Megadeth - Youthanasia (1994)

Label: Capitol

1. Reckoning Day (4:35)
  2. Train of Consequences (3:26)
  3. Addicted to Chaos (5:26)
  4. A Tout le Monde (4:28)
  5. Elysian Fields (4:04)
  6. The Killing Road (3:58)
  7. Blood of Heroes (3:58)
  8. Family Tree (4:07)
  9. Youthanasia (4:10)
  10. I Thought I Knew It All (3:45)
  11. Black Curtains (3:39)
  12. Victory (3:02)
  13. Millenium of the Blind * (2:15)
  14. New World Order [Demo] * (3:45)
  15. Absolution [Instrumental] * (3:27)
  16. A Tout le Monde [Demo] * (6:20)
Ondanks de tegenvallende kritieken vond ik dit een erg vermakelijke cd.

avatar van lennert
minder hard, maar nog steeds uitstekend songmateriaal ***1/2

avatar van EmDee
Dit blijft toch een geweldige hoes.

slaemperayreon
lennert schreef:
minder hard, maar nog steeds uitstekend songmateriaal ***1/2

Monsta Kody schreef:
Ondanks de tegenvallende kritieken vond ik dit een erg vermakelijke cd.

ben ik het mee eens. sommigen mensen vonden dit inderdaad wat tegenvallen, maar ikzelf vond het op zich geen slechte cd. 3.5*

avatar van c-moon
Dit is nu echt wel mijn favoriete MEGADETH plaat, vind het tevens hun beste. COUNTDOWN TO EXTINCTION was ook al erg goed, maar deze is nog een tikkeltje beter.

Een song zoals A TOUT LE MONDE is gewoon meesterlijk, en van het hardere werk hou ik vooral van YOUTHANASIA zelf, I THOUGHT I KNEW IT ALL, BLOOD OF HEROES en THE KILLING ROAD.

avatar van Eddie
Inderdaad 'A tout Le Monde' is veruit het beste Megadeth nummer. Op de rerelease staad ook de orginele Demo versie, die is ook zeer de moeite ward, alleen klopt het franse gedeelte daar voor geen meter (omdat mustaine maar heel weinig frans spreekt)

Eddie schreef:

Inderdaad 'A tout Le Monde' is veruit het beste Megadeth nummer.

A tout le monde is zeker het mooiste nummer. Hoewel trust misschien nog wel beter is.

avatar van Eddie
Ben ik het zeker niet mee eens, dan ken ik nog wel mooiere Megadeth nummers, Train Of Concequences, Holy Wars, Devils Island....

Eddie schreef:

Ik vind Train of concequences en Holy wars best wel saaie nummers. Dan heb ik voornamelijk over Holy Wars.

Ik vind het een goede plaat. Mijn favoriete nummers zijn vooral reckoning day, a tout le monde en I thought I knew it all.

avatar van Eddie
En zo zullen smaken blijven verschilen, maar we zijn het er over eens dat het een sterke plaat is

Klopt.

Allmusic
Goed album, met lekkere nummers.

Vooral (uit m'n hoofd): Train Of Consequences, A Tout Le Monde, Family Tree, Victory, Angry Again en Paranoid (Black Sabbath-cover)

Allmusic schreef:

Goed album, met lekkere nummers.

Angry again en Paranoid??? Die staan toch niet op Youthanasia?

waterboy schreef:

Angry again en Paranoid??? Die staan toch niet op Youthanasia?

Sorry, op de normale versie van Youthanasia staan die niet. Er is een bepaalde 2-disc versie waar die wel op staan.

Allmusic
Ja, de cd is ook als 2-disc versie uitgebracht. De bonus-cd "Hidden Treasures" is overigens ook los verkrijgbaar.

Allmusic schreef:

Weet ik. Hij zit soms ook als extra bij Killing is my business

Hidden treasures, (vanaf no more mr nice guy) vind ik echt de slechtste plaat van megadeth. Breakpoint is vreselijk. Angry again is wel weer erg goed.

avatar van Eddie
99 ways to die en paranoid zijn ooknog best aan te horen toch?

avatar van J.Bell
Yep, maar "A Tout Le Monde" blijft toch mijn favoriete "Megadeth" nummer... Gewoonweg geniaal.

Eddie schreef:

99 ways to die en paranoid zijn ooknog best aan te horen toch?

Da's waar.

avatar van mic
mic
Hehe...Was een van de eerste CDs waar na een paar maanden gewoon vrolijk een bonus CD bij zat. Nog vervelender is dat ik die hele Hidden Treasures veel beter vind dan Youthasia zelf. Gelukkig kon je die HT na een jaar los kopen.
'Go To Hell' is toch geniaal?

avatar van HammerHead
Ik heb de Hidden Treasures bonustracks verwijderd bij dit album, aangezien deze ook als losse release zijn uitgebracht (die ook op de site staat). Alleen de bonustracks van de Remaster staan er nu nog.

[Roel]
een van de knapste hoezen die ik ken, ik ben anders geen metal-fan maar megadeth is dan ook geen metal, megadeth is pure magie

avatar van kaztor
0,5
Doorgaans ben ik vrij beschaafd en netjes, maar dit is een ongelofelijke kutplaat. Zeer zwakke kopie van Metallica's Black Album.

Zo, dat is er uit!

Kvind dit veruit het beste Megadeth album. Kben er mee opgegroeid en khoop er ook mee oud te worden

Udang Saos
kaztor schreef:
Zeer zwakke kopie van Metallica's Black Album.

Welk Metallica-nummer lijkt er dan op "The Killing Road"? Ben ik wel benieuwd naar.

avatar van James Douglas
Géén, gelukkig maar. Ik vind dit nog steeds een sterk 'Megadeth' werkje. Er wordt nog meer afstand genomen van eerder materiaal, in plaats daarvan meer ruimte voor introspectieve songs. Mustaine blijkt ook hier een kundig tekstschrijver. Geen politieke beschouwingen meer maar autobiografische uitspattingen. Vooral de eerste vier tracks vind ik erg sterk.

Udang Saos
A Tout Le Monde is ook een geweldig nummer. Rustig akoestisch begin, daarna die superstrakke gitaren, een fraaie gitaarsolo en verderop een harmonieuze twinsolo. Marty Friedman brengt de nummers met zijn melodieuze, originele gitaarsolo's naar een hoger plan. Een band in topvorm.