The Afghan Whigs - In Spades (2017)

Label: Sub Pop

1. Birdland (2:49)
  2. Arabian Heights (5:07)
  3. Demon in Profile (3:23)
  4. Toy Automatic (2:56)
  5. Oriole (4:05)
  6. Copernicus (3:29)
  7. The Spell (3:46)
  8. Light as a Feather (3:10)
  9. I Got Lost (3:20)
  10. Into the Floor (4:17)
avatar van jurado
coldwarkids schreef:
Vanavond in Paradiso! Heb er kei veel zin in!
Ik ook. Nu hopen dat die importmokummers hun klep een beetje houden aan de toog.

avatar van Ataloona
Veel plezier. Twee maandjes terug in Spanje was fantastisch. Voornamelijk nieuw spul (zullen jullie met een uitgebreider optreden niet heel veel last van hebben natuurlijk), maar dat nieuwe spul klonk live voortreffelijk. Zeker het materiaal van deze plaat kwam goed binnen.

avatar van freakey
Tot vanavond

avatar van coldwarkids
Tot vanavond!!

avatar van jurado
Greg Dulli is toch wel één van mijn grootste helden en kijk daarom reikhalzend uit naar het optreden van vanavond. In Spades is een groeiertje en bevalt mij uitstekend.

avatar van coldwarkids
Voor mij ook! Zoveel emotie en soul! Hij raakt precies de juiste snaar bij mij!

Vele malen geprobeerd.

Ik vind het een behoorlijk saai en standaard rockplaatje.
Het is allemaal best genietbaar indien men het verstand op nul zet. Maar dit ligt enkele lichtjaren verwijderd van platen zoals Gentlemen en Black Love. En dat is perfect oké, ik ben al blij genoeg met het bestaan van 4 steengoede Whigs-platen.

In Spades is wat mij betreft een no-no.

avatar van Johnny Marr
Prachtige hoes, maar muzikaal volg ik grotendeels de mening van Franck Maudit. Helaas, het is een leuke band nochtans. Maar Greg Dulli klinkt hier soms een beetje als Dave Grohl, en hoewel ik sommige nummers van de Foo Fighters best kan waarderen, is dat hier geen compliment. Zijn stem komt ook niet echt bijster goed uit de mix, wat jammer is. De productie kon beter.

Standaard en veilig rockplaatje indeed. Enkel Arabian Heights durft nog een heel klein beetje buiten de lijntjes te kleuren. Wel wil ik nogmaals meedelen: schuimbekkend mooie hoes. Mooi genoeg om uitgestald te worden in mijn woonkamer zelfs, deze staat niet zomaar gewoon in de CD-kast. Hebben ze dat toch maar mooi verwezenlijkt. Kunst boven alles.

Tenslotte wou ik gewoon nog even kwijt dat Greg Dulli een beetje op Joaquin Phoenix lijkt, dit geheel terzijde.

Jaren niet meer gevolgd. Up on it ! The tijd van de noise. Greep me meteen bij de strot. Rauw en ongepolijst. Platen daarna vond ik minder
Bij toeval deze plaat net beluisterd. Prachtig! Mooi afwisselend en prachtige composities
‘Maar het belangrijkste is natuurlijk de stem van Greg Dulli! Stem als een kolenkit ! Prachtig !!!

avatar van Juul1998B
Zoals Johnny Marr al goed zegt is dit idd een veilige en niet super bijzondere plaat. Slecht wordt het nergens maar mehh, zal deze nooit meer opzetten.
Futloos is de juiste term.
Wel een mooie hoes overigens!