Prince - Rave Un2 the Joy Fantastic (1999)

Label: NPG

1. Rave Un2 the Joy Fantastic (4:19)
  2. Undisputed (4:20)

met Chuck D

3. The Greatest Romance Ever Sold (5:30)
  4. Segue (0:04)
  5. Hot Wit U (5:11)

met Eve

6. Tangerine (1:31)
  7. So Far, So Pleased (3:24)

met Gwen Stefani

8. The Sun, the Moon and Stars (5:16)
  9. Everyday Is a Winding Road (6:13)
  10. Segue (0:19)
  11. Man O' War (5:15)
  12. Baby Knows (3:19)

met Sheryl Crow

13. I Love U, But I Don't Trust U Anymore (3:36)

met Ani DiFranco

14. Silly Game (3:30)
  15. Strange But True (4:13)
  16. Wherever U Go, Whatever U Do (8:51)
  17. Segue (0:44)
  18. Prettyman (4:25)

met Maceo Parker

avatar van jokerman
Met het uitzicht op de vinyl release, en mijn zeer positieve ervaring met het album Musicology onlangs, deze ook maar weer eens beluisterd. Helaas kom ik hier nog steeds maar moeilijk doorheen... Wat mij betreft verreweg het minste album. Aangezien ik Rave In2... niet heb is het wellicht interessant die wel aan te schaffen, al is het alleen al voor Beautiful Strange!

Nu het op vinyl uit is weer gedraaid uiteraard en ineens valt Everyday Is a Winding Road positief op. Verder blijf ik het maar een matig album vinden, Rave in2 the Joy Fantastic vind ik dan net een klein stukje beter, maar heel veel schelen doet het niet.

Maar goed, mijn fan-zijn lag die jaren ook op een laag pitje dus dat draagt ook niet positief bij aan de beleving van het album.

aERodynamIC schreef:

Hahaha, ik ga jou nooit kunnen overtuigen. Juist die cover vind ik een draak, terwijl ik de rest van de plaat wel heel erg goed vind.

Heel erg goed is geen 3,5 waard

En nee, dat nummer vond ik niks, maar valt nu ineens beter. Verder blijft het worstelen met dit album.

avatar van Funky Bookie
Ik snap dat wel.
Beautiful Strange alleen maakt Rave In2 al een klap beter.