Nothing but Thieves - Broken Machine (2017)

Label: RCA

1. I Was Just a Kid (4:31)
  2. Amsterdam (4:32)
  3. Sorry (3:35)
  4. Broken Machine (3:55)
  5. Live Like Animals (4:11)
  6. Soda (3:56)
  7. I'm Not Made by Design (3:53)
  8. Particles (3:56)
  9. Get Better (3:19)
  10. Hell, Yeah (3:07)
  11. Afterlife (4:44)
  12. Reset Me * (3:31)
  13. Number 13 * (2:57)
  14. Sorry [Acoustic] * (3:34)
  15. Particles [Piano Version] * (3:40)
Geweldig tweede album van Nothing But Thieves. Ik ben blij dat ik later dit jaar naar het concert ga. Eerder heb ik ze in voorprogramma van Muse gezien (wat was het geluid toe enorm ondermaats). Het eerste album vond ik ook erg goed. Een van de betere debuutplaten van deze decade voor mij.

De snelle zang stukjes in Live Like Animals doen me aan Born Slippy denken van Underworld. Ik weet nog niet wat ik het zwakste nummer vind. Amsterdam (begin jaren 90 was dit een enorme radiohit geworden), Sorry, I'm Not Made By Design zijn de reeds bekende nummers, de andere albumnummers vind ik ook goed. De deluxe heeft twee akoestische nummers toegevoegd. Ik vind de plaat afwisselend tussen rock, up tempo en rustiger (zoals Sorry, Soda, Hell, Yeah, Particles en Afterlife) , maar niet wisselvallig of storend, en toch vernieuwend klinken. Hij luistert gewoon echt lekker weg. Nothing But Thieves heeft zijn eigen onderscheidende (stem)geluid. Volgens mij wacht deze band een grote toekomst.

Zwart/witte vinyl LP voor mijn hall of fame collectie ondertussen besteld.