Coldplay - Kaleidoscope EP (2017)

Label: Parlophone

1. All I Can Think About Is You (4:34)
  2. Miracles (Someone Special) (4:36)

met Big Sean

3. A L I E N S (4:42)
  4. Something Just Like This [Tokyo Remix] (4:34)

met The Chainsmokers

5. Hypnotised [EP Mix] (6:31)
avatar van Julian McArthur
Het is enkel de intro die wat korter is. Ik heb me er al bij neergelegd maar blijf het wel zonde vinden. Zo'n sfeervol nummer. Draaiden ze dat maar op de radio.

Op de radio, Q music, waar ik dag in dag uit naar moet luisteren draaien ze eindeloos dezelfde zielloze bagger. Zal bij andere stations niet anders zijn.

avatar van freitzen
De Markus Dravs remix van A L I E N S vind ik echt ijzersterk. Als Coldplay nou meer van dit soort muziek zou maken...

Hedser schreef:
All I Can Think About Is You is verrassend goed. Hypnotised vind ik ook mooi dus ik denk dat ik deze EP toch nog maar een kans ga geven. Ze kunnen het nog wel.

Nummer is weer meer de Coldplay die ik wil horen.
Bij het intro zegt vrouwlief.... hey, Teardrop van Massive Attack.... ik zeg... nee, Hummer van The Smashing Pumpkins.
Ik zou zeggen... luister en vergelijk!

avatar van JohnWilliams
Ik ben een die hard Coldplay fan en waardeer dit album onwijs!
Ze gaan met dit kleine album weer terug naar de roots, heerlijk!

All I Can Think About Is You
Dit nummer begint rustig, relaxed en heeft een heerlijke opbouw naar het piano climax.
Geweldig en inspirerend. Inmiddels kan ik het zelf ook op de piano. Naast de prachtige melodie doet dit nummer mij denken aan hun Parachute periode. Clocks 2.0, omdat het pianostukje (in het midden van het nummer) mij nog steeds kippenvel geeft. Wat een heerlijk nummer!

Miracles 2
Mooie clip, mooi nummer en mooie lyrics. Veel betere dan de eerdere Miracles.
De melodie is goed en het nummer blijft in je hoofd zitten. Gewoon een prima nummer en 100% Coldplay.

ALIENS
Het minste nummer leek het toen ik het voor het eerst beluisterde, maar nu ik wat meer de tijd ervoor genomen heb, begint het nummer steeds beter te worden. Bijzondere clip en wat heeft Chris Martin toch een geweldige stem. Kan die man ooit ook een nummer zingen wat mij niet kan bekoren?

Something Just Like This
De échte versie blijft mijn favoriet, i.p.v. deze Tokyo Remix, maar het effect blijft hetzelfde: TOP NUMMER! Met dit nummer spelen ze zich weer helemaal in de kaart voor het publiek wat nogal kritisch was op hen. Super nummer, leuke tekst en wat een mooie melodie weer. Het nummer is vrolijk en laat weer een andere kant zien van Coldplay. Leuke samenwerking met de Chainsmokers. Hebben ze slim gedaan! Toch handig, die managers die met elkaar bevriend zijn.

Hypnotised
Mijn persoonlijke favoriet.
Toen ik 'm voor het eerst hoorde was ik meteen verkocht; de beelden, tekst, melodie en geweldige zangstem van Chris Martin. Wat een prachtig (lang!) nummer. Veel artiesten mogen dit nummer als voorbeeld nemen. Hier is de tijd voor genomen en wat een prachtige melodie. Lekker om te spelen op de piano, je hoort 'm op de radio nooit...wat een gemis. Gelukkig is er YouTube!

Prima album, ik kan ervan blijven genieten!!
Coldplay blijft een geweldige band, een voorbeeld voor ALLE bands.

JA! Coldplay brengt een EP uit waarbij ze laten zien dat ze het nog steeds kunnen. Sterker nog: een aantal nummers hadden op A Head Full Of Dreams moeten staan en het is zonde dat dit niet is gebeurd. Hypnotised is van een enorme klasse, iets waarmee ze de concurrentie ver achter hun laten. ALIENS is een sterk nummer met een mooie boodschap.

Als ze nu nog het commerciële los gaan laten... Ze hebben de fans, het geld en de creativiteit om iets heel interessants neer te gaan zetten. Ze zeiden het zelf al: ''we hebben ons eerste hoofdstuk afgerond, vanaf nu zitten we vol met verrassingen.''

avatar van MIAB
Dit is voor mij wel hét Coldplay geluid, maar deze moet nog even wat groeien eerlijk gezegd. 3,5*

All I Can Think About Is You (4:34) --- 3,0
Miracles (Someone Special) (4:36) --- 3,5