Extince - 2e Jeugd (2003)

Label: Top Notch

1. Voorprogramma (4:14)
  2. Intro (0:40)
  3. Funky Nassau (3:23)
  4. Play Station 3 (3:23)
  5. Lage Landen, Hoge Bomen (4:03)
  6. Euro Express (4:18)

11. 04:30 (3:51)
  12. Tijd (6:41)
  13. Extra Bal (4:28)
matig; Voorprogramma is wel leuk

Terug van weggeweest. Extince is een van de beste mc's van Nederland naar mijn mening die zijn eigen karakteristieke stijl heeft en zijn eigen ding doet, respect. Beetje jammer alleen dat zijn live reputatie niet denderend is maargoed dat doet er niet toe nu.. Dit album vond ik persoonlijk wel wat minder dan zijn debut album, maar dan voornamelijk qua beats. Lyrics zijn wederom origineel en verfrissend zoals we gewend zijn van hem.

Uitschieter is Zure Overval: Duvel Duvel, Klopdokter, Raymzter, Sticky Steez, Kiddo Cee en Freako Rico allemaal op 1 track. Raymzter zegt het al: "Ken jij een collabo die net zo tof is als deze??"

Ook wel vet trouwens om Turrie in het duits te horen rijmen op Euro Express.

Kortom een aanrader als je van Nederlandstalige hiphop houdt!

kutklusjes is het beste nummer op een goed album
de humor van extince blijft lachen

Heeft iemand de back cover van deze cd?

avatar van Jordy
Schijn je er gratis bij te krijgen, als je 'm koopt.

Haha, ik heb hem inmiddels al trouwens. Gratis en voor niets

Iemand als Extince kan het geld goed gebruiken. Ga Madonna maar bestelen als het dan zo nodig moet.

na een paar keer luisteren toch wel erg ok;

avatar van Yak
Yak
Ik vond 'm na de eerste keer luisteren al erg ok.

avatar van Eddie
Zijn humor, geniaal, "Regelneef, regelneef, zal het wel even regelen, die rap regeltjes"

"Ik zie twe poezen vechten het was zwaar menis, ik voelde me gevlijt want die stijd ging om min penis"

Geniaal, met de brabandse tongval. 4*

ik vind de regel "je bent hartstrikke cool; dat komt omdat je in mijn schaduw staat" (over brainpower) ok errgug okidoki

" stel je werkt bij de Mac en wordt nog met je loon genaaid, dan verdien je nu dus net zoveel als Jim en Jamai"
lachen....

De Exter AKA Peter Kops is egt gewoon goed!!! dit is mijn een na beste album van hem...Mijn rijtje:
binnenlandse funk
2de jeugd
vitamine E

avatar van Eddie
Ik sluit me hier bij aan dit is een erg lekkere plaat, jammer van die Dis tegen brainpower (het is wel een goed numer, mar een beetje overbodig. De hip hop scene is al zo klein in Nederland) Beste plaat van de exter Binnelandse Funk.

avatar van Vizzle
"Net zoals Jaap heb ik jong bloed
ik hang rond bij talentenjachten
en zeg schattebout je zong goed"

Dope album, Euro Express is een heel aparte track maar toch zeker wel dope! Eigenlijk zijn alle tracks op deze plaat wat dope... Deze plaat vind ik veel beter dan Vitamine E.
4!

Relax
Die diss is juist hoogtepunt op het album, hij zegt niet letterlijk dat ie Brain disst maar dat doet hij wel
Maar ik vind het zijn beste nummer.
Ik moet zijn eerste album maar is beter luisteren.
#7 is ook wel leuk nummer maar je hoort Extince meer als een featuring op 1 of andere manier omdat hij zelf niet de track opent.

naja extince word we heeel hard terug gedisssst!!

Extince omschreef Doorgaan (de Brainpower-diss) zelf als 'een beetje krabben'. Dat maakt de 8 minuten durende track van Brain over de Ex extra overbodig.
Leuk album, al skip ik Zure Overval altijd, ik kan niet tegen dat baslijntje.
Extra bal is een van zijn allerbeste nummers.

avatar van Weirdo Wizzy
Ik ken drie nummers van dit album en (Zure Overval, Regelneef en natuurlijk Doorgaan). Deze drie vind ik alvast erg vet dus ik moet nodig dit album eens gaan luisteren. Ik moet ook altijd lachen om die maffe praatjes van hem

"Dat had je niet gedacht hè. Ik kan meer met een beat dan een tandheelkundige (ofzoiets) met suiker"

erg leuk

Weirdo Wizzy schreef:

erg leuk

Nog beter: "Maar wie echt schijt heeft, die huurt zo'n Dixi" . Er waren trouwens ook stickers met deze twee quotes.

avatar van bver
Wat mij betreft de beste nederlandstalige MC. Prachtige flow, leuke teksten en hij klinkt heel natuurlijk, niet geforceerd zoals velen die het in het nederlands doen. Vind dit ook zijn leukste album en "tijd" is voor mij het beste nummer.

Lekker album, 3,5.

bver schreef:

Klopt, er zijn er die woorden en zinnen moeten verbuigen en verbouwen of 'nieuwe woorden' moeten verzinnen (ergens een afslag gemist denk ik? )om de teksten te laten rijmen. Dat vind ik niet creatief. Creatief met taal ben je wat mij betreft als je kunt omgaan met de beperkingen die een taal heeft en dat kan de Exter-O-Naldus als geen ander.

avatar van Reijersen
Best aardig cd'tje van Extince, Hij weet altijd wel iets interessants te brengen. Maar vaak staan er ook nummers bij die ik stukken minder vindt. Desalniettemin verdient dit 3,5 ster.

avatar van SoNick
Funky album dat mijn 'echte interesse heeft gewekt op het gebied van Nederhop! De beste Nederlandstalige Hip-hop plaat.

avatar van Willemsb
Ik vind dit ook een ontzettend vette cd. Wat dropt de Ex weer heerlijke teksten en zet ie een fijne flow neer. Hier luister ik graag naar!

vreeswijk2
extince is gewoon echt dope man

SoNick schreef:

Cool dat je dat vindt, velen zullen echter 'Binnenlandse Funk' prefereren boven welk Extince album dan ook . Dat is bij mij ook zeker het geval, maar ik vind wel dat de meesten alle andere Extince albums nogal onderwaarderen. Dat hij geen tweede 'Binnenlandse Funk' heeft afgeleverd, betekent niet dat de rest bagger is. Dat geldt voor zowel 'Vitamine E' als 'Tweede Jeugd'. Van 'Toch?' kan ik helaas nog niets zeggen, die ligt nog te wachten op het moment dat ik 'm ga aanschaffen, maar dat gaat zeker nog gebeuren.

avatar van Rhythm & Poetry
Na zijn minder geslaagde album Vitamine E, komt Extince weer met een goede plaat. Hij gebruikt weer veel humor in zijn rhymes en de producties zijn ook goed verzorgd.