Korn - MTV Unplugged (2007)

Label: Virgin

1. Blind (3:29)
  2. Hollow Life (3:24)
  3. Freak on a Leash (3:55)

met Amy Lee

4. Falling Away (3:55)
  5. Creep (3:51)
  6. Love Song (3:50)
  7. Twisted Transistor (3:48)
  8. Got the Life (3:00)
  9. Coming Undone (3:35)
  10. Make Me Bad / In Between Days (5:35)

met The Cure

11. Throw Me Away (6:20)
mean eyed cat schreef:
korn gitaarsolo's? =/...

De drie akoordjes in een sneller tempo

Stijn_Slayer
Hiermee houden ze zichzelf nog niet eens voor de gek. Ultieme dieptepunt, en het leek tot het vertrek van Brian nog wel zo'n veelbelovende band.

tuktak
korn unplugged, best grappig eigenlijk. daar het toch een verschrikkelijke band is, en het dus al gauw beter kan. blind vind ik nog wel geinig opzich, maar het verval treed na deze introtrack vrij snel in helaas die djembé elk nummer irriteert me echt mateloos, het lijkt wel opgenomen in een karaokebar op een cruiseschip daardoor ofzo...
en dan het vocale gedeelte, tjah, gewoon een verschrikkelijke stem, als het nog enigszins muzikaal had over moeten komen, dan wordt dit wel flink verkracht door dat gebrul en gegil van jonathan davis.
positief bekeken vind ik het niet slechter dan de reguliere albums

avatar van Tabossi
ariedirk schreef:
ze laten zien dat ze meer in huis hebben dan alleen herrie maken.

Dude, als je niks van de band kent doe dan niet zo kinderachtig om het als 'herrie' te classificeren. Beetje triest en kort door de bocht. Ik bedoel, face it: in de tijd dat Korn 'in' was maakte die band absoluut geen herrie. Hoewel van iedere cd wel de helft mijns inziens kon worden geschrapt zat er evenveel muzikaal interessante muziek op (om het maar even onbectief te omschrijven). Niet voor niets had Korn een geweldig grote fanschare - ja, ook ouder publiek.

Ontopic: Tja, leuk idee om in de voetsporen van eerdergenoemde Nirvana en Eric Clapton trachten te treden, maar dat lukt natuurlijk niet. Nirvana verrastte vriend en vijand door veelal onbekende nummers (Meat Puppets!) te spelen en onderscheidde zich hier duidelijk mee. Korn unplugged is... tja, unplugged, waarbij - buiten de wel geinige Spaanse invloeden - weinig verrassends valt te vinden. Blind trek ik wel (vooral tegen het einde aan) en de bijdrage van Amy Lee in Freak on a Leash is mooi, maar ook zij draagt het geheel niet naar een hoger plan. Jammer dat mensen bij een mindere cd neigen om de muzikant heel negatief af te schilderen (tot bijna ontzetting aan toe). Tja, Korn is aan het eind van hun Latijn, maar als ze plaatjes willen blijven maken moeten ze dat lekker doen. Of verloochenen ze dan hun 'roots' zoals puristen nogal eens pogen te beschuldigen. BS zeg ik dan. Dylan en Young worden toch ook niet scheef aangekeken, terwijl ze de laatste decennia nog maar heel middelmatige muziek maken?

PS: jaja, die laatste van Neil Young schijnt weer goed te zijn, maar moet ik nog luisteren.

avatar van kaztor
Stijn_Slayer schreef:

Veelbelovend? Ten tijde van Issues waren ze al lang en breed uitgeraast!

Baltasound
Erg triest.

avatar van Cloud
0,5
De versie van Make me bad/ in between days is verschrikkelijk.
Jonathan Davis zit door de mooie zang van Robert Smith heen te schreeuwen. De eerste 2 albums van Korn waren best goed, maar korn en unplugged is geen goede combi en Robert Smith en Jonathan Davis ook niet. Robert had beter wat nuttigs met zijn talent moeten doen.
Erg slechte cd !

avatar van Dhr. Bitterbal
Zoals ik al zei: Korn heeft verschillende geluiden en je moet ze mooi vinden om jezelf egt fan te noeme. tuurlijk zitten er wel eens minder mooie invloeden in nummers/albums, maar ze doen het niet slecht vind ik. Ik vind het gaaf dat ze elke keer wat nieuws proberen met keuzes die ze kunnen maken qua producing, geluid en gast-bijdrages. Maar je moet er van houden.
Ik vond het duet juist wel interressant.

Jammer dat het resultaat van MTV Unplugged er best slecht uitkomt na het bekeken en beluisterd te hebben. Ik heb het enkele keren bekeken op televisie en ik bleef spijtig genoeg op mijn honger zitten, het werd nooit echt goed. Ik herkende Korn ook totaal niet meer, behoorlijk slecht, alhoewel ik Freak on a Leash, Falling Away en tenslotte Got the Life nog best goed vond, de overige nummers zijn niet de moeite. Ik schaamde mij dood toen ik dit resultaat te zien kreeg als grote fan van Korn, wat een overbodige en teleurstellende troep, spijtige zaak...
Cijfer: 2,0*!

avatar van flezki
jongens ik snap niet dan mensen Korn slecht vinden:|

korn is voor mij de #1 band van Amerika en ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn maar willen de echte korn fans zich laten horen want de haters zijn al langs geweest:P

avatar van Dhr. Bitterbal
flezki schreef:
jongens ik snap niet dan mensen Korn slecht vinden:|

Ik heb al hun albums, heb wat fan shit van ze als shirts, posters, petjes etc. en ik ben nu ene jaartje of anderhalf fan van ze en ik vind ze enorm goed als band, maar omdat we hun persoonlijk of algemeen muzikaal goed vinden klinken mogen we nog best kritisch zijn en commentaar hebben op dingen lijkt mij. Ik denk dat de de site van de fanclub van Korn ergens anders is.

avatar van kaztor
Dhr. Bitterbal schreef:
Ik denk dat de de site van de fanclub van Korn ergens anders is.

Ik heb eens op dat forum gekeken, nou... ik ben BLIJ dat ik geen lid ben!
Je voelt je IQ naar beneden kelderen.

avatar van king_pin
Wat een ramp is deze plaat zeg! Creep (van Radiohead) coveren is al fout (gelukkig vind Radiohead het zelf ook een boutnummer!) maar deze versie is echt schandalig slecht gewoon! en dan heeft ie ook nog het 'fuck' woordje vervangen door 'very'!!! hoe gay is dat echt!
De hele sfeer die ze hier proberen neer te zetten klinkt heel nep en is echt 'gemaakt' (iets dat bij andere 'unplugged' concerten de plaat juist maakte!).

Sowieso een (live)plaat die het van gastbijdragen moet hebben doen voor mij al af (Rock opera's is een geval apart:P daar kan het juist weer wel).

Wanneer brengen ze het volle Queensryche unplugged concert nou is uit! Daar zitten mensen tenminste wel op te wachten, niet op deze troep!

avatar van tvtje1
ik heb alleen creep nog maar gehoord,maar wispert die zanger altijd zo? die 'S' klinkt altijd echt raar.
als hij dat expres deed kan het natuurlijk zijn dat hij radiohead in het belachelijke wou trekken. Door ook het 'fuck' woordje te vervangen door 'very'

avatar van nuf
nuf
Bij een vriend gehoord, klonk behoorlijk cheesy en klote... En radiohead coveren... dan moet je het wel héél goed doen

avatar van Hendrix4live
Huh?! Ik snap niets van die lage score. Ik ben niet hele grote fan van korn maar ik vond het zeker geen slecht live album. Ik vond Creep nog best goed gecoverd. Ook de gastoptredens waren zeker niet slecht.

Dit album vind ik ook niet gaan vervelen. Het zit vol variatie. Ik heb dit album veel gedraait. Nu al een tijdje niet meer omdat ik tegenwoordig bijna alleen naar men ipod luister en hij er niet op staat. Maar het blijft een goed album.

avatar van Hendrix4live
king_pin schreef:

Dat is een kwestie van smaak. Ik was erg benieuwd voor dit album. Jij noemt het misschien troep maar zeg dan Ik vind het troep. Het klinkt misschien dom, maar het is wel zo.

avatar van metalforever78
0,5
waarom staat bij genre metal als het acoustisch is had best klassiek dieptepunt kunne heten ( en dat is nog een understatiement.

avatar van Rudi S
metalforever78 schreef:

Simpel; dat band die daar van komt daar al geweest is.

avatar van Don Cappuccino
1,0
Korn is gewoon niet de band om akoestisch te laten spelen. Het klinkt voor een groot gedeel voor geen meter, het enige nummer wat geslaagd is is Freak on A Leash met Amy Lee (Evanescence). Blind moet knallen en niet op deze manier. De djembe wordt op den duur zeer irritant en klinkt allemaal een beetje op een mislukte flamencoband. En dan Radiohead gaan coveren, dat kunnen niet veel mensen, ik heb het alleen nog maar Damien Rice goed horen doen. Nee, dit is niks. 1 ster.

avatar van Ducoz
1,0
Toen dit uit kwam kon ik me hier prima mee vermaken, maar zo'n 4 jaar later stelt het geen ruk voor en vind ik de stem van de zanger nogal.. tja.. niet uit de verf komen bij de akoestische versies van de songs..

avatar van Shelter
1,0
Ik ben eigenlijk wel een Korn liefhebber en ik dacht altijd dat die kerel best kon zingen buiten het metal geschreeuw. Valt dat even tegen zeg, dit album is echt heel slecht.
Over het algemeen vind ik nu juist die MTV Unplugged sessies erg goed met elke band, maar deze hadden ze echt moeten skippen. Bijna alle nummers zijn nu vreselijk verkracht en het klinkt helemaal niet alsof ze er echt iets van willen maken.
Alleenm Freak On A Leash vind ik echt goed en helaas komt dat meer door het mooie stem geluid van Amy Lee.

avatar van Funky Bookie
Ik ben een fan van de MTV Unplugged sessies. Deze is zeker niet de allerbeste, maar zo slecht als je hier zou denken, is het zeker ook niet. Bij Blind krijg ik even een Alice in Chains gevoel dat ik daarna snel kwijt ben.
Freak On A Leash met Amy Lee is erg goed gedaan en ik heb wel slechtere versies van Creep gehoord (als Prince fan met kromme tenen naar de Prince versie geluisterd). Radiohead vervangt zelf ook fuck door very voor MTV, dus dat lijkt me niet echt een dingetje. Niet alle artiesten zijn Jim Morisson.
Zekere geen hoogvlirgrt, maar best een lekker album.

Rudi1984
Wat een belachelijke reacties/score hier. Korn toont hier niet alleen zijn veelzijdigheid, maar levert ook domweg erg sterke alternatieve versies af die speciaal voor deze setting herschreven zijn. De samenwerkingen met Amy Lee en Robert Smith zijn zelfs geweldig.

avatar van Shelter
1,0
Wat een belachelijke reactie op de reacties/score hier, Korn toont hier niet alleen schaamteloos hun eigen songs te verkrachten maar levert ook domweg het bewijs dat de beste man helemaal niet kan zingen. De samenwerking met Amy Lee is geweldig