Korn - MTV Unplugged (2007)

Label: Virgin

1. Blind (3:29)
  2. Hollow Life (3:24)
  3. Freak on a Leash (3:55)

met Amy Lee

4. Falling Away (3:55)
  5. Creep (3:51)
  6. Love Song (3:50)
  7. Twisted Transistor (3:48)
  8. Got the Life (3:00)
  9. Coming Undone (3:35)
  10. Make Me Bad / In Between Days (5:35)

met The Cure

11. Throw Me Away (6:20)
avatar van kaztor
Korn Unplugged?
Het moet niet erger worden....

avatar van JohnS
1,0
Het is niet wat ik er van had verwacht.
Zal zeker geen klassieker worden zoals bij nirvana.
Het komt niet echt los en blijft een beetje hangen.
Got to life is wel een positieve uitschieter.

0,5
Ik heb m gedownload en weer rap van mijn harde schijf af gegooid.
Wat een AANFLUITING!

Neem freak on a leash, een nummer met een power waar je bang van word!
Zeker de laatste 1½ minuut.
Zetten ze mevrouw Amy Evanescence er bij..... is al niet mijn favoriete stem geluid (na anywhere but home ben ik afgehaakt), maken ze er samen een gezellig jank nummer van.
Das dan de 3e track....

Falling away from me, gaat dan wel weer.

Nu krijgen we het toppunt.. of noem het dieptepunt: Creep van Radiohead.
Je bent een band.
Je heet band heet Korn.
Je hebt al een plaat of tig gemaakt.
Je word door Mtv uitgenodigd om op hun toch wel hoog aangeschreven unplugged sessies te komen spelen, en je speelt een cover.
Dat kan.
Je speelt een cover van radiohead.
Dat is gewaagd.
Maar om dan creep te spelen dat is spelen met je ballen.
Wat mij betreft liggen de ballen van meneer Davis op tafel.
Dat je de uithalen die in het nummer zitten niet haalt had je kunnen weten, meneer Davis.

Ik skip nu ff door naar Make Me Bad / In Between Days.
Leuk dat meneer Smith wordt op getrommeld.
Dit is in mijn ogen in eerste instantie een best leuke mash-up.
Dit alles eindigt als de heren denken dat een samenzang gepast zou zijn.

Laat ik er verder over op houden en de conclusie van dit alles uiten.

Om het makkelijk te houden.
Een woord: BAGGER!

Wat mij betreft mag meneer Davis weer met zijn pr0n sterretje thuis vieze spelletjes gaan spelen.
Als dit de voorbode is voor Pinkpop mogen ze thuis blijven wat mij betreft

Meneer Johns u heeft helemaal gelijk.

Edit: Typo's en stuff

1,5
Deze plaat wordt op dit moment nog later gewaardeerd dan alle BZN albums
Toch even gaan luisteren denk ik. Aan de reacties te zien is de de Antichrist persoonlijk tussen de mensen gekomen....

avatar van KampF
Het moet niet erger worden.

Sell outs? Of heb ik ongelijk?
Hoe creatief kunde zijn. Ik denk dat die creatieve piek al voor de jaren '00 was,hehe.
Op basis van dit gaan ze dus weer touren?
jaja creep
nuja komt goed uit, tegendraadse yorke speelt da live niet meer *wink*

DJ MyRinX schreef:

Nu krijgen we het toppunt.. of noem het dieptepunt: Creep van Radiohead.
Je bent een band.
Je heet band heet Korn.
Je hebt al een plaat of tig gemaakt.
Dat kan.
Je speelt een cover van radiohead.
Dat is gewaagd.
Maar om dan creep te spelen dat is spelen met je ballen.
Wat mij betreft liggen de ballen van meneer Davis op tafel.

*zucht* Hoe komen ze erop.. Gelukkig dat ze dan nog dit nummer coverden en geen ander van Radiohead, want dat zou echt heiligschennis zijn. Creep is nu toch al tal van keren verkracht en platte commerce geworden (dat ziet rh zelf ook in dus daarom spelen ze het bijna nooit meer btw) dus maakt weinig uit.

handsome_devil
Ieeee hoe haalt Robert Smith het in z'n hoofd iets met Korn te doen.

avatar van Wib0__
1,5
Freak on a Leash (Met Amy Lee) is dan nog wel aardig, de rest.. het moet niet erger worden..

Was gister toevallig op mtv en jeeeezus laat die lui ff lekker de stekker erin houden...

Charles Manson
hou sowieso niet van muziek zonder stekkers.
akoestisch, ieuw..........

avatar van siepie
0,5
Luister nu dit album op de 3voor12 luisterpaal....
Kan je ook minus-sterren geven aan een album? EN hoe noemen we dat? Zwarte Gaten? Ik geef dit album dan 4,5 zwarte gaten. Compleet mislukt dit album!

Overigens mag Tori Amos wel van mij een accoustische versie van Freak ON A Leash spelen op haar piano. Zij kan EN rustig spelen EN met dreiging tegelijk. Nu is het een piano-les oefening voor een kleuter met een goedbedoelde moeder die er naast staat en mee jengelt.

Korn heeft niets te zoeken op Pinkpop, ze kunnen beter optreden in het bejaardenhuis van Landgraaf...

WAT WORD IK BOOS VAN DIT ALBUM!

avatar van HaanHoen
In tegenstelling tot sommige andere rock bands die een dergelijke unplugged sessie hebben gespeeld, valt Korn akoestisch zeker niet positief uit. Deze mannen moeten gewoon lekker blijven scheuren met hun muziek. Een complete aanfluiting zou ik het nou ook weer niet willen noemen, maar enthousiast wordt ik er ook absoluut niet van.

idd, dat dit slecht is ligt aan de kwaliteit van Korn. Laten we niet vergeten dat Nirvana maar vooral Alice in Chains wel erg goed unplugged sessies hebben gedaan. Ligt puur aan de songs.

avatar van Bert Wasbeer
1,0
Ik heb de sessie op TV gezien en het was niet zo'n enorm drama als hier wordt vermeld en ik kan begrijpen dat de dertigers toch proberen om op een of andere wijze hun uitgemolken sound proberen te veranderen/te experimenteren... Maar goed was het zeer zeker niet.

En dan nog Creep...mijn god! Dat was echt met afstand het grootste muzikale dieptepunt van de laatste maanden (en daar reken ik alle carnavalsmuziek in mee, zelfs de skihutversie van Chelsea dagger). Alleen door deze cover kan deze plaat niet meer verdienen dan 1 *

Maar ik snap vooral niet goed wie bij MTV dacht. Ja, Korn unplugged, daar zitten mensen op te wachten...
Wat is het volgende? Prodigy unplugged? Dr Dre unplugged? Aphex twin??

avatar van siepie
Bert Wasbeer schreef:

Wat is het volgende? Prodigy unplugged? Dr Dre unplugged? Aphex twin??

Geweldig idee: Voodoo People op acc. gitaartje en pianootje, paar beats trager en Anita Meijer op zang...

Hmmm.. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind het wel een goed cd'tje! Zelfs Freak on a leash vind ik in deze versie eigenlijk ook wel erg goed!

avatar van KampF
Geluisterd.

1,0* voor de moeite!

Aanrader voor iedereen die graag wil weten 'hoe-het-niet-moet' (lees: creep coveren bijvoorbeeld).

SR.
Nou , ik vind het niet echt Korn idd. maar ik kan niet zeggen dat het niet klinkt. Op deze manier worden de tracks eens van een andere kant belicht .IK vind het best goed Korn Unpugged!

avatar van tom broshuis
korn acoustich
dat beloofd niet veel goed
die zanger kan nog geen noot zuiver zingen

ik ga hem voor de lol wel downloaden

dimwit
Dit lijkt nergens op maar gelukkig komt deze zomer het nieuwe studio-album!

avatar van HammerHead
Muzikaal gezien nog best interessant met een gevarieerde en af en toe zelfs exotische instrumentatie. Een gemiddeld Korn nummer ombouwen tot iets wat akoestisch ook nog ergens op lijkt is namelijk best een opgave en in dat opzicht vind ik de missie geslaagd.

De zangkwaliteiten van de heer Davis, hij kan echt veel beter janken en schreeuwen dan rustig een beetje zingen.
Bij de songkeuze had het accent wel wat meer op de eerste 2 platen mogen liggen, toch de albums met verreweg de sterkste songs. Ik zie hier welgeteld 1 dergelijk nummer (Blind) en dat is eigenlijk gewoon belachelijk.

nijme255@adsl
slechter dan slecht.

Akonner
nijme255@adsl schreef:
slechter dan slecht.

Bobiej
Akonner schreef:

En dan beschouw ik dit nog als compliment.

...maar beste Akonner, jij luistert toch helemaal geen 'zelfmoordmuziek'?

Akonner schreef:

En dan beschouw ik dit nog als compliment.

mogen we uit je top 10 wellicht voorzichtig concluderen dat je hart sowieso wat meer bij de hiphop ligt?

avatar van Ericos
Ik heb zoiezo een hekel aan Korn, ga geeneens de moeite nemen om dit album te luisteren. BAH!

Charles Manson
Misschien kun je toch even 0,5 ster uitdelen?
Gewoon, zomaar?
Voor de lol?

dimwit
Ericos schreef:

Dat is wel erg sneu, je zegt zelf dat je album niet hebt geluisterd en geeft een 0.5
Ik vraag me eigenlijk af waarom Korn zo'n CD maakt. Om interessant te doen ofzo?

Charles Manson
nee, Ericos heeft niet gestemd.
dat was een (flauw/sarcastisch) grapje van mij.