Angelo Badalamenti - Twin Peaks (2017)

Score
Label: Rhino

1. Twin Peaks Theme (5:04)
  2. Muddy Magnolias - American Woman [David Lynch Remix] (4:13)
  3. Laura Palmer’s Theme (Love Theme from Twin Peaks) (4:49)
  4. Accident / Farewell Theme (3:13)
  5. Grady Groove (1:40)

met Grady Tate

6. Johnny Jewel - Windswept [Reprise] (3:53)
  7. Dark Mood Woods / The Red Room (5:42)
  8. The Chair (4:31)
  9. Deer Meadow Shuffle (4:33)
  10. Witold Rowicki - Threnody for the Victims of Hiroshima (9:30)

met Warsaw National Philharmonic Orchestra

11. David Lynch en Dean Hurley - Slow 30’s Room (2:06)
  12. The Fireman (7:13)
  13. Chromatics - Saturday [Instrumental] (3:14)
  14. Thought Gang - Headless Chicken (2:44)
  15. Night (2:44)
  16. Heartbreaking (4:10)
  17. Audrey’s Dance (5:28)
  18. Dark Space Low (2:15)
avatar van Darkzone
Staat hij er dan eindelijk op de site? Ben erg benieuwd. Ik krijg morgen beide cd's en heb de nieuwe serie nog niet eens gezien (ik wacht op de blu-ray) of iets over gelezen.

avatar van Darkzone
Hoort deze soundtrack niet gewoon weer onder Angelina Badalamenti te staan?

Darkzone schreef:
Hoort deze soundtrack niet gewoon weer onder Angelina Badalamenti te staan?
Vind ik wel en zo heb ik hem ook ingediend, maar hij is aangepast door de crew. Meer dan de helft van het materiaal is van Badalamenti, dus dan mag zijn naam er ook wel staan vind ik.

avatar van E-Clect-Eddy
de correct release voor 2017 staat er al en deze klopt niet. Twin Peaks (2017)

de nieuwe is een verzamelaar en niet een score van Angelo Badalamenti

deze kan verwijdert worden want lijkt me de tracklist van de originele serie. en die staat ook al op MuMe

E-Clect-Eddy schreef:

Zeker niet verwijderen, want er zijn 2 albums uitgekomen m.b.t. de nieuwe serie, waarvan dit de score-variant is.

E-Clect-Eddy schreef:
de correct release voor 2017 staat er al en deze klopt niet. Twin Peaks (2017)

de nieuwe is een verzamelaar en niet een score van Angelo Badalamenti

Er komen twee soundtracks van de serie. Een score met voornamelijk Badalamenti, en een soundtrack met alle songs die in de Bang Bang Club werden gespeeld. Is dit niet het Roadhouse uit de eerste twee seizoenen waar Julee Cruise altijd zong?

avatar van E-Clect-Eddy
Darkzone / Simon Smith - Sorry, My Bad!

Ik weet alleen dat die ander er aan zat te komen, deze met de 'echte' score kende ik niet tot vandaag.

avatar van Darkzone
2017 is sowieso een duur Twin Peaks jaar. De soundtracks van de eerste serie en de film kwam opnieuw uit op vinyl. Eerst op duur gekleurd vinyl met nieuw ontworpen hoes, en vlak voor de nieuwe serie kwamen ze uit met de oorspronkelijke hoes.

En de nieuwe serie kon je alleen via Videoland kijken (duur abonnement), tenzij je hem downloadde. Twee keer geen optie voor ons. Dus lekker wachten op de blu-ray release (als dat niet al te lang duurt).

avatar van Reinbo
Wat is het een prachtige soundtrack. Welicht moet je er de briljante serie wel voor gezien hebben, maar dit is zo emotioneel, zo rijk, zo mooi. Waanzinnig!

Edit: ik heb het over de vynil. Daar staan niet de song uit de roadhouse op. Die staan op een andere plaat. Een veel betere keuze dan de mix op de cd.

avatar van thomzi50
Wat een fijne soundtrack dit, ja. Al dagen op repeat.

avatar van SébastienY
Wat een fantastische song van Chromatics trouwens.

Simon Smith (crew)
Fijn, deze terugkeer van Twin Peaks! Alleen track 2 vind ik vreselijk.

avatar van thomzi50
Iets te veel oud materiaal naar mijn smaak, dat werehoudt me van een nog hogere score; verder een erg fijne release, die alleen maar sterker wordt naarmate ik hem vaker beluister.

Arbeidsdeskundige
Dit is een waanzinnig mooie soundtrack. The Chair en Heartbreaking zijn fenomenale nummers.

Simon Smith schreef:
Fijn, deze terugkeer van Twin Peaks! Alleen track 2 vind ik vreselijk.

Daar sta je niet alleen in
Misschien klinkt hij op 45 toeren beter??

avatar van Johnny Marr
Track 2

avatar van Teunnis
Geweldig nummer juist! Staat hier als favoriet aangevinkt (samen met Windswept [Reprise], The Fireman en Threnody for the Victims of Hiroshima).

avatar van Johnny Marr
The Fireman...onaards mooi. Windswept [Reprise] van Johnny Jewel ook. Heel de soundtrack eigenlijk wel, blijft me helemaal afvloeren

Was ff in twijfel of deze de 5* nog steeds verdient, maar ja hoor, echt wel. Na 1 nummer wist ik eigenlijk al genoeg

Edit: en nu komt Saturday nog doodleuk voorbij, het mooiste wat Chromatics ooit hebben opgenomen...