Twin Peaks (2017)

Alternatieve titel: Music from the Limited Event Series

Score / Rock
Label: Rhino

1. Angelo Badalamenti - Twin Peaks Main Theme [Edit] (1:29)
  2. Chromatics - Shadow (3:44)
  3. The Cactus Blossoms - Mississippi (3:59)
  4. Au Revoir Simone - Lark (4:15)
  5. Blunted Beatz - I Am (1:45)
  6. The Paris Sisters - I Love How You Love Me (2:05)
  7. Trouble - Snake Eyes (3:52)
  8. Sharon Van Etten - Tarifa [Roadhouse Mix] (4:46)
  9. Nine Inch Nails - She's Gone Away (6:00)
  10. The Platters - My Prayer (2:45)
  11. Rebekah Del Rio - No Stars (7:20)
  12. Shawn Colvin - Viva las Vegas (4:46)
  13. James Marshall - Just You (3:35)
  14. Booker T. & The MG's - Green Onions (2:52)
  15. Lissie - Wild West [Roadhouse Mix] (3:39)
  16. ZZ Top - Sharp Dressed Man (4:13)
  17. The Veils - Axolotl [Roadhouse Mix] (3:03)
  18. Eddie Vedder - Out of Sand (3:26)
  19. Otis Redding - I've Been Loving You Too Long [Live from Monterey Pop] (4:05)
  20. Julee Cruise - The World Spins (6:38)
avatar van Darkzone
Staat hij er dan eindelijk op de site? Ben erg benieuwd. Ik krijg morgen beide cd's en heb de nieuwe serie nog niet eens gezien (ik wacht op de blu-ray) of iets over gelezen.

avatar van E-Clect-Eddy
Darkzone schreef:

Mocht niet eerder op MuMe dan tot dat alle nummers officieel bekend waren... dat gebeurde pas vandaag.

avatar van Darkzone
Ik dacht dat ik ze afgelopen week al iets zag staan op Amazon. Maar ze deden idd wel erg geheimzinnig al die tijd. Laatste aflevering was afgelopen week op tv, dus knap dat de volledige trscklists zolang geheim zijn gebleven.

avatar van Noere
Toffe soundtrack bij een fenomenaal seizoen. Heb weer een paar goede artiesten/nummers door die roadhouse sessies leren kennen.

avatar van Darkzone
Ik ben nu bij Nine Inch Nails met beluisteren. Erg gevarieerde muziek tot nu toe. Chromatics en Trouble doen mij het meest, muziek die in 1989/1990 ondenkbaar waren in Twin Peaks.

Dit zal een soundtrack zijn die pas na het zien van de serie écht goed tot zijn recht komt. Ben erg benieuwd en wil er niks over lezen. Behalve over de soundtrack zelf.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik dacht dat dit ook een Twin Peaks soundtrack was.

avatar van E-Clect-Eddy
Helaas niet compleet op Spotify, er ontbreken 4 nummers waaronder die van Eddie Vedder...

avatar van Darkzone
Eigenlijk een vreemd allegaartje met een aantal erg toffe tracks, wat oude songs (ZZ Top, Plattere, Booker T enz. treden toch niet op?) en genoeg middelmaat na zo'n eerste luisterbeurt. Zelfs Eddie Vedder en Julee Cruise komen niet boven de middelmaat uit. Gaat mijn voorkeur nu uit naar de andere soundtrack.

avatar van thomzi50
Deze ondertitel klopt niet, toch, die is toch juist van toepassing op de andere release die gekoppeld is-was aan het nieuwe TP-seizoen?

avatar van Teunnis
thomzi50 schreef:

Op sommige hoezen staat er bovenaan "Twin Peaks", met daaronder nog "Music from the Limited Event Series".

avatar van Johnny Marr
No Stars, deze kwam zo hard binnen in de serie. Onmogelijk om deze soundtrack los te zien van de serie, als je 'm gezien hebt heeft ie zo'n meerwaarde.

Eén van de meest sfeervolle soundtracks ooit, meer woorden hoef ik er écht niet aan vuil te maken.

4,5 stars - en geen 5 omdat die zijn voorbehouden voor het Badalamenti-werk.