Herbie Hancock - Head Hunters (1973)

Jazz / Funk
Label: Columbia

1. Chameleon (15:38)
  2. Watermelon Man (6:28)
  3. Sly (10:18)
  4. Vein Melter (9:10)
avatar van heartofsoul
Die staat op het uitstekende Blue Notes Album "Takin' Off", dat in 1962 verscheen. Met o.a. Fred Hubbard en Dexter Gordon.

avatar van laxus11
Wat is Chameleon toch een heerlijke plaat zeg

Minste nummer vind ik de afsluiter maar die is ook nog steeds een voldoende waar.

4.0* met kans op verhoging.

avatar van SemdeJong
Een van zijn beste albums.

Ozric Spacefolk
Een plaat die ik niet vaak opzet, omdat ik nu eenmaal niet een jazzcat ben.
Maar als ik het opzet, is het een feestje!

WPE
Een heel goede plaat van Herbie. Funky! Een eigen geluid in die tijd, en baanbrekend. Maar vooral: lekker om naar te luisteren.

avatar van HugovdBos
Swingende combinatie tussen jazz en funk in nummers die lekker lang voortduren. De uitgebreide instrumentatie met blazers en al maken de heerlijke funky ritmes waar de jazz in versponnen zit. De ritmes maken de omgeving erg ontspannend waardoor je voetjes zo van de vloer gaan. Een hoogtepunt uit Herbie's uitgebreide oeuvre, een meester in de jazzhistorie.

avatar van scott
Heb je deze al in je kast staan?? ja he....tuurlijk! Een domme vraag he?

Nee? Ben jij een zich zelf respecterende muziek liefhebber of is dit een retorische vraag?
Maar je kan natuurlijk ook snel effe op internet dit luisteren en je verbazen en zorgen dat je de
plaat,cd of wat voor digitale formaat dan ook zo snel mogelijk in de trillende klamme klauwen hebt.

Watermelon Man is een van de meeste funky en lekkere nummers die ik ken, met name vanwege de ook zeer luid aanwezige bas.

avatar van Funky Bookie
Lekkere funky nummers. Ik herken veel van wat Prince later deed met o.a. Madhouse.