Beck - Colors (2017)

2. Seventh Heaven (5:00)
  3. I'm So Free (4:07)
  4. Dear Life (3:44)
  5. No Distraction (4:32)
  6. Dreams [Colors Mix] (4:56)
  7. Wow (3:42)
  8. Up All Night (3:10)
  9. Square One (2:55)
  10. Fix Me (3:13)
  11. Dreams [Single Version] * (5:14)
66 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van legian
Door alle commentaren ben ik het album gewoon eens gaan proberen. Ik ken Beck alleen van loser en heb hem verder nooit gevolgd. Verwachtingen waren er in ieder geval niet, wat misschien maar beter is ook.

Het album is inderdaad redelijk dichtgesmeerd, maar echt storend wordt het bijna niet. Het album voelt voornamelijk als een lekker zorgeloos zomeralbum aan. Het heeft dan ook de positieve uitwerking dat ik blij wordt als ik dit hoor. 13 in een dozijn zou ik het niet willen noemen, dan geef je het dozijn meer credits dan ze verdienen.
Het is vooral een vermakelijk album geworden.
3.5*

Ik heb 5 albums van Beck, maar vind deze duidelijk zijn beste.

avatar van Minneapolis
deric raven schreef:
Ik heb 5 albums van Beck, maar vind deze duidelijk zijn beste.

Heb je gecheckt of alles wel in de juiste hoes zit?

Ik vind deze beter dan Mellow Gold, Midnite Vultures, Mutations en Odelay.
Meer rust, meer een geheel.

avatar van Minneapolis
deric raven schreef:
Ik vind deze beter dan Mellow Gold, Midnite Vultures, Mutations en Odelay.
Meer rust, meer een geheel.

Voor rust zet ik Morning Phase of Sea change op.
Naast die twee (die uiteraard een heel andere stijl hebben) waardeer ik Guero ook veel meer dan dit werkje. Midnite Vultures is ook lekker funky, al ben ik op dat album wel een beetje uitgekeken, dus die draai ik amper meer, maar het was voor mij toen wel veel frisser dan deze nu.

avatar van Frenz
Meer rust deric raven? Die hoor ik even niet. Wat nog steeds is gebleven is het vrolijke gevoel dat een stuk of 4 nummers me geven. De rest wil ik nog wel eens doorskippen, het is idd geen album waar je voor gaat zitten. Hoeft ook niet, dat doe ik bij Fink wel of bij ouder werk van Beck, zoals Morning Phase (wat ik nu luister en ik waan mij weer zoals net op de fiets, door de witte wereld, verlicht met oranje opschmuck hier en daar en een adembenemend avondlicht gereflecteerd door oplichtende oppervlakken, word er poëtisch van)