St. Vincent - MASSEDUCTION (2017)

Label: Loma Vista

1. Hang on Me (2:48)
  2. Pills (4:40)
  3. Masseduction (3:17)
  4. Sugarboy (4:01)
  5. Los Ageless (4:41)
  6. Happy Birthday, Johnny (2:58)
  7. Savior (3:26)
  8. New York (2:34)
  9. Fear the Future (2:31)
  10. Young Lover (3:33)
  11. Dancing with a Ghost (0:46)
  12. Slow Disco (2:44)
  13. Smoking Section (3:37)
avatar van E-Clect-Eddy
Na de uptempo bewerking van Slow Disco tot Fast Slow Disco ook nog een downtempo versie Slow Slow Disco - prachtige hoes bij deze single.

avatar van E-Clect-Eddy
Een mooi uitgeklede versie van Savior (Piano version) is uitgebracht, met veel ruimte voor haar stem en de teksten.

Zou er een akoestische album in de planning staan? of een Deluxe versie met akoestische bonustracks.

avatar van erwinz
E-Clect-Eddy schreef:

Ja, ik had het vorig jaar al steeds over MASSEDUCATION en die laat komt nu echt

St. Vincent - MassEducation (2018)

avatar van Fathead
Halfje erbij naar 4,5. Zeer, zeer sterke plaat, naar mijn mening haar beste. Als de muziek zo pretentieus is moet het wel goed zijn en dat is het. Dikke vette knipoog naar Moroder, maar dan 21e eeuws.

Waar vorige platen bij mij soms een beetje kil overkomen heb daar hier op een of andere manier helemaal geen last van. Dansen mensen, dansen!

avatar van ni slecht
Hang on me is heerlijk bezwerend.

avatar van Don Cappuccino
Ik vind dit echt een ijzersterk popalbum en ik blijf het nog steeds veel draaien. De plaat staat vol met ontzettend catchy nummers, maar de tracks zitten ook vol met mooie details (melodieën van aankomende tracks worden bijvoorbeeld al aangekondigd) en interessante drums/programmering. Bij vlagen ben ik echt benieuwd wat een samenwerking met Trent Reznor zou brengen. St. Vincent maakt enerverende sexy muziek zonder daarbij plat te klinken op tracks als Masseduction en Savior, maar ontroert ook op tracks als Slow Disco en Happy Birthday, Johnny. Het is een veelzijdigheid waarin een persoonlijkheid van de artiest doorschijnt, waardoor beide elementen echt bij mij binnenkomen. Ik ben heel benieuwd wat ze nog meer voor ons in petto heeft de komende jaren.

Ik heb het idee dat St Vincent hier het album heeft gemaakt waar Muse al sinds The Resistance naar op zoek is. Een goed geslaagde mix van pop/rock/alternatief met ambities.

avatar van popstranger
St.Vincent is al lang een artieste die op mijn radar staat en ze heeft met dit album alleen maar bevestigd dat ze platen aflevert van een hoog niveau. Heerlijke popplaat die heel wat zangeressen naar huis speelt die (helaas) wel op de radio worden gedraaid.