Lana Del Rey - Lust for Life (2017)

Label: Polydor

met A$AP Rocky en Playboi Carti

7. Groupie Love (4:24)

met A$AP Rocky

8. In My Feelings (3:58)
  9. Coachella - Woodstock in My Mind (4:18)
  10. God Bless America - and All the Beautiful Women in It (4:36)
  11. When the World Was at War We Kept Dancing (4:35)
  12. Beautiful People Beautiful Problems (4:13)

met Stevie Nicks

13. Tomorrow Never Came (5:07)

met Sean Lennon

14. Heroin (5:55)
  15. Change (5:21)
  16. Get Free (5:34)
Rudi1984
Het titelnummer is nou net het lichtpuntje van de plaat.

Maartenn (crew)
Een typisch gevalletje smaken verschillen, me dunkt.

avatar van Slowgaze
Ik vind eigenlijk alleen dat nummer met Sean Lennon ondermaats, pseudo-Bietelsgedoe. Als ik al naar de Bietels zou willen luisteren luister ik wel naar de Bietels. #TeamBeachBoys

avatar van Arrie
Summer Bummer vind ik dan weer net een hoogtepunt, de toevoeging van rappers vind ik net iets toevoegen, terwijl Lana op andere nummers wel heel erg in dezelfde sound blijft hangen. Is niet per se erg, maar door Rocky en Carti vind ik Summer Bummer vrij verfrissend.

Overigens, Maartenn, The Weeknd is één van de grootste popsterren van de laatste jaren. Begon zijn carrière met nog een redelijk alternatief R&B-geluid, met een drietal EP's die zeer de moeite waard zijn wat mij betreft, maar vanaf 2014 wist hij de mainstream te bereiken: hij heeft in de VS al drie nummer 1-hits gescoord. En de onjuiste spelling is volgens mij omdat de juiste spelling al bestond als artiestennaam, maar is natuurlijk sowieso slim om makkelijker gevonden te worden via Google; en het valt gewoon op, jij maakt er ook al een opmerking over.

Rudi1984
Wat vind jij van de plaat als geheel, Arrie? Afgezet tegen haar andere albums.

Maartenn (crew)
Leuk om je berichtje te lezen Arrie. Ik heb het even opgezocht en The Weeknd is inderdaad een hele meneer in de hitlijsten. Gemist vanwege dat het niet mijn genre is dus .

Ik ben net als Rudi1984 ook wel benieuwd naar een wat bredere beschouwing!

avatar van ArthurDZ
Berichten verplaatst naar Radiohead

Dim
Wat heerlijk om me weer te mogen verliezen in de dromerige, melancholieke en toch niet sombere sfeer die Lana met haar stem en muziek neerzet. De grote keur aan gastartiesten houdt de variatie er tor het eind prima in.

avatar van Killeraapje
13 Beaches en Herion vind ik de voorlopige hoogtepunten. De rappers bevallen me wat minder maar zolang de melancholie de overhand heeft ben ik verkocht!

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind eigenlijk alleen 'Love' een minder nummer. De keuze voor dat nummer als eerste single heeft mij wel op het verkeerde been gezet waardoor ik het album pas later ben gaan waarderen.

Ik kan op het album zowel de up-tempo als de ballads waarderen en het is zeker 72 minuten uit te houden. 'Change' is denk ik mijn favoriete nummer, gevolgd door 'Heroin', 'Tomorrow Never Came' en 'Cherry'.

Ik ben blij dat Lana altijd redelijk productief is gebleven zodat wij niet te lang hoeven te wachten op nieuwe muziek. Het volgende album komt als het goed is begin 2019 uit en 'Mariners Apartment Complex' belooft m.i. al veel goeds.

NewYorkCityLight schreef:
'Mariners Apartment Complex' belooft m.i. al veel goeds.

De tweede single die reeds verschenen is, is nog veel beter: Lana Del Rey - Venice Bitch - YouTube - m.youtube.com

avatar van ni slecht
Maartenn schreef:

Het is niet normaal hoe goed dat nummer is.

avatar van Arbeidsdeskundige
Het luisteren naar dit album maakt me heel melancholisch.

avatar van Niek
Hmm.. Ik haak af bij 'take off, take off, take off all your clothes' en dat heel vaak. Puberaal, kazig, vunzig, goedkoop.

avatar van Rudi S
Niek schreef:
Puberaal, kazig, vunzig, goedkoop.

#teamlana

avatar van Slowgaze
Niek schreef:

Volcel.

avatar van Johnny Marr
Alhoewel grotendeels gelijkaardig qua sound (buiten misschien de gastbijdragen van A$AP Rocky en Playboi Carti) mist deze plaat iets wat de opvolger 'NFR!' wel bezit, maar wat dat dan juist is? Daar kan ik m'n vinger niet precies opleggen.

Muziek is en blijft een vreemd beestje.

avatar van ni slecht
Johnny Marr schreef:

Veel minder een geheel dan NFR wat mij betreft, daardoor ook echt lastig om deze helemaal uit te luisteren.

..en venice bitch natuurlijk.

avatar van Cor
Cor
Net iets te lang met een paar songs die ook achterwege hadden kunnen blijven. Tweede helft van de plaat wordt steeds sterker. Als een soort opmaat naar NFR!