Beck - Colors (2017)

2. Seventh Heaven (5:00)
  3. I'm So Free (4:07)
  4. Dear Life (3:44)
  5. No Distraction (4:32)
  6. Dreams [Colors Mix] (4:56)
  7. Wow (3:42)
  8. Up All Night (3:10)
  9. Square One (2:55)
  10. Fix Me (3:13)
  11. Dreams [Single Version] * (5:14)
avatar van legian
Door alle commentaren ben ik het album gewoon eens gaan proberen. Ik ken Beck alleen van loser en heb hem verder nooit gevolgd. Verwachtingen waren er in ieder geval niet, wat misschien maar beter is ook.

Het album is inderdaad redelijk dichtgesmeerd, maar echt storend wordt het bijna niet. Het album voelt voornamelijk als een lekker zorgeloos zomeralbum aan. Het heeft dan ook de positieve uitwerking dat ik blij wordt als ik dit hoor. 13 in een dozijn zou ik het niet willen noemen, dan geef je het dozijn meer credits dan ze verdienen.
Het is vooral een vermakelijk album geworden.
3.5*

Ik heb 5 albums van Beck, maar vind deze duidelijk zijn beste.

avatar van Minneapolis
deric raven schreef:
Ik heb 5 albums van Beck, maar vind deze duidelijk zijn beste.

Heb je gecheckt of alles wel in de juiste hoes zit?

Ik vind deze beter dan Mellow Gold, Midnite Vultures, Mutations en Odelay.
Meer rust, meer een geheel.

avatar van Minneapolis
deric raven schreef:
Ik vind deze beter dan Mellow Gold, Midnite Vultures, Mutations en Odelay.
Meer rust, meer een geheel.

Voor rust zet ik Morning Phase of Sea change op.
Naast die twee (die uiteraard een heel andere stijl hebben) waardeer ik Guero ook veel meer dan dit werkje. Midnite Vultures is ook lekker funky, al ben ik op dat album wel een beetje uitgekeken, dus die draai ik amper meer, maar het was voor mij toen wel veel frisser dan deze nu.

avatar van Frenz
Meer rust deric raven? Die hoor ik even niet. Wat nog steeds is gebleven is het vrolijke gevoel dat een stuk of 4 nummers me geven. De rest wil ik nog wel eens doorskippen, het is idd geen album waar je voor gaat zitten. Hoeft ook niet, dat doe ik bij Fink wel of bij ouder werk van Beck, zoals Morning Phase (wat ik nu luister en ik waan mij weer zoals net op de fiets, door de witte wereld, verlicht met oranje opschmuck hier en daar en een adembenemend avondlicht gereflecteerd door oplichtende oppervlakken, word er poëtisch van)

avatar van harencoor
Lekker fris zomers pop plaatje. Niks mis mee.

avatar van spruitje
Prima plaat. Zeer aanstekelijk, fris en zonnig.
Tot deze altijd gedacht dat Modern Guilt mijn favoriete Beck was.

avatar van captain scarlet
Stond hier in eerste instantie wat sceptisch tegenover, maar na het bijwonen van het concert in 013 Tilburg maandag jongstleden , waar hij minstens zes nummers van deze plaat met overtuiging ten gehore bracht, heb ik hem inmiddels toch wel omarmd. Heerlijk album en mijn zomerplaat tot nu toe.

avatar van coldwarkids
Beste plaat van Beck. Constant op hoog niveau!

avatar van pureshores
blijft een lekker album.
Het titelnummer hakt er gelijk in en had gewoon een dikke hit moeten worden.
Seventh heaven kan mij ook zeer bekoren.
Beck wurmt zich op dit album weer door een mengelmoes van stijlen en haalt overal wat uit de laatjes en is moeilijk vast te pinnen. Af en toe 80's klinkend, dan weer rockend en op bijv. Wow opeens een hiphop/rnb groove die 00's aandoet.
Het album is wel erg snel voorbij en dat sluit dan wel aan bij de mensen die het een zomerplaat vinden, niet moeilijk doen, gewoon even ontspanning