Bicep - Bicep (2017)

10. Ayr (5:00)
  11. Vale (4:57)
  12. Aura (5:16)
avatar van bennerd
In mijn oren wordt deze plaat vanaf ergens halverwege dan weer te vaag. Die energieke doordrijvers zoals Glue en Kites liggen mij een stuk beter.

Misterfool
Uitermate prettig dance-album dat behoort tot een van de betere EDM-albums. die ik tot nu toe heb beluisterd. Desalniettemin mis ik uitschieters die mij echt raken. Deze muziek blijft enigszins steken bij zeer aangenaam . Rain is daarentegen de uitschieter die de regel bevestigt. De prachtige Indische zang doet het'm hier. Een ruime 4*. Ik heb nog iets meer nodig voor 4.5* of 5*.

avatar van Mausie
Misterfool schreef:
Uitermate prettig dance-album dat behoort tot een van de betere EDM-albums

Ik weet dat het officieel onder EDM valt, maar bij house/techno liefhebbers zullen de nekharen nu overeind staan

avatar van Oberon
Mausie schreef:

Ik heb een hekel aan EDM en dit is een van mijn favoriete albums van dit jaar

Misterfool
Ik moet zeggen dat ik nog niets zo heel lang bezig ben met exploratietochten binnen de wereld van de elektronische muziek. Ik dacht dat EDM een verzamelterm was voor elektronische muziek die zich richt op dansbare ritmes. Daar valt deze Bicep dan toch prima onder? Of zie ik het nou zo verkeerd.

Edit: Zeker ook vanwege het contrast met een term als IDM, hetgeen, zo ver ik het begrepen heb, een verzamelterm is voor elektronische muziek die zich minder op het dansbare richt ten faveure van- ogenschijnlijke- complexiteit.

avatar van Arrie
Misterfool, EDM wordt tegenwoordig vooral gebruikt voor de commerciële dance van Hardwell, Martin Garrix, etc, van die plaatjes waarbij er naar een drop wordt opgebouwd.

Misterfool
Ah, ja daar ben ik ook geen fan van.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Is best leuk, hoor.

Zo heerlijk dat er nog I en/of E - DM-acts zijn die het klein houden allemaal.

Vooralsnog 3,5 ster maar ben nog aan het l;uisteren dus kans op 4.

Favoriete track met zeer gepaste afstand op de rest > GLUE > zo ontzettend veel sfeer met zo weinig arrangement. Track van Burial anno 2007 - klasse mijns inziens, echt heel heel erg goed, dat is een 5.5.

avatar van Mausie
Zo weinig stemmen voor Spring, verbazend. Zat net weer door mijn kamer te stuiteren toen ie langskwam bij het draaien van deze plaat.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Mausie schreef:

Ik heb hem ook aangevinkt, hoor

avatar van Hega
Heb inmiddels Spring ook aangevinkt.
Vind dit album sowieso briljant.
Andere favorieten zijn Orca, Glue, Kites en Rain.

avatar van orbit
Vette danceplaat! Ik kan wel andere aanduidingen gebruiken, maar vind het voornamelijk dansbaar en upbeat en lichtvoetig, alhoewel de hele plaat wel iets duisters uitstraalt, maar miniem en niet meteen in your face. Eigenlijk is iedere track gewoon lekker genieten en bruist van de energie. Qua vergelijkingen zou ik dingen als Moderat of dat soort acts noemen, maar het is duidelijker meer op de dansvloer geënt dan dat. Prima release en verveelt ook niet.

avatar van Johnny Marr
Aura blijft echt keihard, what a way om dit album af te sluiten. Echt episch De rest is -buiten het brijlante Glue- wel aardig, maar ik had meer van dit album verwacht.

Arbeidsdeskundige
Heerlijk dansalbum waar ik niet genoeg van kan krijgen. Glue is de slagroom op de taart.

Er schijnt een nieuw album te komen in januari, ik kijk er naar uit. Deze mag ik inmiddels een halfje omhoog gooien. Blijft maar groeien door juist zijn eenvoud.