Jay-Z - 4:44 (2017)

3,55

Label: Roc Nation

1. Kill Jay-Z (2:58)
  2. The Story of O.J. (3:52)
  3. Smile (4:50)
    met Gloria Carter
  4. Caught Their Eyes (3:26)
    met Frank Ocean

8. Moonlight (2:24)
  9. Marcy Me (2:54)
  10. Legacy (2:57)
  11. Adnis * (2:26)
  12. Blue's Freestyle / We Family * (4:23)
    met Blue Ivy
  13. ManyFacedGod * (3:18)

met James Blake
49 BERICHTEN
avatar van carero
Wil eigenlijk een 4,44 geven

avatar van Ward
Opvallend weinig aandacht hier op de site voor dit album qua berichten en stemmen. Jay-Z is toch een grote naam en er is overal veel geschreven over dit album, zou je ook hier meer aandacht veranderen. Misschien een teken dat het hiphopgedeelte van de site een stuk minder actief is dan enkele jaren geleden.

Neemt niet weg dat dit album kwalitatief ook niet heel bijzonder is, al luistert het wel lekker weg. Muzikaal zit het goed in elkaar en klinkt in tegenstelling tot veel andere albums van Jigga echt als een geheel ipv een verzameling losse tracks. Dit is te danken aan het feit dat No I.D. de volledige productie op zich heeft genomen en hij heeft gezorgd voor fijne, warme beats met veel soulsamples. Jay-Z zelf vind ik helaas minder op dreef. Als emcee is hij niet meer zo scherp en hongerig als vroeger, maar hier gooit hij het over een andere, meer persoonlijke boeg. Helaas vind ik dit weinig boeiend, vooral het breed uitmeten van zijn familieperikelen en zijn vreemdgaan. Ik vind het hierdoor wel erg sentimenteel, kitscherig worden.

Al met al vat kos het eerder treffend samen:

Kos schreef:
Lekkere producties wel, maar tekstueel teveel gezever

Ik kom dan ook uit op een krappe 3,5 door de fijne producties van No I.D.

avatar van Johnny Marr
The Story of O.J. though En inderdaad weinig aandacht hier op MuMe voor 4:44...

avatar van Slowgaze

Johnny Marr schreef:
The Story of O.J. though En inderdaad weinig aandacht hier op MuMe voor 4:44...

Ik durf 'm niet zo goed te beluisteren. Vannacht droomde ik namelijk dat ik wakker werd in een enorm hotelbed en Beyoncé ergens tussen de lakens bleek te liggen. Vervolgens bleek Jigga ernaast te liggen.

avatar van carero
Slowgaze schreef:

En tegenover die situatie sta je niet welwillend? Een trio met een man erbij lijkt me ook niet ideaal, maar Beyoncé though...

carero schreef:

Geef mij maar Rihanna.

avatar van Slowgaze

carero schreef:

Goed punt. Ik heb ooit middelbarescholieren streng toegesproken dat Jay-Z vast heel lief is en Beyoncé hem echt niet (alleen) voor het geld heeft, toen ze 's mans uiterlijk belachelijk maakten.

Verslavend plaatje.

avatar van Ilyasse15

Zwaar overrated zeg... Zoals hierboven al gezegd, productie is wel OK, maar Jigga is gewoon zwak. Vergelijk dit 's met een Kendrick. Ik hou er vooral van als Jigga aan brag and boast doet, past m uiteindelijk veel beter, MCHG was een underrated album met kei-harde tracks (hoewel tekstueel ook niet per se super, maar wel swaggy zeg maar). Hov! 3*

avatar van thomzi50
Ward schreef:

Dat zou kunnen, al denk ik ook, heel pragmatisch, dat het te maken heeft met het feit dat deze plaat niet op Spotify (of YouTube) staat.

avatar van vinylbeleving

thomzi50 schreef:

Zo is het. Ik kan dit album nergens luisteren en geen zin om dr al te veel moeite voor te doen, wat dat betreft heeft jiggaman de laatste jaren niet zoveel boeiends te melden.

vinylbeleving schreef:

Gewoon fysieke kopie aankopen. Worth it.

avatar van vinylbeleving

Johnny Marr schreef:

Gewoon fysieke kopie aankopen. Worth it.

Gaat niet lukken. Draai alleen maar vinyl, of spotify.

avatar van Nr.4

Komt vast nog wel op vinyl denk ik. Draai het cd'tje overigens met grote regelmaat, met veel plezier en vind het album als geheel ook steeds toffer worden. Ben nog altijd niet echt geïnteresseerd in het relatieleven van Jay-Z of welke rapper dan ook, maar hij heeft er, mede door de goede producties en de overige thema's toch iets moois van weten te maken. Veel liever dit dan wanhopig met het populaire geluid van jongere generaties mee gaan. Hij heeft logischerwijs niet meer de hongerigheid en bewijsdrang van vroeger, maar verder prima plaat.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind het bijzonder dat Jay-Z altijd nog actueel blijft qua teksten. Hij rapt gewoon over zijn huidige leven en ik vind het grotendeels nog interessant ook. Hij probeert niet wanhopig terug te grijpen naar iets wat hij niet (meer) is of al duizend keer heeft verteld.

avatar van Yestsida
Uitstekend album inderdaad. Voor mij persoonlijk behoort het toch wel in de top 3 van Jay-Z albums. Komt gewoon mooi in het rijtje van The Black Album en The Blueprint terecht!

avatar van Johnny Marr
Kan wel eens gaan concurreren met DAMN. en de nieuwe Slowdive voor de titel 'album van het jaar' dit. Boude stelling, ik weet het, maar zo voel ik het momenteel aan. Wat een plaat. Mijn twee favorieten, naast uiteraard het schitterende titelnummer, zijn nog niet veel genoemd hier: Caught Their Eyes en Family Feud.

avatar van Johnny Marr
Family Feud gaat fokking hard jullie weten zelf. Beste wat Beyoncé ooit heeft verwezenlijkt in haar carrière is die prachtige zanglijn in dat nummer #boudestelling #gewaagdeuitspraak

avatar van catdog

Tie met haar zanglijn in Pink + White van Frank