LCD Soundsystem - Sound of Silver (2007)

Dance / Punk
Label: DFA

1. Get Innocuous (7:11)
  2. Time to Get Away (4:12)
  3. North American Scum (5:26)
  4. Someone Great (6:25)
  5. All My Friends (7:37)
  6. Us v. Them (8:29)
  7. Watch the Tapes (3:55)
  8. Sound of Silver (7:07)
  9. New York, I Love You But You're Bringing Me Down (5:35)
Eh, ik heb die CD hier in de kast staan en die heeft gewoon een witte kartonnen hoes met een discobal er prominent op. Het vorige plaatje dat hier stond was (als ik me goed herinner) goedkleurig en had een discobol rechtsboven. Misschien hetzelfde thema, maar zeker niet hetzelfde artwork!

Sorry? Dezelfde glitterbol, hetzelfde lettertype, alleen nu alles in het zwart i.p.v. wit en de persoon er aan toegevoegd.
En die cd heb ik ook in de kast staan: ik noem dat hetzelfde artwork, jij noemt het hetzelfde thema en daaraan kon je zien dat het haast onmogelijk was dat dat de hoes zou zijn, tenzij de band graag voortborduurt op de eerste hoes.

Dat laatste dacht ik dus... Zo vreemd is dat toch niet? Ik houd wel van een beetje herkenbaarheid en volgens mij gebeurt het ook wel vaker dat bands zoiets doen.

Die glitterbol was bij die nieuwe 'hoes' wel een stuk kleiner overigens.

avatar van Zwammer
Het was dezelfde cover als de single Disco Infiltrator

Ah, leuke cover heeft die dan.

Electro_
En even voor de duidelijkheid - Zwammer had die van een andere site, dus niet zelf in elkaar geknutseld (toch?).

Electro_ schreef:

Sterker: veel officiële sites hadden die als hoes staan

Alleen snap ik niet dat als Zwammer weet dat het niet de juiste hoes is hij het toch toevoegt

avatar van Zwammer
Ik wist niet dat het niet de juiste hoes was. Ik had hem ook gewoon van een site geplukt. Electro_ wees me erop dat het niet de juiste hoes was

avatar van andré
Het debuutalbum heb ik op 5 sterren staan, maar god wat moet ik hier nou mee: dit album is eigenlijk nog beter! Na een paar luisterbeurten denk ik dat het voornaamste verschil met het debuut is dat het iets meer pop-, en iets minder dance-gericht is. Het heerlijke 'All My Friends' doet me trouwens ontzettend denken aan The Secret Machines (gemixt met het piano-intro van Orbital's 'Philosophy By Numbers'). Voor de rest ontdek hoor ik ook her en der invloeden van Talking Heads, 'Get Innocuous' had met een beetje fantasie zo op Remain in Light kunnen staan. Tja, en dan noem ik 2 hoogtepunten, maar ik had net zo goed de andere 7 tracks kunnen noemen, zelfs het voor LCD-begrippen wat vreemde slotnummer 'New York I Love You'. Het moet wel heel gek lopen als dit album niet in mijn top-10 van 2007 staat: wederom 5*

avatar van we tigers
beter dan het vorige album!

straf!
en die afsluiter is echt nog leuk!
ne keer iets anders als al die funk.

Hun debuutalbum vond ik al straffe kost maar deze 'Sound Of Silver' is wel degelijk nog beter.
Ik ga ze nu vrijdag opnieuw live aan 't werk zien in AB Brussels.

Fijne plaat, beter ook dan de vorige. Dit luistert lekker weg, en is tegelijkertijd dansbaar. Ik vind het af en toe zelfs wel iets weg hebben van Talking Heads. 4*

Opschuiven schreef:
waardeloze cd dit zeg! had na de eerste echt hoge verwachtingen maar deze stelt hopeloos teleur! 1*

zot! deze cd is veel beter als de vorige, en was bij mij van de eerste keer volledig raak! er zit dan ook geen enkel slecht nummer bij; er zijn goede nummers en supergoede nummmers. Get Innocuous is inderdaad het beste nummer, gevolgd door North American Scum en Us V Them. Zeker een aanrader!!!!!

vorige week al gekocht bij MM in Zwolle.
Wow wat een vette plaat weer. Get Innocuous is echt lekker!!!!! Lekkere voorjaarsplaat

avatar van Kaaasgaaf
Te gek album! Elk nummer raak, alleen de afsluiter had van mij echt niet zo gehoeven. Van de rest krijg ik het héél erg warm.

avatar van Martin Visser
ik krijg er nog niet goed de vinger achter, maar op de een of andere manier vind ik dit album juist minder goed dan de vorige. ik mis iets van dat brutale, dat authentieke, dat rauwe dat op het debuut wel te horen was. misschien heeft het ook met eenvoud te maken. het debuut was verrassend in al zijn simpelheid. daardoor was dat gedurfd, brutaal, vanzelfsprekend.... deze plaat klinkt overigens ook lekker hoor, maar het dringt zich minder aan je op.

De kracht van het debuut zat in nummers als Daft Punk is playing in my house en Yeah. Dat zijn eenvoudige, maar heel directe nummers die bij mij meteen insloegen als een bom. Na één zo'n nummer wil je meteen meer horen. Dat effect heb ik met deze plaat toch minder.

All my friends heeft wel dat simpele, dat opdringerige en brutale dat het debuut als geheel had. Echt zo', "je moet maar durven"-nummer.

ohmusica
Talking Heads 2.0

avatar van SilverGun
Hmm, Allmusic en Pitchfork zijn hier vrij lyrisch over. Ik moet er maar snel eens naar gaan luisteren.

avatar van AriTupari
Toch net iets beter dan het debuut.

avatar van japieee
Inderdaad een stap vooruit van de voorganger, en ook helemaal terecht Sound of Silver gedoopt. Het klinkt namelijk echt zilver: het is shiney, glamorous en waardevol. Het debuut is vergeleken met deze een matig tintje brons. (Aldus een stukje uit m'n officieuze review)

avatar van itchy
All My Friends... wat een schitterend nummer! Één van de beste van het jaar tot dusver. De rest doet daar iets, maar niet heel veel, voor onder.

Dit album heeft me zwaar overtuigd van LCD Soundsystem.. De eerste cd kon ik redelijk waarderen met nummers als Tribulations en het briljante Losing my Edge, maar niet alles was even sterk.. Sound of Silver is echter vanaf de eerste luisterbeurt helemaal goed.. Vooral All my Friends en Someone Great zijn prachtig.. Ik had niet gedacht dat James Murphy zulke goede teksten kon schrijven, omdat die op de eerste cd behoorlijk ontbraken.. Ik geef hem 4,5 ster omdat ik alleen de afsluiter niet echt wat vindt en ik liever wat meer nummers op de cd had gezien.

avatar van Reint
Moet hier maar eens naar op zoek gaan. Pitchfork gaf een 10 of 9 ofzo.

Ik zou Pitchfork niet te serieus nemen wat betreft 'electronische' muziek. Sowieso niet eigenlijk.

avatar van SilverGun
herman schreef:
Sowieso niet eigenlijk.

Ligt voor mij altijd volledig aan de schrijver. Sommige doen vooral hun best om maar zo clever mogelijk over te komen. Maar andere schrijven daadwerkelijk inzichtvolle reviews.

Oh, ik bedoelde bij Pitchfork. Ik heb wel recensenten (bv. Jacob Haagsma) op wiens oordeel ik bijna blind vertrouw.

avatar van Reint
SilverGun had het waarschijnlijk ook over Pitchfork, daar heb je ook verschillende versies.

*ik bedoel schrijvers.

avatar van Nautilus
Reint schreef:
*ik bedoel schrijvers.

De Pitchfork staff. Dat zijn er idd heel wat.