Lana Del Rey - Lust for Life (2017)

Label: Polydor

met A$AP Rocky en Playboi Carti

7. Groupie Love (4:24)

met A$AP Rocky

8. In My Feelings (3:58)
  9. Coachella - Woodstock in My Mind (4:18)
  10. God Bless America - and All the Beautiful Women in It (4:36)
  11. When the World Was at War We Kept Dancing (4:35)
  12. Beautiful People Beautiful Problems (4:13)

met Stevie Nicks

13. Tomorrow Never Came (5:07)

met Sean Lennon

14. Heroin (5:55)
  15. Change (5:21)
  16. Get Free (5:34)
avatar van Rudi1984
Het titelnummer is nou net het lichtpuntje van de plaat.

avatar van Maartenn
Een typisch gevalletje smaken verschillen, me dunkt.

avatar van Slowgaze
Ik vind eigenlijk alleen dat nummer met Sean Lennon ondermaats, pseudo-Bietelsgedoe. Als ik al naar de Bietels zou willen luisteren luister ik wel naar de Bietels. #TeamBeachBoys

avatar van Arrie
Summer Bummer vind ik dan weer net een hoogtepunt, de toevoeging van rappers vind ik net iets toevoegen, terwijl Lana op andere nummers wel heel erg in dezelfde sound blijft hangen. Is niet per se erg, maar door Rocky en Carti vind ik Summer Bummer vrij verfrissend.

Overigens, Maartenn, The Weeknd is één van de grootste popsterren van de laatste jaren. Begon zijn carrière met nog een redelijk alternatief R&B-geluid, met een drietal EP's die zeer de moeite waard zijn wat mij betreft, maar vanaf 2014 wist hij de mainstream te bereiken: hij heeft in de VS al drie nummer 1-hits gescoord. En de onjuiste spelling is volgens mij omdat de juiste spelling al bestond als artiestennaam, maar is natuurlijk sowieso slim om makkelijker gevonden te worden via Google; en het valt gewoon op, jij maakt er ook al een opmerking over.

avatar van Rudi1984
Wat vind jij van de plaat als geheel, Arrie? Afgezet tegen haar andere albums.

avatar van Maartenn
Leuk om je berichtje te lezen Arrie. Ik heb het even opgezocht en The Weeknd is inderdaad een hele meneer in de hitlijsten. Gemist vanwege dat het niet mijn genre is dus .

Ik ben net als Rudi1984 ook wel benieuwd naar een wat bredere beschouwing!

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)