Body Count - Bloodlust (2017)

Label: Century Media

1. Civil War (4:23)

met Dave Mustaine

2. The Ski Mask Way (3:36)
  3. This Is Why We Ride (5:26)
  4. All Love Is Lost (3:36)

met Max Cavalera

5. Raining Blood / Postmortem (4:31)
  6. God, Please Believe Me (1:23)
  7. Walk with Me… (3:07)

met Randy Blythe

8. Here I Go Again (3:32)
  9. No Lives Matter (4:23)
  10. Bloodlust (3:34)
  11. Black Hoodie (3:29)

avatar van Zagato

Dit is mijn kennismaking met Body Count, klinkt goed!

avatar van Banjo
Wauw een nieuwe Body Count!
Ik ben hier mee opgegroeid.. ik hoop dat dit letterlijk een knaller gaat worden.
met die typische body Count is in de house sfeer..
Die hoes is weer wel weer typisch trouwens

avatar van Banjo
Het is een wat meer gestroomlijnder en ruimtelijker Body Count dan die ik ken..
Recht voor je raap en vaak afgewisseld door opzwepende drum gitaar stukken.. verrassend vond ik het nummer Raining Blood / Postmortem. Het blijft een stoere band en het is altijd fijn om Ice T weer te horen met zijn 'nieuwe' bandleden.

4 sterren

bennerd
Als alles zo goed is als The Ski Mask Way, wordt dit de plaat van het jaar.

avatar van E-Clect-Eddy
Aaah... Ice-T nog altijd IJzig sterk

avatar van Banjo
2 jaar geleden waren ze in Nijmegen ?
Ik hoop dat ze dat vaker gaan doen, ze hebben zo veel opzwepende nummers dat ze volgens mij wel een grote zaal kunnen vullen. Maar 5 kleine zalen in Nederland/Belgie is al geweldig natuurlijk.
Het is binnen een tel uitverkocht dus wat let ze?...

avatar van notsub
Body Count zet hier een machtige muur van geweld neer. Dat is precies wat deze gecontroleerde woede nodig heeft. De cover Raining Blood / Postmortem is deze keer wat minder, Slayer ligt dan toch niet helemaal op dezelfde golflengte als de furieuze boze metal van Body Count. Qua sound kan het niet veel beter en Trump zal vast voor de nodige inspiratie hebben gezorgd. Olie op het vuur! Het is niet helemaal mijn ding, maar respect is er zeker voor deze doorzetter.

avatar van The_CrY
Wat een knallende plaat is dit geworden. Mijn eerste kennismaking met Body Count, maar Ice-T kennen we natuurlijk al van die futloze avondjes Law & Order. Furieuze riffs, hakkende drums, een heerlijke productie, en een boze Ice-T. Erg lekker.

avatar van Banjo
voor mij is het tot nu toe de eerste verassing van het jaar..
dagelijks moet ik dit even draaien..

avatar van SLRockingBass
Goed metal album waarin ook een vleugje hip-hop is gevangen. Voornamelijk kant A (tracks 1-5) is erg sterk. De cover van Raining Blood vind ik mooi gedaan. Black Hoodie is een lekkere afsluiter.

Mijn eerste kennismaking met Body Count, maar ik denk wel dat het daarbij blijft. Als ik dit album heb uitgezeten, heb ik eerst wel weer genoeg gehad.

Favorieten: Civil War, The Ski Mask Way en Black Hoodie.

avatar van james_cameron
Ik had de band al afgeschreven, maar dit is toch wel een heel vet album. Men heeft ook nog nooit zo bevlogen en strak geklonken, met frontman Ice-T. ook goed op dreef. Luister maar eens naar de uitstekende Slayer-medley Raining Blood/ Postmortem. Ook Walk With Me... is bereheavy. Gastoptredens van Dave Mustaine, Max Cavalera en Randy Blythe maken het geheel in stijl af. Een zeer aangename verrassing. Ik ga ook voorganger Manslaughter maar eens luisteren. Die is naar verluidt ook de moeite waard.

avatar van hellboy123
Beide goede platen inderdaad, ik heb het gevoel dat de invloed van gitarist Juan Garcia (bekend van Agent Steel) hier mede aan mee heeft geholpen. De riffs en de solo's zijn een stuk krachtiger dan voorheen en de algehele "feel" bij de nummers is een stuk strakker.

avatar van LinkinPark90
Manslaughter had een Suicidal Tendencies cover, deze Bloodlust een Slayer cover.

Beide leuke platen. Deze Bloodlust behoort tot de beste platen van Body Count wat mij betreft (misschien hun beste sinds hun debuut en Born Dead?).

Strakke plaat met aangename gastoptredens van Dave Mustaine (spoken word en gitaarwerk op het openingsnummer), Max Cavalera (altijd héél herkenbaar) en Randy Blythe.

Ice-T is ook goed bij stem. Eén van de verrassingen van het voorjaar van 2017.

avatar van Eddie
Wat is er met Body Count aan de hand? Eerst Manslaughter wat al een heel erg lekker plaatje was, nu komen ze met Bloodlust wéér met een goede plaat. Is Body Count dan eindelijk begonnen met het maken van goede platen? Het is nog altijd geen hoogstaande metal, maar het luistert erg lekker weg, echt zo'n plaat voor in de auto.

avatar van Banjo
Live was het ook weer een feestje hoor..
de inmiddels al dik in de 60 jarige Ice T staat nog altijd zijn mannetje, eerst op Forta Rock en 5 dagen daarna in de Melkweg (Amsterdam) erg leuk om de mannen weer aan het werk te zien. Ernie C en zijn zoon! waren zelfs aan het crowdsurfen...

'This is why we video's mijn favoriet. Heerlijke plaat!