "The Unforgettable Fire" er niet op staat. En "Window on the Sky" is zeker niet bijzonder...

avatar van Arno
Ook jammer dat The Electric Co. op geen enkele U2-verzamelaar staat. Maar Boy staat natuurlijk wel in mijn platenkast

Er komt volgens mij ook een "special-edition" met een dvd met 10 liveopnames van hun laatste tour, opgenomen in Milaan.
Maar dan nog..., ik weet het niet.

Dieder
Al met al goede songs, maar niet alle nummers die ik er op had willen hebben staan, erop (kan ook omdat dat geen singles zijn). Maar stuk met stuk leuke nummers, en Windows In The Skies is echt een heel goed nummer...

Arno schreef:

Of Celebration

avatar van CWTAB
Overbodige release (net zoals Depeche Mode, Moby etc)... geen nummers vanop Boy, October & Zooropa en nog een zooi goeie nummers die ontbreken... als de cds the best of 1980 t.e.m. 2000 hebt heb je alles wat je moet hebben