Nas - Hip Hop Is Dead (2006)

Label: Def Jam

1. Money over Bullshit (4:16)
  2. You Can't Kill Me (3:15)
  3. Carry on Tradition (3:49)
  4. Where Are They Now (2:44)
  5. Hip Hop Is Dead (3:45)

met will.i.am

6. Who Killed It? (3:10)
  7. Black Republican (3:45)

met Jay-Z

8. Not Going Back (4:09)

met Kelis

9. Still Dreaming (3:37)

met Kanye West en Chrisette Michele

10. Hold Down the Block (3:58)
  11. Blunt Ashes (4:03)
  12. Let There Be Light (4:28)

met Tre Williams

13. Play on Playa (3:33)

met Snoop Dogg

14. Can't Forget About You (4:34)

met Chrisette Michele

15. Hustlers (4:06)

met The Game en Marsha Ambrosius

16. Hope (3:05)
  17. Shine On * (2:35)
  18. The N... * (2:48)
  19. Where Y'all At * (4:09)
totale tijdsduur: 1:00:17 (1:09:49)
Melle K schreef:

Hij staat toch op de site?
Daar gaat het toch om, wie boeit het nou weer wie welke albums heeft toegevoegd..

Jou niet, MJ wel. Wie boeit deze discussie???

Pauper
MJ_DA_MAN schreef:
Het nummer Hiphop is Dead die door hem is geproduceerd klinkt iig absoluut niet commerciel...

Het is echter wel een vercommercieelde Thief's Theme

13."Can't Forget About You" feat Chrisette Michelle [prod by Kanye West]
14."Hold Down The Block" [prod by Mark Batson]

Dit is de goede lijst met nummers

T.O. schreef:

Ik heb het gecheckt op de Def Jam site.

Waarom kan ik dan totaal niks vinden op de Def Jam site?

J.M. schreef:
12."Not Going Back" feat Kelis [prod by Star Gate]
13."Can't Forget About You" feat Chrisette Michelle [prod by Kanye West]
14."Hold Down The Block" [prod by Mark Batson]

Dit is de goede lijst met nummers

Dit wordt hem idd. Ik pas hem even aan.

Er zijn ondertussen ook al wat songs uitgelekt:

- Black Republican
- Hip Hop Is Dead
- Where Are They Now
- The N... (maar die komt er dus niet op)

Ik vind alle gelekte songs echt allemaal raar klinken. Niet slecht, maar echt vreemd. Black Republican vind ik wel een heel goed nummer, maar ook die klinkt een beetje raar zoals de andere. Ik hoop dat het nog echte snip-songs zijn en dat deze nummers op de retail wel wat anders zullen klinken.

avatar van T.O.
MJ_DA_MAN schreef:

Waarom kan ik dan totaal niks vinden op de Def Jam site?

Hier bijvoorbeeld.

Maar goed, ik steek de hand in eigen boezem en zal volgende keer nog langer wachten bij het beoordelen totdat ik echt 100% de goeie tracklist heb.

MJ_DA_MAN schreef:

Dit wordt hem idd. Ik pas hem even aan.

Er zijn ondertussen ook al wat songs uitgelekt:

- Black Republican
- Hip Hop Is Dead
- Where Are They Now
- The N... (maar die komt er dus niet op)

Mee eens
Egt hele andere stijl dan ik ben gewend van Nas
Ik verwacht eigenlijk nog wel wat verassends van Nas want hij was juist weer in een goede trend bezig vanaf "Stillmatic", maar er zijn sowieso veel te veel gastartiesten op.
Nas heeft verkondigt dat dit beter zou zijn dan illmatic. Maar als je zo die nummers hoort die zijn gelekt valt het wel tegen. Had van te voren wel erg hoge verwachtingen. Maar kan natuurlijk nog wel komen
Maar Black Republican is inderdaad wel het beste van de gelekte tracks.
Ben wel erg beniewd naar tracks geproduced door Kanye.

is mark batson prod: bij hold down the block ook zelf zonder dre begonnen als producer? eerste keer dat hem zo zonder dre zie..

cool_man_1992 schreef:

Was ook met Scott Storch zo. Eerst de hele tijd met Dre en op een gegeven moment gaan ze het alleen doen. Met Dre is een soort opleiding ofzo...

Dr.Greenthump
De lijst van producers ziet er eigenlijk best goed uit. Met goed bedoel ik dat hij niet echt helemaal de commerciele kant uitgaat. Wat veel mensen verwachten gezien de line-up aan rappers. De uitgelekte tracks klinken een stuk anders dan Illmatic, maar heeft toch wel z'n charme. Misschien een beetje ''apart'' en toch denk ik dat dit een heel verassend album gaat worden, YEAH!

Dr.Greenthump schreef:

Het zal nooit meer klinken als Illmatic. Intro Stillmatic:
They thought I'd make another "Illmatic"
But it's always forward I'm movin
Never backwards stupid here's another classic

Het zal nooit meer klinken als Illmatic. Intro Stillmatic:
They thought I'd make another "Illmatic"
But it's always forward I'm movin
Never backwards stupid here's another classic

Maar er komt sowieso nooit meer een album zo goed als illmatic. Van niemand meer.
Iedereen is alleen nog maar gericht om commercieel succes te behalen

J.M. schreef:

Iedereen is alleen nog maar gericht om commercieel succes te behalen

Onzin, natuurlijk; Illmatic is van uitzonderlijk niveau en misschien wordt dat niveau niet meer gehaald. Maar het is echt niet zo dat iedereen alleen maar in commercieel succes is geinteresseerd. The Roots is een groot voorbeeld, maar ook artiesten als Jedi Mind Tricks, Common, en al die samenwerking van Danger Mouse, MF Doom, Madvillian, Jaylib, ga zo maar door. Topartiesten die wars zijn van commerciele franje.

avatar van T.O.
Niek schreef:
Ik vind het nog veel erger dat Will.I.Am hier produceert. SS heeft vroeger tenminste nog echte hiphop gemaakt bij The Roots. Will.I.Am staat zo'n beetje symbool voor commercialiteit.

Ik vind Will.I.Am toch echt een stuk beter dan Scott Storch.

avatar van J.M.
ok, "Iedereen" is misschien een beetje overdreven, maar het lijkt er wel steeds meer op.
Je hebt natuurlijk wel een hele zooi die wel egte hiphop maken

avatar van Conway Twitty
Ik vond ze op Doctor's Advocate eigenlijk verrasend leuk. De enige twee nummers die ik van D.A. nog wel eens opzet zijn 'Compton' van Will en 'Let's Ride' van Storch (stiekum best leuk).
Neemt niet weg dat ik geen nummer meer uit kan staan van de Black Eyed Peas en geen enkel nummer van Chris-Brown achtige artiesten met vreselijke producties van Storch.

avatar van Conway Twitty
Niek schreef:

Vergeet niet Definitive Jux dat weer gereed staat een aantal albums te releasen.

avatar van J.M.
Ok er blijft inderdaad nog genoeg egte hiphop over
die niet alleen op commercieel succes uit zijn

avatar van Tsjo-Wi

en vergeet Jurassic 5 niet

avatar van MJ_DA_MAN
Pff er zijn tig artiesten die hij is vergeten maarja, hij geeft ook maar wat voorbeelden en geen lijst.

avatar van thomzi50
Verwacht neit veel van dit album

avatar van Reijersen
Commercie is niet persé slecht beste mensen. Rustig afwachten wat het is.

avatar van MJ_DA_MAN
Black Republicans klink iig erg goed als je het mij vraagt, behoort nu al tot mijn favorieten nummers dit jaar . De andere gelekte nummers klinken zoals ik al zei, een beetje raar. Maar ik heb toch nog wel vertrouwen in Nas, ondanks dat er niks van Primo opkomt...

Dr.Greenthump
Klopt inderdaad, maar in de context van dit album bedoel ik dat dit - gezien de gastartiesten - een ''standaart'' album LIJKT te worden. Toch doen de producers dat beeld veranderen neem daarbij de twee uitgelekte songs (Black Republican en Hiphop is Dead) en dit kan best een verassing worden, omdat dit net iets afwijkt van de ''standaart'' procedures.

Vind overigens Common evenals Talib Kweli en noem maar op toch wel commercieel ingesteld in bepaalde mate. Ze kiezen allebij voor toegankelijke en relatief bekende producers. Maar goed de kwaliteit is er niet minder om.

Dr.Greenthump schreef:

zijn ook al gelekt

Dr.Greenthump
Mooi zo dan ga ik gelijk even rondsnuffelen

avatar van thomzi50
Beat van Black Republicans is toch van Star Wars?

Dr.Greenthump
Nee hoor hoe kom je daarbij ...

Gewoon een vernieuwde beat die overigens zwaar dope is. Hiphop is dead zal wellicht het enige gerecycelde zijn.

thomzi50 schreef:
Beat van Black Republicans is toch van Star Wars?

absoluut niet thomz .

avatar van J.M.
tot nu toe was alles nog goed van nas
dus dit zal ook wel weer goed worden
maar of het een klassieker wordt wat hij zelf zegt, betwijfel ik