Beck - Colors (2017)

2. Seventh Heaven (5:00)
  3. I'm So Free (4:07)
  4. Dear Life (3:44)
  5. No Distraction (4:32)
  6. Dreams [Colors Mix] (4:56)
  7. Wow (3:42)
  8. Up All Night (3:10)
  9. Square One (2:55)
  10. Fix Me (3:13)
  11. Dreams (5:14)
49 BERICHTEN
avatar van EttaJamesBrown

Zou dit wat zijn voor mijn shortlist van 2017, zaaf?

Ik mis nog jouw doorvlochten review en aanbeveling.

avatar van zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Zou dit wat zijn voor mijn shortlist van 2017, zaaf?

Ik nog jouw doorvlochten review en aanbeveling.
Ben hem net voor het 1st in zijn geheel aan het beluisteren. Na een keertje of 3 kan ik aan het doorvlechten beginnen.

Eerste indruk: zet hem er maar op

avatar van Edgar18
Lekker niks aan de hand plaatje.

avatar van zaaf
Nou.. in zoverre...

Waar ik Beck altijd enorm hoogachtte om zijn schijnbaar achteloze geniale ideeën, losjes te berde gebracht, sloeg hij met Morning Phase al een andere koers in. Qua making of, althans, dat is mijn beleving.

En waar Morning Phase het voor mij als geheel wel doet, dankzij merendeels erg sterke composities, doet Colors dat voor mij (nog) niet helemaal. Ik stoor me aan de hoeveelheid laagjes, de productionele foefjes, die - zo oordeel ik nu - ten koste gaan van de losheid en spontaniteit. Nogmaals, waar ik 'mijn' Beck om liefhad.

De aandacht voor het productionele werkt op zich wel, als het om losse nummers gaat. Maar als geheel is het voor mij toch teveel van hetzelfde.

Ik blijf erg gecharmeerd van de singles, Dear Life steekt er voor mij bovenuit.

avatar van VladTheImpaler

coldwarkids schreef:
Nope! ik heb hem op Ltd yellow LP en daar staat Dreams niet op. Alleen in colors mix. Fix Me is laatste nummer.

Oh oke, want hier op MuMe staat ie wel tussen de tracklist en op Spotify staat ie er ook tussen.

VladTheImpaler schreef:

Ja klopt daarom vond ik het raar dat ie er niet op stond ik miste al wat op de hoes en plaat zelf

avatar van Chris de Graaf

Inderdaad een behoorlijk poppy plaat. Toch iets té poppy wat mij betreft. Een aantal te gekke nummers maar helaas ook wat teveel van hetzelfde. Te weinig spanning en te vol gesmeerd. Slechte plaat zeker niet maar niet overtuigend genoeg.

avatar van Dance Lover
Erg positief gestemd na een eerste beluistering, het mag wat poppy klinken; het is dan wel frisse, fruitige en inderdaad springerige pop en dat mag gerust een compliment heten als je als band al een tijdje meegaat. Hoogtepunten voor nu: I `m So Free, Colors, Dear Life, Wow en Dreams.

Wat is trouwens de meerwaarde van de Dreams ( Colors Remix ) dat lijkt gewoon net op het origineel. Zal er dan vast mee te maken hebben dat het laatste nummer Dreams niet op de cd staat?!

avatar van jokerman
Word hier heel blij van!! I'm so Free heeft een heerlijk '90 gevoel. De singels ware al bekend en klinken ook nu weer fantastisch! Beck verrast weer! Zoals altijd eigenlijk

avatar van hobbyrocker

Ik ben het volledig eens met de recensie van Oor. Het blijft maar in de dezelfde pop-dance hoek doorrammen. Er zit totaal geen lucht in de productie. Het is als een huiskamer waar de gordijnen half dicht zijn en de complete ruimte helemaal volgepropt staat met (op zich hele mooie) meubels. Hoe mooi die meubels ook zijn, je wilt vrij snel die kamer weer uit. En dat heb ik dan ook gedaan. Binnenkort weer eens naar Morning Phase luisteren. En Odelay als ik in een nostalgische bui ben.

avatar van coldwarkids
Het beste sinds de 90's!!!

avatar van Minneapolis
coldwarkids schreef:
Het beste sinds de 90's!!!

Serieus? Dit mag toch niet in de schaduw staan van Sea Change, Morning Phase en zelfs Guero?

Dance Lover schreef:

Het zit hem in de bridge.

1,0
zo jammer.... ja ik ben een man van het oude beck. toen was hij nog niet opgeslokt door de massa, en wat de (achterlijke) massa wil horen. Deze plaat is gewoon net zoals de rest van nu. alle 'grote' namen maken dezelfde muziek en Beck STOND er altijd los van. hij is verloren, het is klaar en gedaan. Deze plaat heb ik 1 keer geluisterd, maar nummers zoal WOW slaan echt alles, alle planken mis. Jammer dat (net zoals bij coldplay, laatste 2 albums) de wereld dit plat draait OMDAT het geluisterd wordt.

SLECHT!

avatar van Edgar18
Prima onderbouwde mening hoor . Ik neem aan dat je ook geen brood eet of koffie drinkt?

Ik blijf het een fijn plaatje vinden, vooral Wow is een heerlijk nummer.

avatar van RichardKoning
Edgar18 schreef:

Ik blijf het een fijn plaatje vinden, vooral Wow is een heerlijk nummer.

"Wow"is voor mij ook het overtuigendste nummer op deze plaat!

Integraal een heuse traktatie voor tijdens het hardlopen, dit album. Daar vind ik (in mijn geval) een album als deze ook het meest geschikt voor. Ik kan mij niet voorstellen dat ik hier aandachtig/serieus naar zou kunnen luisteren met een subliem surround setje thuis. Daar is het gewoonweg te oppervlakkig voor.

avatar van Teunnis
Teunnis (moderator)
Flinke teleurstelling dit. Naast de van tevoren uitgebrachte nummers is alleen het openingsnummer overtuigend. De rest is nogal fillermateriaal en zorgt voor een te eendimensionaal album. Het is dat Dreams één van de allerbeste nummers van de laatste jaren is, waardoor het toch nog een redelijke beoordeling van me krijgt.

avatar van Frenz
Timobu schreef:
...... Deze plaat is gewoon net zoals de rest van nu. alle 'grote' namen maken dezelfde muziek ...............

Arcade Fire ja, maar je scheert nu wel alles over een hele grote kam. Bovendien wie is de 'oude Beck' dan? Was Loser ook geen grote hit voor die 'achterlijke' massa?

Ik blijf erbij dat ik het pop-gehalte van dit album heel goed te verteren vind, al snap ik je emotie wel.

avatar van DargorDT

Grappig. Ik ken Beck alleen van Loser en besloot dit eens aan te klikken. Tot mijn verbazing hoor ik gladde, gelikte radio-pop met de diepgang van een dobberend luchtbed. Leuk en zomers, het is zeker niet slecht. Toch ga ik hier verder weinig aandacht aan schenken, want deze vrolijke kauwgumpop vind ik niet echt passen bij het jaargetijde. Het is sowieso niet mijn ding. Afgaande op sommige reacties zal ik de oudere albums eens checken.