Soup - Remedies (2017)

Noorwegen
Label: Crispin Glover

1. Going Somewhere (8:13)
  2. The Boy and the Snow (11:32)
  3. Audion (2:07)
  4. Sleepers (13:35)
  5. Nothing Like Home (6:43)
avatar van hydex
Soup afgelopen jaar ontdekt. Progrock kan mij steeds meer bekoren. Bij soup droom je weg, schrik je soms wakker om vervolgens met een glimlach verder te luisteren. Leuk voor de liefhebbers. Soup komt naar nederland. Ik ben erbij @boerderij 10 mei.

avatar van Teunnis
Berichten over concerten verplaatst naar Soup (II)

avatar van Casartelli
Aangeschaft op grond van blikvanger Sleepers en dat blijkt toch ook wel gewoon het prijsnummer te zijn op een verder goede, maar niet onmiddellijk overdonderende plaat. Misschien maken verdere luisterbeurten meer los. De keuze tussen 3,5* met redelijke kans op verhoging en 4,0* met redelijke kans op verlaging valt voorlopig even op de eerste optie.

Overigens wel opmerkelijk dat er in 32 berichten nog niemand iets over Gazpacho geschreven heeft (en nee, niet alleen omdat die ook uit Noorwegen komen).

Hoedijk
Echt een prachtig post-rock album dat ik nu eens helemaal uit kan luisteren. Iets wat ik met Sigur Ros of Godspeed You! Black Emperor niet hebt (en datzelfde geldt vaak ook voor post-metal). Misschien ook, omdat Soup wat meer "behapbare" songs schrijft, wat concreter. Mooiste nummer vind ik "The Boy and the Snow". En verder een dikke pluim voor het artwork van Lasse Hoile (o.a. Porcupine Tree en Steven Wilson).

avatar van Broem
Wat een ontzettend gaaf en origineel album is dit toch. Een tijdje niet geluisterd en zojuist weer eens ‘n (draai) beurt gegeven. Ik verhoog mijn waardering met een 0,5* Dit is een heerlijke trip (tja) die je helemaal moet/wil uitzitten.

avatar van THEMARSVOLTA
Wie dit mooi vind zou zeker EF moeten luisteren, Bijvoorbeeld Give Me Beauty....Or Give Me Death... vind ik persoonlijk veel mooier.