P!nk - Beautiful Trauma (2017)

Label: RCA

1. Beautiful Trauma (4:10)
  2. Revenge (3:46)

met Eminem

3. Whatever You Want (4:02)
  4. What About Us (4:29)
  5. But We Lost It (3:27)
  6. Barbies (3:43)
  7. Where We Go (4:27)
  8. For Now (3:36)
  9. Secrets (3:30)
  10. Better Life (3:20)
  11. I Am Here (4:06)
  12. Wild Hearts Can't Be Broken (3:21)
  13. You Get My Love (5:11)
  14. White Rabbit * (2:43)
avatar van E-Clect-Eddy
Zo! 5 jaar tussen albums... kan dat wel voor een Pop-prinses?

Eerst single What About Us is ook al uit. In de intro klinkt ze hier als Katy Perry... en wat muziek betreft ook wel een mix van diens laatste 2 albums. Een dansbare ballad... goed genietbaar bij de eerste beluistering. Houdt verder niet over maar ja... da's Pop.

avatar van buckingham
Pop-prinses?
Ik denk dat deze term haar zeker tekort doet. Kijk maar eens hoe ze live het er vanaf brengt. Kan menig grote naam in de muziekwereld nog wel een puntje aan zuigen qua show, zang en prima band met uitstekende gitarist (Justin Derrico).
Ik ben in ieder geval wederom benieuwd naar dit album en de de single what about us, klinkt in ieder geval al erg lekker!

avatar van E-Clect-Eddy
Ja, pop-prinses vind ik zelf ook niet helemaal bij haar passen maar ik las het op andere site en aangezien ik maar een paar nummer van haar ken, kan ik er nu ook weinig mee aan.

Ik hoor het wel wat voor type zangeres zij nu is bij de beluistering van het album...

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
E-Clect-Eddy schreef:
Zo! 5 jaar tussen albums... kan dat wel voor een Pop-prinses?
You+Me, tweede kind ...

avatar van Hanszel
Zat net I'm not dead te luisteren en dacht: eens checken of ze niet ergens op tour is. Toen zag ik dat dit nieuw album eraan komt. Ik luister nu (via P!nk #WhatAboutUs - whataboutus.pinkspage.com ) naar de nieuwe single en die klinkt zeer OK.

Als ze gaat touren ben ik er zéker bij! Heb de Funhouse tour gezien in Ahoy' en dat was echt fantastisch.

On topic: Dit klinkt veelbelovend, ik zie vol belangstelling uit naar het album!

avatar van Waste Management
De titel-track ''Beautiful Trauma'' is te beluisteren op YouTube, en het is een leuk nummer...

Doet mij een pak minder dan haar vorige albums.

avatar van E-Clect-Eddy
Ook deze is net als de nieuwe van Beck (Colors) een behoorlijke bombastische aanslag op de oren. Beiden zijn van die albums die je kunt op zetten zo vlak voor je gaat stappen, om in de stemming te komen.

Dat P!nk een behoorlijke strot kan opentrekken was al bekend, en daardoor krijg je er meer een Rock gevoel bij dan een Pop gevoel. Maar het is wel degelijk bombastische Pop met wat snufjes van andere genres. Ook als ik naar de stem luister hoor ik dat er aan gesleuteld is, wat gladder gemaakt en er klinkt ook wat kunstmatig daarin... subtiel gebruik van de auto-tune? Wel vind ik dat ze elke keer zo beetje dezelfde stem/noot/stijl gebruikt in elk nummer en dat gaat vervelen.

Als Pop plaat is het goed genoeg, maar toch valt de eerste beluistering wat tegen. Ben geen echte fan van P!nk en dit is pas de eerste keer dat ik een compleet album van haar luister. Dat voelt als een hele zit. Af en toe een hit horen is waarschijnlijk voor mij genoeg van deze ras-entertainer. Mijn vriendin zal me wel naar één van haar shows willen slepen... misschien dat dit beter bevalt. Een avondje P!nk en dan hoef ik weer een paar jaar niet meer zo.

avatar van joko150
Een van de betere mainstream pop albums dit jaar, samen met Kesha haar nieuwe plaat

avatar van Waste Management
''What About Us'', ''Beautiful Trauma'' en ''Revenge'' zijn heerlijke nummers om naar te luisteren...

avatar van Hanszel
Typisch P!nk. Half ballads, hier en daar een uptempo nummertje en verder degelijke pop met teksten met inhoud.

Tja, hoewel ik alles van haar heb, Funhouse en met name I'm not dead érg goed vind is het vanaf die vorige (truth about love) een beetje meer van hetzelfde geworden. Ik heb deze nu een aantal keer beluisterd en het klinkt allemaal zo bekend. Déja vu all over

Hoewel dat van de ene kant natuurlijk goed is, want goed is immers goed maar ik zou toch graag wat nieuws horen, iets 'anders'.

Al met al wel degelijke pop-plaat en wie weet groeit ie nog langzaam maar zeker. En als ze in de buurt komt optreden ga ik er sowieso naartoe. Top-showvrouw!!!

avatar van E-Clect-Eddy
Bijna 2 jaar later bevalt dit album toch beter dan bij de kennismaking, halfje erbij, al had het wel 2 a 3 nummers korter gemogen.

avatar van MIAB

You Get My Love (5:11) 3,0
White Rabbit * (2:43) 4,0

avatar van Style.Girl
1,5
Geef mij de oude rockchick P!nk maar terug. Wat een vreselijke nummers maakt ze vanaf haar laatste album. Allemaal dertien in een dozijn meuk zoals Beautiful Trauma en What About Us.

Het is goed om ook nieuwe stijlen van jezelf te ontdekken en creëren, dat juich ik alleen maar toe, maar dit is gewoon mee gaan met de popmuziek van het moment, omdat je er anders niet meer bij hoort. Tenminste dat idee heb ik.

Whatever You Want, Where We Go, Secrets, I Am Here, For Now, Better Life zijn de enige leuke nummers. Maar het wel net voldoende om leuk te zijn.