LCD Soundsystem - Sound of Silver (2007)

Dance / Rock
Label: DFA

1. Get Innocuous (7:11)
  2. Time to Get Away (4:12)
  3. North American Scum (5:26)
  4. Someone Great (6:25)
  5. All My Friends (7:37)
  6. Us V. Them (8:29)
  7. Watch the Tapes (3:55)
  8. Sound of Silver (7:07)
  9. New York, I Love You But You're Bringing Me Down (5:35)
avatar van inquestos
All my friends

Dat nummer is zo briljant goed. Ik zie dat het zelfs door Pitchfork is uitgeroepen tot één na beste nummer van het decennium.

avatar van Boris1
All my friends, 1 van de meest geniale nummers ooit, euforie die met bakken tegelijk over je heen wordt gesmeten. Verheug mij nu al weer op Lowlands, cowbell, cowbell, i need more cowbell...

avatar van Don Cappuccino
Gisterenavond nog wat Lowlands op TV gekeken en zag daar de band LCD Soundsystem, Drunk Girls klonk wel lekker, maar om half 1 kwam nog een keer LCD Soundsystem met Daft Punk is Playing At My House en wat is dat toch een lekker nummer! Ik was dus erg enthousiast, dus vandaag snel de computer aangezet om te kijken wat ze hier het beste album van LCD Soundsystem vonden en kwam dus op deze uit. Echt een heerlijke combinatie van Dance en Rock. Echt heerlijke muziek met genoeg variatie, vooral dat laatste nummer is echt anders! Veel instrumenten ook op de achtergrond. 4,5 ster, mooie ontdekking!

avatar van beaster1256
north american scum is gewoon lekker geniaal !!!!!!! fantastiszch !!!!

wat een geweldige blijvende muziek!!!!

avatar van Nicolage Rico
inquestos schreef:
All my friends

Mjwah, als ik de (meeste) overige nummers zie dan zet ik er toch m'n 's bij.

All My Friends is wel een toppertje, voor de laatste minuut.

avatar van Man of Sorrows
Als ik de meeste overige nummers in de top 10 bekijk vraag ik me af of het een grap betreft. Gek genoeg kiest men dan wél voor deze briljante albumtrack van LCD Soundsystem. In mijn lijstje albumtracks zou het ook in mijn top 10 staan.

avatar van inquestos
Ja, dat is nou eenmaal Pitchfork: maak een ultieme toplijst, gooi de top vijf eruit en complete bagger en zwarte muziek er in, en hussel het wat nog door elkaar.

Die nummer 1 heb ik destijds wel beluisterd en is niet blijven hangen bij mij, maar de nummer 2 t/m 5 zijn toch geweldige nummers? Uit de top 10 vind ik alleen 4 wat hoog staan. Prima popnummer, maar niet top 10-waardig voor mij.

avatar van midnight boom
herman schreef:

idd, en de 'grote hit' van M.I.A. heeft me ook nooit kunnen boeien... Voor de rest een top lijstje

Dit is het favoriete album in mijn 24 jarige leven. Een tijdloze CD met enkele nummers die me diep hebben weten te raken. Zodra ik t allemaal even niet meer weet luister ik naar All My Friends, raak in een trance en na 7 minuten voel ik me beter.. Ik heb ze twee keer live mogen zien, en beide optredens waren prachtig.. Dat James Murphy heeft besloten om te stoppen met LCD na 2 goede albums en 1 extreem goed alum, is een goede beslissing. Stoppen op je creatieve hoogtepunt

Dit is een album wat ik later aan mn kleinkinderen laat horen en All My Friends gaat 7 minuten voluit op mn begrafenis

avatar van pureshores
Get Innocuous is meteen de beste dancetrack hier, de rest neigt toch meer naar dansbaar gitaarpop

vind Us V Them ook een vermelding waard

avatar van hallo!
Echt een tof album. Dansbare pop vind ik een passende omschrijving. Enkel het laatste nummer is compleet anders. Toch vind ik dat ook een goed nummer. Get Innocuous is mijn favoriet. Die opbouw in het begin is geweldig. Het is echt jammer dat ze ermee zijn opgehouden, want deze muziek lijkt mij erg goed live.

avatar van wisselstroom
Vandaag weer eens beluisterd, prima muziek hoor. Mooi hoe de nummers worden opgebouwd. Na het machtige All My Friends kan het me toch niet echt meer boeien, de laatste nummers klinken een stuk minder spannend.

avatar van pureshores
de Fabric mix van James Murphy & Pat Mahoney is ook zeer de moeite waard om aan te schaffen met een hoop 80's soul en funk pareltjes

avatar van Dikkop
De eerste 5 nummers zijn wel een stuk beter dan de laatste vier.
Het contrast is voor mij zelfs zo groot dat ik hem na de eerste 5 gewoon afleg.

avatar van Dikkop
Maar wat zijn die eerste 5 toch sterk!
Get Innocuous en All My Friends.

avatar van Madjack71
Tussen mij en LCD Soundsystem word het niets. Doet mij ook denken aan een Pere Ebu wat ik ook een kans gegeven heb, maar gewoonweg over mijn irritatiegrens heen gaat. Dat heb ik ook met LCD. Veel gekunstel maar het beklijft bij mij niet.

avatar van arcade monkeys

avatar van jellecomicgek72
All my friends is echt Geen woorden voor. North American Scum kende ik al uit de film Step Brothers. Echt een hele goede plaat dit. Ook zijn de nummers zó afwisselend, vooral All my friends doet me ook erg aan Arcade Fire denken.

avatar van frolunda
Ik heb het altijd een dance -versie van the Fall gevonden.En dat is zeer positief bedoeld.

avatar van Tony
De zang heeft zeker veel weg van The Fall, die link had ik ook al gelegd. Hoe Mark Smith van The Fall klinkt op een danceplaat, kan je bij Von Sudenfed checken.

avatar van ArnoldusK
Na 'Shut Up and Play the Hits' vrij verliefd geworden op deze band. Prachtig!

avatar van Teunnis
Ik begin "voorzichtig" met 4*. Geweldig album, vooral Someone Great en Ally My Friends zijn schitterende nummers. We horen Kraftwerk, Prince, The Fall, Daft Punk, Steve Reich, Talking Heads, Violent Femmes, Lou Reed, David Bowie, Brian Eno en vele anderen. Toch weet James Murphy een eigen en herkenbare sound te creëren.

avatar van De Blauw
Vooralsnog voor mij ook 4 sterren. Heel mooi album dat wel wat luisterbeurten nodig had om bij mij aan te slaan. Het aantal sterren zal misschien nog wel omhoog gaan naarmate ik het vaker zal luisteren.

avatar van Frenz
Fijne plaat, vooral omdat ik prettig herinnerd word aan de Talking Heads, maar dan meer gevarieerd

North American Scum, lekker nummer en vooral de titelsong dreunt aangenaam door

avatar van Noere
Bij het eerste nummer moest ik meteen denken aan the robots van kraftwerk.. regelrecht gejat natuurlijk. Maar ja, de man steekt het ook niet onder stoelen of banken.

Robertus
Heb me ooit haast een breuk gedanst op sommige tracks van deze plaat. Ook live gezien in Tilburg tijdens hun "afscheids-tour" in 2010, was fantastisch!

LCD is vooral prettig jatwerk. Het ligt er zo dik bovenop dat je eerder kan spreken van eerbetoon. Kraftwerk, Talking Heads, beetje Bowie en dat alles in een moderner sausje. Heerlijk!

Robertus
Deze James Murphy weet precies wat ik goed vind: Talking Heads ten tijde van Remain In Light, Kraftwerk, Bowie's Berlijn periode. Koebelletjes, funky ritmes en dat alles voorzien van gortdroog geparlandeer, afgewisseld met wat manische erupties in de traditie van Mark E- Smith.

Toch wordt er hier, in tegenstelling tot het debuut, ook voorzichtig wat gezongen. Nou, ja, voorzichtig, Murhpy lijkt in All My Friends ook maar meteen zijn hart uit te willen storten. Geen idee waar het nummer over gaat, maar ik voel hem wel!

Waar het zich verder in onderscheidt t.o.v. het debuut is een beter werkende tracklist en spanningsboog. De ballad staat bijvoorbeeld helemaal als laatst in plaats van lukraak in het midden, zodat het ritme van de plaat niet verstoord wordt.

Ander hoogtepunt: Us v Them. Heerlijk repetitieve robo-funkdreun met alomtegenwoordige koebel dat middels het gezongen refrein (Block Out The Sun, Over Me, Over Me) heel eventjes in mineur gaat. (ik bedoel uiteraard niet de koebel, maar het hele nummer) Vooral door dat laatste aspect krijgt dit nummer nog iets extras waardoor ik de stratosfeer in schiet.

Schaamteloos, maar ook perfect uitgekiend jatwerk, gecombineerd met vakmanschap en vooral veel enthousiasme. Je kan daar ongeveer twee perfecte platen mee maken (zie ook het debuut), maar een heel oeuvre, dat betwijfel ik. Ze waren ook op het juiste moment gestopt denk ik. Het derde album was al een stuk minder. Ik houd dan ook een beetje mijn hart vast voor de huidige reünie....

Dit is in elk geval een plaat om vier keer per dag zeven dagen in de week op te zetten, vervolgens weer vijf jaar helemaal niet, om er dan achter te komen dat hij nog steeds geniaal is. Het overkwam mij.

avatar van DjFrankie
adri1982 ken je deze al?